Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
Тръба - напреднал
Точно с този преубразувател бях. Единствената разлика е, че го купих преди време от БГ за 18-19 лв. Тук са бахти мошениците и търгашите! Усещам как се изнервям и повече няма да стъпя във Викиват Пловдив! :butthead: :rock: :finga: Днес си купих друг модел конвертор. Ще пиша, когато го направя. Сигурно и снимки ще има. Надявам се да е тези дни. С всичко, което си написал съм съгласен. Само за едно ще те поправя. Колектори, са тези слънчеви системи, които правят топла вода. Тези дето правят ток, се наричат фотоволтаици. За нашите електро-вело возила трябват фотоволтаици.
geordgeo - специалист
Колеги, на някой да му се намира читав BMS за 48V за Li-polymer battery, който да му е за продаване, че имам съмнения относно работата на моя? От Китай и Ebay знам, че доставят, идеята някой ако има под ръка тук... С предложения на лични...
Тръба - напреднал
Тъъъй, това е новият понижаващ модул.
Изображение
Изображение
Изображение
За моята система избрах щипки тип "крокодил" (алигатор клипс на американски) :)
Изображение
Запоих "крокодилите" към "in плюс" и "in минус".
Изображение
Из чаркаляците ми успях да изровя женско USB.
Изображение
Него го запоих съответно към "out плюс" и "out минус".
Изображение
Изображение
Изображение
Този пистолет е един много ценен инструмент.
Изображение
Ето го и устройството в завършен вид.
Изображение
Изображение
Китайчето дето е произвело женското USB е решило червеният кабел да е минус, а белият да е плюс. Добре, че съм на принципа "проверката е висша форма на доверие", та замерих с мултицета и видях какви ги е сътворил китайският гений. :evil: :? В крайна сметка отново си имам соларна зареждачка за всякакви устройства.
jamezon - специалист
Здравейте на всичи!
Много е трудно да се изчете цялата тема,сега съм едва на 40-та страница,а са 272...Нямам и достатъчно време.Възнамерявам в най-скоро време да си взема ел.мотор http://atv-moto.com/електромотор-36v-10 ... ch=електро този или 24v 500w,още се чудя кой от двата,повече ми се иска 1000 ватовия,но е на 36 волта,кпето означава 3 акумулатора,а не 2 като за 24 волтовия.Та въпросите ми са два.
1.Колко Аh акумулатори са ми нужни за 1000 вата мотор(по сметки 1000вата на 36 волта са 28A).
2.Как захващате венеца за задната капла(от другата страна на скоростите)Ако може някой с 2 думи да обясни...Технически грамотно лице съм,с това се занимавам-металорежещи машини с ЦПУ.

П.П със сигурност ще изчета цялата тема,но ще ми отнеме доста време,а искам да започна с опитите,за да мога да видя какви венци ще са ми нужни,за да си ги направяЧе нещо не ми се връзват 3000 оборота при 36 волта на 1000ватовия,а той е с зъбчатка с 11 зъба.По груби сметки на каплата й трябват около 300 оборота за да развие 45км/ч.А това си е 1:10...И какво трябва ми венец със 100 зъба ли?Че то това е почти колкото половината капла.. .От електроника не разбирам,но с контролери и т.н. ще се занимавам след като прочета цялата тема.
Ebiker - напреднал
jamezon, на първия въпрос - ампер часовете (капацитета на батерията) и максималния ток/ампери които мотора ще консумира са различни неща. Ah (ампер часа) определят какво разстояние ще изминаваш на едно зареждане. А за максималния ток който ще консумира трябва да предвидиш каква мощност могат да отдават батериите. Например ако са маркирани като 2C биха могли да се разреждат с два пъти по-голям ток от техния капацитет (пример 20Ah батерия ще може да се разрежда с 40А ток).
Наистина би трябвало доста редукция с 26 инчова вело капла при 3000 оборота на мотора, поне 1:7 за да има някакво ускорение при тези 1000 вата и да не се претоварва, което ме кара да си мисля че може да е предвиден за скутер с по-малък диаметър на колелото.
Иначе захващането на венеца става по два стандарта - единия е тип касета на шлици, а другия с резба (според вида главина).
jamezon - специалист
Ами точно за това в поста си написах,че не разбирам от електроника,а това с ампетите е свързано,но сега долу горе го разбрах.За мотора,да то си пише,че е за скутер.Та значи примерно ако са 2C батериите,трябва да са около 14Ah,за да могат да поемат максималното натоварване на мотора,което е 28А?
За венеца явно не се разбира какво питам,ъова,което обясняваш,не е ли за монтаж на мястото на скоростите(касетата),аз питам от другата страна,така че скоростите за педалите да останат.За предавките от 3000 оботота ще еголям зор,едва ли ще има място за по-малка зъбчатка на мотора...А всъщност 24 волтовия 500вата е на 2500 оборота,но пак трябва на каплата да е доста голям...
Издислав - напреднал
Не разбирам защо искаш четков мотор?
Почти всички ел.велосипеди са с трифазни безчеткови ел.двигатели.
Те са много по-ефективни и икономични.
За батериите,Ah ще ти определят пробега - т.е. ако захранващото напрежение на батериите и на мотора са еднакви ( 36 V в случая ) ,то контролера ще определя какъв ток ще протече през намотките и от там и мощността.
Една батерия с капацитет 20Ah може да отдаде 20А в продължение на 1 час преди да се разреди напълно.
Понеже това е недопустимо,заради DoD цикъла на съответната батерия,то тя трябва да се разрежда до не повече от 50-60% от капацитета си,за да има дълъг живот.
Така,че за да развие пълна мощност,един двигател от 1000VA при 36V ще консумира 27.7 А.
Три батерии от 12V/20Ah могат да захранят такъв мотор за около 20 - 25 мин преди да са наполовина разредени( при т.н. "газ до дупка" ) и контролера да изключи,за да ги защити от повреда.
jamezon - специалист
Това с батериите почти ми стана ясно.Сега въпроса е какви да са,за LiPoчеъох,че са опасни и трудно съхраними,опасни за излагане на слънце и удари,а сигурно и вибрации.Мисля за LifePo4.А за мотора,въобще не съм се замислял за това,а и как да разбера с четки ли е или без?Избрах този защото е значително евтин вариант.Почти отхвърлям ХЪБ-овете.
Ebiker - напреднал
Не съм разбрал за кои зъбчатки явно :) За отпред може би най-добрия подход би бил да има специален свободен венец (freewheel) каквито например има при Bafang комплектите, но няма да е лесно да се намери нещо готово отделно от цялостен кит.

За мотора можеш да разбереш по описанието дали е четков ако е коректно написано такова или по това колко кабела влизат в него (ако са само 2 - то той е четков DC)
LiPo батериите вероятно са от най-опасните, въпреки, че често се преувеличава. Не е добър вариант по-скоро заради по-краткия им живот. Аз за велосипеди винаги ползвам 18650 Li-ion - съотношението тегло/капацитет е отлично, не са скъпи, могат да издържат хиляди цикли ако при зареждане се балансират активно, не се държат заредени за много дълъг период от време, не се допуска дълбоко разреждане и не се разчита само на евтин BMS (battery management system), което обикновено прецаква батериите.

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: