Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
alien - специалист
всички изброени проблеми биха възникнали при паралелно свързване
при последователно свързване тока и натоварването се разпределят правилно, т.е. получава се еквивалент на 1 двигател....
importante - напреднал
За какъв контролер говориме тогава, тези мотори дърпат по едно 15-20A.На мен това ми е интересно, ако е правен.
zach_82 - специалист
importante написа:
За какъв контролер говориме тогава, тези мотори дърпат по едно 15-20A.На мен това ми е интересно, ако е правен.
Да, правен е контролера. Нали сме в направи си сам? :-D . Моторите наистина дърпат такъв ток като се натоварят, но не е 2 пъти по 20 ампера, а под 20 ампера, заради високото напрежение.
Контролерът е с 4 мощни транзистора IRFP 250N в паралел на изхода. Корпусът дори не загрява.
importante - напреднал
Моят е с 4 транзистора IRFZ48N, но схемата е дадена до 28V и не знам дали няма да имам проблем на 48V ако сложа два двигателя и аз като теб. http://prikachi.com/images.php?images/750/8178750k.jpg Някой може ли да ми каже дали ще стане на 48V с този контролер?
zach_82 - специалист
Трябва да провериш дали изходните транзистори имат поне двойно по-високо напрежение от 48v.
После по-големият проблем е че захранването на интеграла е чрез стабилизатора 7812. Той има макс. входно напрежение 36-38 волта. Ако му пуснеш 48 или 52v (при заредени акумулатори), той няма да издържи и ще изпържи интеграла. Единият начин да се реши проблема е като се използва някакъв маломощен DC-DC конвертор, който да има входно напрежение по-голямо от 52 волта, а на изхода 12. В този случай трябва да се махне стабилизатора 7812 и изхода на конвертора да захрани интегралната схема.
Другият по-прост и по-надежден начин( който аз съм използвал) е да се вземе +(плюс) от последния последователно свързан акумулатор и така да се захрани интеграла. По-късно ще ти нарисувам схемата.
importante - напреднал
Да аз така съм захранил в момента схемата с 12V взети от между акумулаторите.На 48V пак ще взема от там +12V и ще я захраня пак без стабилизатор. Притеснява ме обаче обратната връзка към пин1 дали ще е проблем на 48V напрежение.Там свръзката е преди стабилизатора и по схема са написали 14-28V.
zach_82 - специалист
Ясно, така като гледам схемата, май най-добре ще е да измериш напрежението на пин 1 при сегашното положение (24v), и след това опитно да нагласиш същото напрежение вече при 48 v, чрез подходяща промяна на съпротивленията на резисторите 20к и 2,2к, които се явяват делител на напрежение.
importante - напреднал
Тъй както го смятам (Vout=Vin x R2/R1+R2) ако повдигна резистора от 20k на 43k ще имам относително същото напрежение към пин 1. При 24V там трябва да има 2.376V , то при 48V и R1 43k там трябва да се получи 2,332V. Има още един делител на минуса на мотора 18k и 4.7k, там дали трябва да се преправя или като масата си е една и съща няма да има нужда?
zach_82 - специалист
Тука не съм сигурен, но мисля че може да се остави така.
На 48 волта, става весело, все едно че имаш турбо. :)
importante - напреднал
Транзисторите са ми 60V 50A проблем ли ще е на 48-52V.Остава някакъв малък резерв

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: