Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
jamezon - специалист
Да видях ги малко след като написах поста.
Въпроса е ще върши ли работа и колко тия китайски 1.5kw са реални...Аби тия 5600 оборота много ме притесняват,че ще минат без поне 2 предавки,което води до загуби...
Ebiker - напреднал
Относно контролер, при този мотор не виждам да има хол ефект сензори, което значи че и контролера трябва да може да работи в безсензорен режим (sensorless). Дали ще издържа тази мощност и за колко време преди да прегрее си остава загадка.
За тези пари бих ти препоръчал този мотор: http://www.eastgem.net/m3000.html Поне има някаква репутация, холл сензори, температурен датчик и със сигурност ще издържа на 3000 вата. Но и при двата случая обикновено е необходима доста редукция - което може да стане и само чрез огромна зъбчатка както примера на клипчето по-долу.
jamezon - специалист
Здравейте,почти изчетох темата,останаха ми 30-ина страници! Обаче нямам много време да чакам.Искам да питам,предлагат ми няколко ХЪБ-а,но продавача не знае нищо за него,даже дали работи..не се навива да намери някой да го пробва,а цената е примамлива(120лв).Въпроса е мога ли да го пробвам в еконта някак си и има ли начин да се разбере мощността му?Питам понеже няма ни контролер нищо,само капла и гума..Предложение номер 2 е 250 ватов на 36 волта на 26 инчова предна капла за 60лв. Той също няма контролер,а и него искам да пробвам. И третото предложение е пак 250 вата на 36 волта,само че на 28 инча задна капла със касета за скорости за 140лв.Какво мога да направя?
jamezon - специалист
О човека ми направи още мижеви оферти: 26 цола заден 250 вата на 48 волта и 28 цола на 24 волта 200вата


На тоя от предния пост за 120лв на ХЪБ-а пише 25км/ч 250w POWERED BY BIONX

Ако взема този на 36 волта 250 вата,мога ли да го карам на 48 волта за по-голяма скорост и мощността ще се вдигне ли? И за контролерите,трябва ли да е със същата мощност или може по-голяма,примерно с 1000 вата контеолер или 500,мога ли да карам кой да е от тези ХЪБ-ове?


Всъщност пак съм пред дилемата някой от тези ХЪБ-ове за 100-тина лева или http://atv-moto.com/електромотор-36v-10 ... ch=електро този на д/г същата цена,но нов...
Имат си и плюсове и минуси и 2та варианта.Готовия хъб го слагам и се занимаеам само с електроника и батерии,но е слаб и втора ръка, мотора пък е мощен и нов,но пък има търсене на място,верижна предавка,а може би и две,свободни венци и от то насетне електроники и батерии...
Ebiker - напреднал
Трудно ще тестваш мотора в Еконта, предвид че нямаш контролер, батерия, масур и т.н. Но ако не е такъв с планетарни предавки които обикновено са пластмасови, а е директ драйв, освен да му е изгорял датчих на хол, който се сменя и е евтин, да има лагер за смяна или да е бил прегряван жестоко (което е почти невъзможно ако е бил работил със стандартния му контролер) няма какво друго да му стане чак толкова. 250 вата са доста малки и слаби мотори обаче. Много хора остават разочаровани от мощността, тъй като той е предвиден да помага само при въртене.

При каране на по-висок волтаж - максималната скорост на мотора се увеличава. Ако например при 36 волта го караш с 10 ампера ток (подавани от контролера) и смениш с 48 волтов контролер пак 10 ампера, то по този начин увеличаваш и ватовете, защото те се измерват като умножиш тока по волтажа. Това означава че ако използваш по-мощни контролери ще получиш повече мощност, но рискуваш да прегориш мотора. Това са доста малки хъб мотори, а намотките им са в затворен обем и лесно би го изгорил ако караш на 1000 вата примерно.

Погледна ли мотора, който ти изпратих? Вариантите които обмисляш хъб мотор - или централен с верига са коренно различни. А ако тръгнеш по втория път и искаш да направиш нещо сериозно, мотора който съм ти пратил е добра основа.
jamezon - специалист
Абе аз мотора го видях,ама 3000 вата са ми много,всмисъл "голямата кошница събира и малко" ама батериите ще ми скъсят живота с цената си...Иначе много добре ми се вижда,ама 50А на 60V...
За това,че са коренно различни ми е ясно,но все не мога да реша,кое е по-доброто и най вече кое искам..защото най-важното е на мен да ми харесва и да го карам с кеф.Изчетох я темата вече,видях всички варианти,а те са доста и все пак се оказва,че хъб-а е най-добрия вариант(това с захапаните крачоли и отрязаните пръсти ми идва вповече,но пък като си внимателен...).
Относно проблемите които,може да има,според мен може и магнит отлепен да има,и проблем с намоткоте-я скъсана я прегоряла.
geordgeo - специалист
Най-важното е да решиш коя концепция те удовлетворява, после вече е лесно. Аз от самото начало си знаех, че искам хъб мотор най-вече заради никаквата поддръжка и ниския шум, и до сега, след четири години яко каране и 14000 км на ток знам, че не съм сбъркал в избора си...
Ebiker - напреднал
jamezon написа:
Абе аз мотора го видях,ама 3000 вата са ми много,всмисъл "голямата кошница събира и малко" ама батериите ще ми скъсят живота с цената си...Иначе много добре ми се вижда,ама 50А на 60V...
Мисля че може малко да бъркаш нещата, затова само искам да уточня. Това което казваш е някакво препоръчително напрежение и ток на който да работи мотора. Няма отношение с капацитета на батерията.
А мотора може да работи с всякакви по ниски стойности каквито пожелаеш. Те се определят от избора ти за контролер. Това че ще имаш нереализиран потенциал в мотора само може да е в + защото няма да има опасност да го претовариш и ще имаш възможност за усилване на мощността за в бъдеще ако пожелаеш. Не е сигурно дали 3000 вата ще ти се струват много след известно време каране. Аз в момента карам на над 5000 вата и ми предстои да сменям мотора с по-голям. Доста е увличащо веднъж започнеш ли :)
jamezon - специалист
jamezon написа:
"голямата кошница събира и малко"
За това го написах това,защото може и на 500вата да се кара сигурно,а ако го взема и си избера контролер за 3000 вата,може ли да се регулира да се кара да речем на 1000 вата,всъщност то в ампери трябваше да е,ама не ми се смята сега.
Може би съм видял някъде из темата снимки на твоето колело,ама не помня кое точно е то,може ли пак някоя снимка и по специално на веригата и редукциите?
Ebiker - напреднал
Има контролери които са програмируеми било то чрез компютър или дори блутут и приложение на телефона, но те са доста по-високи цени. Най икономичния вариант би бил да се вземе някакъв бюджетен 12 транзисторен (12 fet) контролер примерно направен за 1000 вата, който след време да се подсили с някои модификации за да работи на повече.
Нямам снимки из темата, аз от скоро се включих. Но моето колело е с хъб мотор (MXUS 3K) с пробити капаци за охлаждане.
Прикачам снимката от корицата ни, че тя ми е под ръка в момента :)
Прикачен файл:
DSC04601r.jpg

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: