Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
miliad - майстор
Hursa, от чисто теоритични разсъждения, полека - лека навлизаш в непознатите за теб практически приложения.
Моля ти се слагай надпис на края: ВНИМАНИЕ, авторски разсъждения който,
може би нямат общо с реалноста.
Последна промяна от miliad на чет фев 14, 2019 8:12 pm, променено общо 1 път.
Hursa - майстор
Ами пиша за да споря - така, че споделете кое не е вярно :).
miliad - майстор
Пример :
6мм/ка или мултифункционално стъкло-навсякъде се предлага. Всички окачени фасади са с мин. 6мм стъкло, и в много редки случай то е обикновенно флоатна.
Ламинирано Ка стъкло-никакъв проблем.
3мм стъкло - ползвало се в началото. Отхвърлено поради повишения риск от счупване. Когато се ползва лам. стъкло 3.3.1 силно се препоръчва да е със шлайфани кантове. Защо ли?
Ще се учудиш ли, че тежестта на крилото се поема само от долната панта, средна панта-горе-долу носи нещо, горната само заключва. При големи тежки крила се слагат двуосови механизми - именно заради по-сложното устройство/дава повече възможности 😉/.
Знаеш ли до колко кг е допустимото натоварване на пантите?
Hursa - майстор
miliad написа:
6мм/ка или мултифункционално стъкло-навсякъде се предлага. Всички окачени фасади са с мин. 6мм стъкло, и в много редки случай то е обикновенно флоатна.
Сигурно сте прав, но дайте линк за предлагани стъклопакети за вграждане, по възможност с цени. А в случая - защо ламинирано?
miliad написа:
3мм стъкло - ползвало се в началото. Отхвърлено поради повишения риск от счупване.
Но в случая е за вътрешно за стъклопакета стъкло. За такъв монтаж са предлагали дори филм.
miliad написа:
Ще се учудиш ли, че тежестта на крилото се поема само от долната панта, средна панта-горе-долу носи нещо, горната само заключва. При големи тежки крила се слагат двуосови механизми - именно заради по-сложното устройство/дава повече възможности
При двуосно отваряне, поне аз не съм виждал средна панта. При отворено крило - коя панта е по-натоварена? Особено, ако има вероятност крилото от течение да се "блъсне" в "стопер". (Всъщност при двуосно отваряне и долната панта си е по ненадеждна, поне според мен.)
miliad - майстор
Давах ти примери и обща информация. Не ти казвам да не теоретизираш по свойствата на стъклопакетите.
Линк за цени! Защо? С какво ще ти помогне?
Средна панта при двуосово отваряне!!! При накланящо се крило?!
Я разсъждавай малко.
Стъклата в един стъклопакет трябва да носят собствената си тежест и тежеста на крилото пакетно. Ако натоварването се поеме само от едното стъкло, то обикновенно се чупи.
В един продукт струващ условно 100лв, платими от клиента, вкарваш рисков елемент с който може да спестиш 5 лв на същия тоя клиент. Ако продукта даде дефект, ти го подменяш с нов за 100лв за твоя сметка.
Как ти се струва.
И долната панта е еднаква и в двата случая на механизъм.
Коя панта е по-натоварена?
Преработвах един обков, от едноосов на двуосов. Новодомци на около година време. Оказа се че на горните панти не са сложени винтовете прикрепящи ги към крилата. Държаха се само на ПВЦ щифтовете за първоначална фиксация. Една година!
Коя панта носи крилото?
Hursa - майстор
чет фев 14, 2019 9:47 pmmiliad написа:
Линк за цени! Защо? С какво ще ти помогне?
Защото поне за мен са рядкост на българския пазар и затова предполагам, че са скъпи. Така ще ми покажете, че не са, вие спорите.
чет фев 14, 2019 9:47 pmmiliad написа:
Средна панта при двуосово отваряне!!! При накланящо се крило?!
Я разсъждавай малко.
Именно. Защо тогава я споменавате средната панта? (Спора е за двуосното.)
чет фев 14, 2019 9:47 pmmiliad написа:
Стъклата в един стъклопакет трябва да носят собствената си тежест и тежеста на крилото пакетно. Ако натоварването се поеме само от едното стъкло, то обикновенно се чупи.
В един продукт струващ условно 100лв, платими от клиента, вкарваш рисков елемент с който може да спестиш 5 лв на същия тоя клиент. Ако продукта даде дефект, ти го подменяш с нов за 100лв за твоя сметка.
Как ти се струва.
Но тук основното натоварване в случая, ще се поеме от двете външни стъкла, които са със стандартна дебелина 4 мм. А целта на 3 мм стъкло не е за да е по-евтино, а за да се наруши акустичната свързаност между стъклата. За по добро "шумоизолиране". (В случая - ще е "обикновено" "бяло" - по-достъпно, според мен.) Поне така, аз го разбирам.
чет фев 14, 2019 9:47 pmmiliad написа:
И долната панта е еднаква и в двата случая на механизъм.
Коя панта е по-натоварена?
Преработвах един обков, от едноосов на двуосов. Новодомци на около година време. Оказа се че на горните панти не са сложени винтовете прикрепящи ги към крилата. Държаха се само на ПВЦ щифтовете за първоначална фиксация. Една година!
Коя панта носи крилото?
Поне според мен - съвременните двуосни механизми, са по-ненадеждни в сравнение със старите варианти. Затова, поне аз, бих се погрижил натоварването им да е далеч от допустимото. Питащия ще монтира дограмата извън отвора на стената, пред него - според мен, при такъв монтаж, е желателно теглото да не е голямо. При отваряне махово на крилото от течение и сблъсъка му с вътрешния ръб на стената, според мен - е възможно динамично значително натоварване на пантите, съответно колкото по-тежко е крилото - толкова по-голямо. А за такива "изтръгващи" усилия тези съвременни панти, според мен, са по-малко пригодни. Затова, също, според мен - е желателно да не ги натоварваме много, за да служат достатъчно дълго.
Последна промяна от Hursa на чет фев 14, 2019 10:19 pm, променено общо 1 път.
miliad - майстор
Акустичната свързаност може да я нарушим и с комбинацията 4/5/4 на условната цена от 105лв, без да рискуваме да ги плащаме два пъти.
Не забравяй елемента: търговия.

Стари панти, нови панти, "според теб".
Ако дограмата е изместена навън, хмм, т. е. опорната точка на лоста е по към средата а не в края - кви сили действат в основата? В смисъл-в кой от вариантите е по-голямо натоварването при пантата.?

Всъщност какво обсъждаме?
Последна промяна от miliad на чет фев 14, 2019 10:32 pm, променено общо 1 път.
Hursa - майстор
Например - това, че не е желателно двуосния механизъм да го натоварваме с относително по-тежък и по-скъп стъклопакет, ако изискванията ни може да покрие по-лек и по-евтин.
(Поне аз това "твърдях", а вие го оспорихте. :))
чет фев 14, 2019 10:18 pmmiliad написа:
Акустичната свързаност може да я нарушим и с комбинацията 4/5/4 на условната цена от 105лв, без да рискуваме да ги плащаме два пъти.
Не забравяй елемента: търговия.
Може. По-тежко с близо 20%. Не дава особени преимущества за звукоизолация, според мен. Но ако е по-евтино и надеждно, като здравина - сигурно си заслужава.
miliad - майстор
Ето ти пример.
Стъклопакет 4/6/4, крило 800х2300.
Остава ми 1/4 от теоритичната товароносимост на обкова в запас.
Или пък при стъклопакет 900/1300 средното стъкло да залепне към някое съседно.
Разбираш ли ме сега защо няма да сложа 3мм стъкло вътре?
Ти разглеждаш стъклопакета като отделен елемент, аз го разглеждам като част от прозореца, всъщност като част от всички прозорци на обекта. Понякога и това има значение.
"Теорията и практиката неделима част от......." нещо си, не помня вече старите лозунги.
Предстои ми смяна на дограма във Варна. Етажът е 7, изложение изток-юг и северозапад. Моля, за мнения на коя немска дограма и фирма за монтаж във Варна да се доверя!

Тема "Смяна на дограма - Кьомерлинг или Века" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: