• 1
  • 2
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
Здравейте колеги, имам проблем със моята моторекта , след последната смяна на маслото пробката превъртя и сега като позагрее капе от там .Та въпроса ми е как най евтино и ефикасно мога да реша проблема , гледах едни ремонтни пръжинки които се навиват на мястото на старата резба и върху тях пробката. Намерих такава пружинка размера м14x1.5 но не знам това вътрешен или външен диаметър е при положение че размера на пробката e същия.Даите своите идеи по въпроса ,благодаря предварително. :)
lyubohar - майстор
Това с пружинките го правиха на сина на колата на подгряваща свещ.
В сервиза на Фолксваген я развалиха и я оправили с подобна пружинка.
На моторетка ще да е по лесно-нова резба следващия размер и нова пробка.
Номера с пружинката е бошлав.(Според мен).
При следващо развиване пак проблеми.
lov - майстор
Телта на пружинките не е кръгла. Отделно се ползва и специален метчик за тях. Не че няма да стане но ще трябва да ти я направи някой който има нужните инструменти за тази цел.
koveslav - майстор
ср апр 01, 2020 2:48 pmvanakataa написа:
Здравейте колеги, имам проблем със моята моторекта , след последната смяна на маслото пробката превъртя и сега като позагрее капе от там .Та въпроса ми е как най евтино и ефикасно мога да реша проблема , гледах едни ремонтни пръжинки които се навиват на мястото на старата резба и върху тях пробката. Намерих такава пружинка размера м14x1.5 но не знам това вътрешен или външен диаметър е при положение че размера на пробката e същия.Даите своите идеи по въпроса ,благодаря предварително. :)
Това с пружината не е решение за често отвиване и завиване.За временно си сложи тефлон на резбата,ще стане дори и със силикон.За окончанелно решение пренарежи следващия размер резба и си вземи/направи нова пробка със съответната резба и занапред сменяй или си отвръщай дихтунгите,а не пренатягай пробката.
Проблема се оказа доста по голям , самата стена на пробката така да го кажем имаше пукнатина която продължава чак до картера ...та малко го побългарих със капчица и хлябна сода пилене и пак отгоре стана бетон днес го карах загрях го хубаво и засега няма проблеми а иначе резбра не правих просто част от лепилото попадна върхо резбета и така хубаво се стегна, че няма мърдане :supz:
muhala - майстор
Какъв е мотора ? Има ли вариант да се свали картера ?
Иначе ако проблема беше само пробката, всеки стругар може да ти направи втулка например бронзова, като външната и резба да е мааалко по-голяма, за да завиеш втулката малко със зор и да не се развива повече.
Става въпрос за едно симсонче с50 което изкарах от навеса стои там повече от 10 години а малкия порасна и иска да се учи ,а какво би било по добре от симсонче на което даже аз съм се учил .Засега не е капнала капка ,ако има проблем по нататака мисля направо да изнамеря един среден картер и там да прехвърля всичко поне части бол . :partyman:
koveslav - майстор
пон апр 06, 2020 1:45 pmvanakataa написа:
Става въпрос за едно симсонче с50 което изкарах от навеса стои там повече от 10 години а малкия порасна и иска да се учи ,а какво би било по добре от симсонче на което даже аз съм се учил .Засега не е капнала капка ,ако има проблем по нататака мисля направо да изнамеря един среден картер и там да прехвърля всичко поне части бол . :partyman:
Това Симсонче трябва да има магнит в пробката,който обира много добре всички метални частици.Ако си сменил маслото,то в следващите няколко години е нужно единствено да следиш нивото му така,че възможния следващ проблем е далеч в бъдещето. :partyman:
muhala - майстор
Ако Симсона е модел CP2 - педалетка, гарантирам от опит, че може да се кара и без масло в скоростите и съединителя.
Ако е S50 и подобните - не мога да кажа. Обаче от такива "ремонти" съм си парил. Купих един мотор преди време с водно охлаждане и радиатора беше лепен с поксипол, датчика за водата не работеше и един ден му изтекоха водите и надра цилиндъра.
Ако има чалъм да се свали само един капак без да се цепи двигателя, те съветвам да идеш някъде на аргон и да го поправят. Или направо купи един капак.
С50 е моторетката , и аз се сетих за аргон но иска цепене ,двигателя се състои от три части и на тази посредата е пробката .Но както каза колегата смяната на масло ще се наложи ехеее :partyman:
  • 1
  • 2

Тема "Превъртяна резба на пробката" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: