Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
Тръба - напреднал
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
lpoik - специалист
Тръба то е станало като самолет!така с панелите ли го караш или само зареждаш акумулатора.Колко волта ти дават и колко ток?Контролер за зареждането имаш ли?Колко излиза като пари един панел и къде на руския пазар ги купуваш. :partyman:
Тръба - напреднал
Да, ето така с панелите го карам. Когато има слънце панелите ми дават, колкото зарядното за контакт. На снимките го виждаш да зарежда идеално. При облачно време зарядът е по-малко, зависи от гъстотата на облаците. Всеки от тези панели е за 12 волтови акумулатори. Панелите могат да се връзват паралелно и последователно. Задната и предната тройки са свързани последователно. След това са паралелно. Иначе казано, системата е 36 волтова. Токът е 1 - 1.5 ампера на слънце. Контролер за зареждане няма. Панелите са директно към акумулаторите. Контролерът на мотора следи да не преразредя (при мен тази опция работи). Опасността от презареждане е минимална. Следя с мултицет (може и с волтметър за по-удобно). На 39.5 волта съм зареден до горе. Когато се стъмни, откачам панелите от батерията, за да не връща ток. Цената на панелите е за ват. Колкото по-на едро купуваш, толкова ватът е по евтин. 10 ватов панел струва 30 лв. 100 ватов е 200 лв. Като отидеш на пазара ще ги видиш. Ако държиш да е от моя човек ще ти кажа на ЛС. В Пловдив се носи един мит, че там продават само боклуци. Това не е вярно. Има и хубави стоки.
lpoik - специалист
Тръба---Добре благодаря за информацията,пиши ми на лични. :partyman:
Здравейте. Имам нужда от помощ :? Интересува ме мога ли да обърна посоката на въртене на ел. двигател MXUS 36V/500W от Конрад. Не съм много на "ти" с ел. двигателите :) Трябва ли да се пипат датчиците на ротора и платката на контролера?
Благодаря предварително.
Ebiker - напреднал
ayreonsv написа:
Здравейте. Имам нужда от помощ :? Интересува ме мога ли да обърна посоката на въртене на ел. двигател MXUS 36V/500W от Конрад. Не съм много на "ти" с ел. двигателите :) Трябва ли да се пипат датчиците на ротора и платката на контролера?
Благодаря предварително.
Здравей,
Имаш няколко варианта:
1. Възможно е да има 2 определени кабелчета на самия контролер, които при свързване да обръщат посоката на въртене. Тъй като не съм запознат с контролерите които Конрад ползват, не мога да ти дам насоки кои и дали изобщо ги има. Може да ги попиташ за инструкции за самия контролер, където биха били посочени.
2. Има 36 възможни комбинации на свързване на кабелите към Хол ефект сензорите + фазовите кабели от контролера към мотора. Само 2 от тях обаче биха работили правилно (движейки мотора в едната или другата посока). Бихме могли да променим посоката на въртене като първо сменим местата на 2 от фазовите кабели и след това намерим правилната комбинация за сензорните кабели, където ще имаме само 6 възможни комбинации да тестваме. Този вариант е по-скоро за перманентна смяна на посоката на въртене, а не да превключваме регулярно предна/задна.

За сега няма да се впускам в подробности, но ако искаш да пробваш втория вариант, ще се радвам да дам допълнителни обяснения/разяснения :)
Тръба - напреднал
Здравейте! Върти ми се идея, да извадя едно USB от контролера и да си зареждам таблета. Въпросът ми е дали някъде имам готови 5 волта напрежение? Примерно към тротъла мисля, че бяха точно толкова.
Ebiker - напреднал
Тръба написа:
Здравейте! Върти ми се идея, да извадя едно USB от контролера и да си зареждам таблета. Въпросът ми е дали някъде имам готови 5 волта напрежение? Примерно към тротъла мисля, че бяха точно толкова.
Здравей,
Тези 5 волта от контролера обикновено са предвидени колкото да захранят чипа и хол ефект сензорите на мотора и на тротъла, които изискват много ниска консумация. Повечето масови бюджетни ебайк контролери имат линейни регулатори за тази цел (ниска ефективност), обикновено 5W резистори + LM317 без никакъв радиатор, така че идеята за захранване на телефон не мисля че е добра.
По-практично би било закупуването на DC step down регулатор от ибей или aliexpress за няколко лева, който да се закачи директно за батерията и да се настрои на 5V изход.
Тръба - напреднал
Вариантът със "степ даун" устройството работи идеално. Реших обаче да пробвам да го вържа директно към слънчевите панели и изпуши. :x Волтажът му дойде много. Трябва да е вързано към акумулатора. С едни 10-20 кинта си купувам нов регулатор и си решавам проблема. Идеята ми е, дали не мога да си ги спестя тези пари. Дали по велоконтролерите ни не е предвидена опция за изваждане на USB? Няма да бърникам и да правя нищо на своя глава. Само ако някой я е правил тази операция и сподели мнение. Благодаря за отговора! Знам, че си прав и не е добре да правя това, което съм замислил. Все пак да питам де...
Ebiker - напреднал
Проблема при свързването директно към слънчевите колектори е че кондензаторите на входа на регулатора ще се зареждат и волтажа ще се покачва докато не достигне горната граница която панела произвежда при ненатоварено състояние.
Иначе не би трябвало да ти струва толкова пари. Ето един пример, който би вършил работа при 36 волтова батерия: http://www.ebay.com/itm/Adjustable-DC-D ... SwbdpWWNHv
Велоконтролерите определено не са предвидени за захранване на външни 5V устройства. Не и бюджетни контролери (под 200-300 лв.) каквито масово се ползват. Препоръчвам ти да не пробваш, тъй като рискуваш по-сложен ремонт по контролера или направо нов (ако повредиш чипа).

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: