• 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 304
Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
Георгиев - специалист
Мислех си за монтиране на главина от велосипед за оста на ел. мотора и върху нея венеца. Ама като се замисля главината държи венеца неподвижен при въртяща се по инерция гума, а ние целим обратното, при въртящ се венец да запазим мотора неподвижен... оф, май ще сляза в гаража да си играя с главините да видя къде, как, кога има свободен ход и как ще стане :lol:

А идеята на колегата за зареждане на акумулаторите вкарвайки двигателя в генераторен режим при принудително въртене... дано да я сподели, защото ще ми е интересно, аз не мога да го измисля. Аз си мислех за генератор отделно от мотора поставен зад двигателя като от двигателя тръгват две вериги, едната за големия венец на гумата а другата от голямо към малко на генератора, ама сигурно кпд-то ще дойде много малко... та фантазии едни такива имам, нека да се изкаже някй малко повече разсъждавал по темата ;)
shotik - майстор
Днес ми дойде музата за работа по идеята за електровелосипед.За 5 часа разглобих едно пони колело,разширих предната вилка и монтирах капла от "Чопър", 20 " с три вътрешни скорости,на която предварително закрепих диск със ситни зъби .От дясната страна на предната вилка закрепих временно "Г" образна планка /след някой ден ще я заваря за вилката/,на която премерих и по - късно разпробих отвори за закрепване на електромотора и го закрепих,като гледах да е съосен на диска..Веригата я наложих ,премерих докъде трябва да е и я скъсих.След слагане на веригата дойде време за опит да видя дали ще се завърти каплата от елмотора .Първоначално само с един акумулатор за 12 волта развъртях и се оказа ,че всичко е добре.Прикачих последователно и друг акумулатор за да стане 24 волта,завъртях каплата на ръка за да няма първоначален удар ,защото директно захранвам елмотора и близо 10 минути се наслаждавах на въртенето на каплата.
Поизморих се от клякане ,ставане,залягане ,а и мястото е около 2 кв.метра и е тясно,но с удоволствие от постигнатото се отдавам на почивка.
Надявам се до края на другата седмица да го пусна в движение и ще покажа на снимки какво съм сътворил.
shotik - майстор
Ето първи снимки от Франкенщайн електровелосипеда

Изображение

мотрът го прикрепих само с рапидки ,но търся някой с телоподаващо да го завари към вилката,несмея с електрожен за да не я прогоря

Изображение



Изображение
piron45 - майстор
Браво пич, виждам че ще получиш добър резултат. Само че не те ли притеснява този стърчащ настрани мотор и другото дали няма да дърпа постоянно надясно при движение.
shotik - майстор
piron45 написа:
Браво пич, виждам че ще получиш добър резултат. Само че не те ли притеснява този стърчащ настрани мотор и другото дали няма да дърпа постоянно надясно при движение.
Мислил съм по въпроса дали ще дърпа на дясно ,но нека стане готов да го подкарам ,тогава може един от акумулаторите да е от другата страна за противотежест.Гледал съм на клип така направен,е подобно е ,но по-натам ще пиша.
Мотора не е толкова голям ,излиза почти на равно с края на педалите ,а нали има едни колелета с динамо и фар отстрани,те също стърчат.
Duke_BG - специалист
ако някой се интересува от контролер 500W /48 V за електромотопед мисля че ще мога да му го доставя нов на цена от 140 лв без куриерските разходи от Бургас
asen4o - специалист
моторчето не е ли твърде малко за да задвижва не само колелото а и велосипедиста на него???
shotik - майстор
Когато беше на скутера ,стигнах скорост до 23 км/ч,аз съм към 87 - 90 кг,но това е за равнище.
Сега колелото ще го правя по друг начин,няма да е така ,както е на тези снимки.
ludiagsm - специалист
Поиграх си малко онзи ден и направих един контролер с шим модулация за сега се държи добре с двигател с постоянни магнити. Пробвах го на един стартер незнам от каква кола големичък е по-голям примерно от стартера на 6 цилиндрово бмв Е36 та на контролера му му идва тегаво диода който се връзва паралелно на двигателя грее доста :? а и самия стартер дърпа 60 ампера на празен ход :shock: http://www.youtube.com/watch?v=5tmLC2JFfeE
ludiagsm - специалист
ops преди малко пак тествах със стартера http://www.youtube.com/watch?v=6KQjIMPGA8E и този път беше по-добре използвах IGBT транзистори BUP314 те не са точно за тази работа за ниски напрежения както в случая защото имат много високо съпротивление на прехода между колектор и емитър но пък деянат на голям ток и са в голям корпус и топлоотдават по-добре , а пък за диод използвах 4броя irf540 вързни в паралел сложих ги заради вградения в корпуса им между дреин и сорс супербърз диод. Дреина е вързан на + на мотор4ето сорса на - а гейта е вързан към сорса също така 4е да не се отпу6и прехода на транзистора и да даде на късо мотор4ето ;) това разбира се е временно решение но за момента издържаха и то без да са поставени на радиатор.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 304

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: