Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
kostadin_spasov - специалист
Питането ми е към някой по - опитен в химията, а и в "Алхимията" :?
Може ли в домашни условия да се направи добавка за бензин и в какви пропорции да е тя от : ацетон,спирт,нафталин,газ за горене и етер-диетилов /ако всичко съм изписал правилно/. :idea:
Интересува ме процентно съотношение, а не да "спечем " двигателя в опити да налучкаме "рецептата".
Питам защото тези съставки са включени в различни добавки за бензини , които се продават по бензиностанции и магазини /а не щото си го измислям/ .
:partyman:
Не искам да "пиля" гуми а да има по-добро изгаряне и да има почистващ ефект за горивната система. :?
puh4 - специалист
Нафталин, обаче е опасен за сегментите.
kostadin_spasov - специалист
Колеги , питам процентното съотношение - някой ако знае /количествата от тези изброени "добавки"/.
А за нафталина колега "Пухчо", може да е опасен , но е от най честите елементи към "добавките", както и алкохола, и ацетон и т.н. Ама 20-30 милилитра е за около 3 до 5 гроша за брой и са за 20 литра гориво, за един резервоар отиват левове като за 100 км гориво, а хората наливат / и аз понякога/.
А и на скоро се оправдаваха с цените на горивата точно заради такива съставки и присадки.
bulhomes2 - майстор
Записвам се да следя темата. Дано и Фло да я види!
mcm - специалист
За спирта за горене съм чувал че обира водата в резервоара с бензина, сипвал съм малко, на око около 50гр. /на 6-7 л бензин/ , предимно зимно време. Не съм имал проблем нито със спирта, нито с бензина.
mcm - специалист
Сега се сещам, че преди време копирах нещо по въпроса от един авто форум, не помня кой точно беше. Ще си позволя да го цитирам тук, и се надявам колегата писал въпросният материал да не се сърди за публикуването му тук.


Всички дребни шишенца "добавки" - в коша.

Бензинът и без това съдържа достатъчно боклуци, за да го кръщаваме с още. Нищо не почистват - еВерайте на стария химик. Ако горивната система можеше да се чисти с добавки, животът щеше да е много прост. Но не може. Единствената, донякъде почистваща добавка е маслото за двутактови двигатели. Полезно е и срещу спичане на дюзите от каране на газ. Но пък носи известен риск за катализатора и леко влошава равномерността на работата на двигателя.

Добавките за мощност и икономия са даже още по-голям майтап. С изключение на варианта, в който към 2-3 литра калпав бензин се добавят 40 литра качествен бензин. Тогава колата наистина потръгва и харчи по-малко.

Добавката за октаново число е или тетраетилолово, или нещо с желязо, или нещо с манган. За ламбда и катализатор - бърза смърт, което и да е от тях. За свещите - бавна смърт. Друго средство, с което може да се повдига октановото число, това са толуол и ксилол - но това вече не са добавки, те се ползват в значителни количества (примерно 30% спрямо бензина - това не е добавка, а основна съставка). Толуол и ксилол са обичайни съставки на бензина - с тях му се гласи октановото число, още в рафинерията. Всякакви тубички, на които пише Octane Booster са менте.

Спирт - помага срещу вода в резервоара. В някои страни го ползват като алтернативно гориво, след препрограмиране на компютъра. До 30-ина % в бензина не създава проблеми с настройката. Но и полза няма - тук спиртът от бензина е по-скъп. Спиртът е обичайна съставка в бензина от бензиностанциите.

Ацетон - също обичайна съставка на бензина. Добавянето му не променя много нещата.

Ултразвуковото почистване на дюзите е ремонт, а не поддръжка.

---
При нафтата нещата са по-сложни. Повечето добавки пак са за коша, но има някои, които могат да забавят желирането на нафтата при ниски температури. Забавянето си е точно забавяне - ако нафтата е лятна, тя на -15 градуса пак ще стане на пача, просто можете да спечелите ден-два отсрочка. Или няколко часа. Сигурното средство, което дава не отсрочка, а спокойствие, е бензинът - до 20% при много големи студове. В подобни пропорции се използват също газ за осветление и керосин, със същата цел (но те не се намират навсякъде).

Двутактовото масло при дизелите се е утвърдило като универсален подобрител. Смислено е да се добавя в пропорция 1:300 до 1:100, от повече няма смисъл. Всякак подобрява работата на двигателя - износване, шум, мощност и газове. Силно препоръчително е, когато се използват бензин, газ или керосин против замръзване.

Отработено моторно масло - то просто е гориво, от гледна точка на дизела. Ако по изпускателната уредба няма много еко-неща, маслото може да се примесва в произволна пропорция. Двигателят изобщо няма да се сърди, напротив.

Почистващата добавка при дизелите се нарича слънчогледово олио. На по-стари уредби може да убие и някой маркуч, но това са дреболии. Всъщност, това е по-доброто гориво, но ако нафтата е по-малко от 50%, трябва да се мисли за някакво подгряване преди помпата - олиото през зимата и идва гъстичко.
heaton_asd - специалист
Специално нашите горива са пълни с боклуци/"добавки"/
Карам дизел от 4 години вече-какви ли не цветове на нафтата съм виждал-от жълт като лимоната до тъмно син.
Добавям само масло за двутактови-защото тая нафта нашата е боклук- разказва майката на сегменти и помпа.
torbalan - Дървен философ
ти къде зареждаш???????
Spokoiniq - майстор
Дайте идея за бензина при каране на газ, поради рядката употреба леките фракции "литвали", и останалото намирисва на всичко друго, но не и бензин.Не мисля да се разхождам със 70 кила резервоар пълен, заради идеята да не се изпарява.Опитвам се да редувам на 2 бутилки газ да покарвам и на бензин, за да се изхарчва застоялия, но не помага много.
torbalan - Дървен философ
е, ти капачка на резервоара нямаш ли?

Тема ""Домашна" добавка за бензин?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: