• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
preslav - майстор
ср авг 08, 2018 3:55 pmDMN написа:
Това няма как да е вярно, тези акумулатори в покой не достигат 14V, така че няма как да започне зареждането от 14V. Ако веднага след включването на точно това зарядно, което имаш, си измерил такова напрежение, то това означава, че акумулатора ти е бил напълно зареден преди това или нещо не му е в ред.
Може вече да е тръгнал към вторични.
Ти всъщност, защо реши да го зареждаш - какъв е проблемът?
За съжаление си много прав - високото напрежение в началото на заряда е сигурен признак за системно "недохранван" акумулатор т.е. тръгнал си е вече. Още един сигурен признак е ако след 4-5 часа заряд акумулаторът е топъл като печка. Вероятният проблем, заради който е зададен въпроса е, че точно през Август автомобилът не е запалил и започваш да се чудиш бански ли, акумулатор ли да си купуваш.
abracadabra - специалист
Реших да заредя акумулатора защото и миналата година така пак го зареждап и май подобни стойности дава, 12,5 V. И 3 часа го бръмнах на пернишкото зарядно. Но, тогава дигна до 16 V и го спрях. Сега вдигна макс 14,7-8 V, и даже после падна както го зареждах до към 14,4-5... Сега не карана кола мерих и показва 12,6 V. При работещ двигател на празен ход зарежда на 13,72-75, при 2000 оборота или каране на 13,90 (меря в движение от запалката включвам мултицета). При къси и духалка пада до 13,76 . Ще карам така. акумулатора е 74 Ач. украински обслужваем на 2,5 години. Колата БМВ 3. явно едни кабили ще потърс за даване на ток за всики случай, или да си направя (16мм2, и по 3 метра -добре ли е?), пък щипки ще търся по магазините.
tzetz009 - специалист
:-D Тъй кажи ! БМВ ?!? На такава кола , но комби съм измервал 8(осем) ампера консумация само докато се отвори вратата :-D . ЛамБички + борд компютър !

:partyman: :partyman: :partyman:
vlax - майстор
Еб@х ми ако пуснат габарити,къси или дълги ,радио и други джунджурийки,кво става?
kozl - майстор
ср авг 08, 2018 9:52 pmabracadabra написа:
Реших да заредя акумулатора защото и миналата година така пак го зареждап и май подобни стойности дава, 12,5 V. И 3 часа го бръмнах на пернишкото зарядно. Но, тогава дигна до 16 V и го спрях. Сега вдигна макс 14,7-8 V, и даже после падна както го зареждах до към 14,4-5... Сега не карана кола мерих и показва 12,6 V. При работещ двигател на празен ход зарежда на 13,72-75, при 2000 оборота или каране на 13,90 (меря в движение от запалката включвам мултицета). При къси и духалка пада до 13,76 . Ще карам така. акумулатора е 74 Ач. украински обслужваем на 2,5 години. Колата БМВ 3. явно едни кабили ще потърс за даване на ток за всики случай, или да си направя (16мм2, и по 3 метра -добре ли е?), пък щипки ще търся по магазините.
Аз до ся с БМВ не съм общувал. Но в предишното Пежо измереното напрежение директно на клемите на акумулатора и това на запалката беше със значителна разлика, особено като пусна светлини, а вентилацията в купето направо го смаляваше това в запалката.
Поради такваз причина си изтеглих 4мм2 жица директо от акумулатора до радиото и там свързах стрелкови волтмер да си зяпам напрежението на акумулатора, на загасено радио. Та приемам, че това де мериш в запалката не е меродавното напрежение на зареждане.
На колите, които са ми били в ръцете - по спомени замерено стабилизирано напрежение:
Пежо 305Д генератор БОШ 14,4 -13,8V в зависимост от покачване на температурата на генератора.
Пежо 306Д 14,6V
Пасат 2,0 TDI 14,6V
Тойота 1,6 14,6 - 14,1V.
Пежо Партнер Типи 14,6V.
Много интересен eфект имаше на 305Д. Когато лампата на генератора след палене почнеше да се замисля да угасне, това означаваше нов акумулатор без още да са се появили други подсказващи признаци за изтощен батерия.
DMN - майстор
Така е - от запалката измерването може да не е точно, трябва да се измери на клемите на акумулатора, а ако пак е така ниско да се измери директно към плюса на алтернатора, защото може да имаш и лоша връзка между кабела от алтернатора до акумулатора, а там преминават големи токове. Някои алтернатори имат температурна компенсация,при по-висока температура намалят напрежението.
abracadabra написа:
акумулатора е 74 Ач. украински обслужваем на 2,5 години.
Ами щом е обслужваем, трябва да го обслужиш :-D .
Провери му нивото на електролита във всички клетки.
Може да си вземеш и един ареометър и да му провериш плътността на електролита пак във всички клетки. За мен плътността на електролита е най-достоверния начин за проверка на заредеността на акумулатора.
nikolov333 - майстор
ср авг 08, 2018 11:52 amabracadabra написа:
Благодаря колеги за коментарите и съветите. Хубави амперклещи са скъпи. Повечето от тези под 100 лв. не мерят сила на тока на постоянен ток. Има хубави мултицети, които и за тези пари 90 лв. мерят и прав и постоянен ток, температура, напрежение, съпр.,верига със зумер, диоди... та май някакъв такъв ще купя.
Имам такива AC/DC TrueRMS амперклещи, до 90 лв.са мерят всичко, което ти трябва и съм доволен от тях.. http://steinberger.bg/product/1084/toko ... dc-ac.html
Последна промяна от nikolov333 на чет авг 09, 2018 7:16 pm, променено общо 4 пъти.
kuger - майстор
чет авг 09, 2018 8:10 amDMN написа:
Така е - от запалката измерването може да не е точно, трябва да се измери на клемите на акумулатора, а ако пак е така ниско да се измери директно към плюса на алтернатора, защото може да имаш и лоша връзка между кабела от алтернатора до акумулатора, а там преминават големи токове.
Аз пък си мисля, че измерено напрежение върху запалката е много показателно. Показателно за това, че някъде по инсталацията не всичко е наред! Особено ако върху клемите на акумулатора напрежението е с друга стойност /по-високо/.
hidrazin - майстор
Б@ах тоя ампераж... Още ли не сте го измерили?
На пазара може да се намери евтин дърводелски метър.
Дървен. За да не те бие тока... :-D
:partyman:
sstefanov - майстор
Включваш амперметъра на поне 20А обхват към зарядното, директно, без акумулатор, за няколко секунди. Токът, който ще ти отчете преди да изгори нещо е максималният ток, който зарядното може да даде за кратко време.
За по-дълго време - включваш амперметъра последователно на някакъв товар, например разреден акумулатор.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Тема "Как да измеря ампеража на зарядно за акумулатор?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: