• 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
kozl - майстор
Аз вече дочеках. Квото било, в друга тема съм писал.
hidrazin - майстор
вт авг 14, 2018 9:22 pmabracadabra написа:
Ще се оправя. И ще пиша (то се знае че вероятво е около 4А, но ми се ще да знам по-точно). Но, засега всеки ден си карам с мултицета в колата и меря... Сутрин е 12,49 - 57... При работещ двигател и без фарове, духалки, климатик, радио... зарежда на 13,97 (не е стигало до 14 В). Мисля че е добре засега, или по-скоро близко до нормалното за 2-годишен акумулатор.
Не, няма да се оправиш. Пък и какво ти пука? Иде зимата.
Всички знаем че Бе Ем Ве са летни коли. При тях щеката за масло определя климатичните условия за използване.
Демек зимата вадиш щеката и я забиваш в снега. Ако нивото е над отметката MAX , не караш тъпото Бе Ем Ве.
То не че има нещо по-тъпо де...
Май сбърках. Има по-тъпо от Бе Ем Ве - келешите дет и ги купуват втора цедка... :lol:
:partyman:
abracadabra - специалист
Към горния пост: човече, явно имаш нещо неприязън към марката коли и хората които ги карат, - но това не е задължително за всички. Така че, изхождай се от презумпцията че тук във форума все пак няма келеши. Надявам се си съгласен.

Имам някой въпроси относно тази нформация:
Четох че гъстотата на електролита на зареден акумулатор трябва да ми бъде 1,28 г/см3, всичко под тази стойност е разредена батерия (видях в магазин за 8лв ареометър руски или украински - стават ли?). Ако се прави зареждане по схемата заряд-разряд-заряд, то разряда да е до 10,2 волта. Нов акумулатор да се дозареди (но колко време и до какви стойности?).
preslav - майстор
ср авг 15, 2018 11:36 amabracadabra написа:
Към горния пост: човече, явно имаш нещо неприязън към марката коли и хората които ги карат, - но това не е задължително за всички. Така че, изхождай се от презумпцията че тук във форума все пак няма келеши. Надявам се си съгласен.

Имам някой въпроси относно тази нформация:
Четох че гъстотата на електролита на зареден акумулатор трябва да ми бъде 1,28 г/см3, всичко под тази стойност е разредена батерия (видях в магазин за 8лв ареометър руски или украински - стават ли?). Ако се прави зареждане по схемата заряд-разряд-заряд, то разряда да е до 10,2 волта. Нов акумулатор да се дозареди (но колко време и до какви стойности?).
Да се съди за заредеността по плътността на електролита има голямо значение колко е била първоначално. Не се занимавай с "лечебни цикли", ще имаш проблеми. Нов акумулатор се зарежда с минимален ток до пълна зареденост - писах ти вече за двете фарови крушки свързани последователно във веригата на заряда. Повече няма да се обаждам защото май се намираш на приказка, дали ще караш Пасат или БМВ на акумулатора му е все тая.
abracadabra - специалист
Съгласен съм. Благодаря.
iliya_i - майстор
вт авг 14, 2018 11:00 pmkuger написа:
вт авг 14, 2018 10:32 pmiliya_i написа:
...Нормално един акумулатор е зареден напълно само след няколкостотин километра непрекъснато каране. тогава гледай очото. ....
Чакайте си вие "очото" да ви даде инфо за АБ. То мери една клетка, при това само информативно, хич и не му вярвайте. Има си прибори за това.
Kuger, ако един акумулатор е тръгнал да си ходи, никакво зареждане не може да го спаси. Може само да удължи агонията на ползвателят му!
kozl - майстор
ср авг 15, 2018 8:40 pmiliya_i написа:
вт авг 14, 2018 11:00 pmkuger написа:
вт авг 14, 2018 10:32 pmiliya_i написа:
...Нормално един акумулатор е зареден напълно само след няколкостотин километра непрекъснато каране. тогава гледай очото. ....
Чакайте си вие "очото" да ви даде инфо за АБ. То мери една клетка, при това само информативно, хич и не му вярвайте. Има си прибори за това.
Kuger, ако един акумулатор е тръгнал да си ходи, никакво зареждане не може да го спаси. Може само да удължи агонията на ползвателят му!
То основния въпрос е дали акумулаторът е пътник за скрапа или страда от недохранване :roll:
Каква е колата - има значение за акумулатора в това какъв е генератора и за какво е предвиден. Аз проблеми с недозареждане имах от момента на въвеждането на движение със запалени фарове. Генератора на пежото 305, на празен ход на двигателя и запалени фарове беше на кантара на баланса зареждане-разреждане. И в градско движение като се включи някоя перка по вентилаторите и баланса става към разряд на акумулатора. Поради тази причина бе необходимо системно дозареждане на акумулатора, което правих с автоматично зарядно до момента, когато на гаранционен акумулатор очото почерня. С черното очо никакви други признаци, че акумулатора е пътник. Върти стартера добре, двигателя пали :? Но понеже беше в гаранция и аз взех погрешно решение, че очото се е повредило - потърсих си гаранцията. И тогава по стечение на обстоятелствата разбрах, че този бивш мой полски акумулатор не може да се зарежда с автоматично зарядно. Или поне с тези, с които разполагам. След серия експерименти, описани в тази тема, достигнах до извод, че този акумулатор на пежото ми, а и не само, не може да се дозарежда ако ще и за 1000 км пробег извънградско. Проблема бе в това, че при стабилизирано напрежение към 14 V, първоначално зарядния ток е над 10А, но след минути почва да спада до милиампери, без постигане на необходима гъстота на електролита и зареждането съответно се удължава в много повече време - към над седмица. Този акумулатор можеше да се зарежда за нормално време и ток на заряд с повишено напрежение, което му осигурих с ръчно зарядно с възможност за нагласане на тока и при контрол на гъстотата на електролита.
Та в реда на обясненията и относно отричането на очото - еми на мен ми свърши работа, защото ме предупреди, че нещо не е наред с акумулатора, без да имам други предупреждения за това.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Тема "Как да измеря ампеража на зарядно за акумулатор?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: