Търся съвет за гресиране на винтовете и плъзгащите лагери на CNC рутер. Машината е китайска със сачмено винтови двойки по осите и плъзгащи (май сачмени) лагери върху цилиндрични водачи.
Моите до сега не са гресирани, а рутера колкото и рядко да е ползван едни 100 часа е навъртял. По-лошото е, че дойде сглобен, а лагерите и винтовете май са били сухи. Реално е на десетина години, та и да е имало грес в момента няма никой там. Днес го поразглобих да го почистя, че са се посъбрали боклуци и като движа плъзгащите лагерите се чуват едни лоши звуци. Движи се плавно и без задържане, ама се чува все едно мели пясък. Ще го смажа и се надявам да има още някакъв живот в него. При все, че се движи гладко и не задържа силно се надявам да не се налага все още подмяна.
За гресьорката има оставен отвор с резба. Няма тапа на него. Резбата като гледам е или М6 или нещо между М5 и М6. Сачмено винтовата двойка е маркирана като Z1610. Плъзгащите лагери са като на картинките по-долу.
Въпросите са следните:
1) На колко часа работа се гресират винтовете и плъзгащите лагерите?
2) Дали ще успея със шприц с конус да напълня лагерите и винтовете или да търся гресьорка и да пълня през нея?
3) Отворите за гресиране трябва ли да се затварят с тапи/винтове или да стоят отворени както са били до сега?
4) Плъзгащите лагери по Х и З са като това на картинка дето прилича на втулка. Това как се смазва и как се вади? По Z влизат в отвори и с винт се държат за жлеба който се вижда. Ама нещо след махане на винта не поискаха да излязат...
Моите до сега не са гресирани, а рутера колкото и рядко да е ползван едни 100 часа е навъртял. По-лошото е, че дойде сглобен, а лагерите и винтовете май са били сухи. Реално е на десетина години, та и да е имало грес в момента няма никой там. Днес го поразглобих да го почистя, че са се посъбрали боклуци и като движа плъзгащите лагерите се чуват едни лоши звуци. Движи се плавно и без задържане, ама се чува все едно мели пясък. Ще го смажа и се надявам да има още някакъв живот в него. При все, че се движи гладко и не задържа силно се надявам да не се налага все още подмяна.
За гресьорката има оставен отвор с резба. Няма тапа на него. Резбата като гледам е или М6 или нещо между М5 и М6. Сачмено винтовата двойка е маркирана като Z1610. Плъзгащите лагери са като на картинките по-долу.
Въпросите са следните:
1) На колко часа работа се гресират винтовете и плъзгащите лагерите?
2) Дали ще успея със шприц с конус да напълня лагерите и винтовете или да търся гресьорка и да пълня през нея?
3) Отворите за гресиране трябва ли да се затварят с тапи/винтове или да стоят отворени както са били до сега?
4) Плъзгащите лагери по Х и З са като това на картинка дето прилича на втулка. Това как се смазва и как се вади? По Z влизат в отвори и с винт се държат за жлеба който се вижда. Ама нещо след махане на винта не поискаха да излязат...
Прикачен файл
3.jpg (13.76 KиБ) Видяна 4237 пъти
Прикачен файл
2.jpg (26.12 KиБ) Видяна 4237 пъти
Прикачен файл
1.jpg (15.84 KиБ) Видяна 4237 пъти