Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
jamezon - специалист
Ebiker написа:
Браво, сериозен проект изглежда ще е :)
Чак пък.. Чудя се обаче как някои слагат моторчето,на което съм се спрял само с една средно голяма зъбчатка като това на снимката.Ще приложа малко изчисления да кажете дали съм прав в тях,че много ми е чудна тая работа без редукцията... Каплата е 26",по сметки 26х25,4~66см.(с гумата е към 67см).Желаната ми скорост е около 30км/ч. 30/60=500м/минута. 500х0.66=330об/м (за каплата/гумата). Моторчето е с 2750 оборота... Приемам че зъбчатката е с 45-50 зъба,на моторчето са 11. 50/11=4.54. 2750/4.54=660оборота за каплата. Не са ли прекалено много? Моторчето на снимката е мисля 250w.
Ebiker написа:
И аз да се похваля, че най-накрая съм готов с епизода с теста на 1000 ватовия кит
Като новобранец,не мога да кажа нищо повече,от това,че изглежда и се държи перфектно!

Прикачен файл

maxresdefault (1).jpg
maxresdefault (1).jpg (91.08 KиБ) Видяна 2413 пъти
Валериус - специалист
Забравяш, че обиколката е 3,14 х 67 см. Това е 210 см за 1 оборот на гумата. Тогава трябва да разделиш 500м/1мин. на 2,1м и ще получиш 237,67 об/мин. Ако оборотите на двигателя наистина са 2750 об/мин, то тогава ще ти е необходима доста по-голяма редукция - 11,57.
jamezon - специалист
Валериус написа:
Забравяш, че обиколката е 3,14 х 67 см. Това е 210 см за 1 оборот на гумата. Тогава трябва да разделиш 500м/1мин. на 2,1м и ще получиш 237,67 об/мин. Ако оборотите на двигателя наистина са 2750 об/мин, то тогава ще ти е необходима доста по-голяма редукция - 11,57.
Забравил съм да го опиша,не знам как ги получих тия 330оборота но точно при 2.2м на оборот съм го смятал и се получаваше към 270 оборота за 35км/ч.Аз редукцията съм я измислил "уж" ще кача снимки скоро,на моторчето е 11 зъба от там отива на 49 зъба двоен венец със малка зъбчатка пак с 11зъба и от нея вече на каплата на венец със 26 зъба. По енерция моторчето няма да се върти,защото при тази редукция няма да знам какво е инерция...за целта на оста между 49зъба и втората с 11 има еднопосочен лагер.Когато всичко е готово ще кача снимки и по-подробни обяснения. Въпроса беше тия 270-300 оборота на каплата,които смятам да постигна как са? Много,малко,добре?
Ebiker - напреднал
Звучат добре като за 250 ватов мотор.
Ако приемем че за един оборот изминаваш 2.1 метра, то 300 оборота * 2.1м = 630м/минута = 37.8км/ч максимална скорост. Като добавим и това че мотора трудно би достигнал максимални обороти при товар поради по-ниската си ефективност, то реалистично максималната скорост би била около 35 км/ч ако позволяват условията (равен или надолен терен).
jamezon - специалист
Ами при сегашните ми венци ще се получат около 260 оборота,по нататък ще си играя евентуално да ги вдигам.Аз ще сменя и мотора,но за сега този ми изпадна на добра оферта.Така или иначе конструкцията ще е същата.Сега остава да си поръчам контролера.Въпроса тук е дали трябва да е същия като мотора.По нагоре беше споменал,че има програмируемеми?Какъв ще е диапазона на мощност напрежение? За сега мисля за този http://s.aliexpress.com/JrAJzE7z

Или пък този комплект
http://s.aliexpress.com/N3QV7BVZ
Но пък нали ще ми останат скоростите,с този тротъл как ще ги използвам? Май е по-добре с палец като този?
http://s.aliexpress.com/NJJVnuMF
Ebiker - напреднал
Трябва единствено да е за четков мотор, защото такъв си избрал до колкото помня последно. При тях няма какво толкова да се програмира тъй като там мощността на мотора не зависи от контролера. Той служи основно за да изменя честотно-импулсната модулация, което дава възможност да регулираш плавно мощността на мотора, а не да се включва само на пълна сила или напълно изключен. Тези които си посочил, трябва да свършат работа.
Относно масур - ако имаш такъв скоростен превключвател който се върти на самата ръкохватка, за да го запазиш, ще трябва да използваш палцов.
jamezon - специалист
Да такъв за четков мотор гледам.Значи ако взема 1000w 48v контролер(какъвто мисля да е следващия мотор) мога да го ползвам и за този? Контролера ще пуска максимално напрежение,колкото могат да дадат батериите,а мотора ще гълта ток,колкото му е нужен?
Да пт тези са ми скоростите,значи ще взема палцовия.
Ebiker - напреднал
По принцип не би трябвало да се стига до лимита на батериите. Това което ограничава максималния ток в случая е четковия мотор. Можеш спокойно да ползваш и 1000W контролер. Това просто означава че има повече/по-добри транзистори, способни да модулират по-висок ампераж. Волтажа обаче трябва да отговаря, тъй като обикновено имат долна граница под която ще изключат автоматично. При тези които си посочил например, ако волтажа на батерията падне под 20V, контролера ще спре да подава ток към мотора. Ако е 36V контролер обаче, той вероятно няма да работи на напрежение под 30-32V
jamezon - специалист
Много сложно стана,значи ще поръчам 24v 250,350 или 500w.
А какво се случва,ако на 24 волтов контролер пусна примерно 30волта батерии,при ниско напрежение разбирам,че изключват,а при по-високо?Може би е зле за батериите,защото ще се изтощават повече?

А на този палец за какво му е това копче първо и второ положение?
http://s.aliexpress.com/ZvuyUvyu
Ebiker - напреднал
24 волтов контролер би трябвало да може да работи до около 28-30 волта (тъй като прясно заредена 24в батерия може да доближи този волтаж), преди да достигне риск от гръмване на кондензатор или транзистор. Зависи компонентите вътре с какви лимити са. Батериите няма да се изтощават повече.
Копчето може да се ползва по преценка на потребителя. Обикновено е като контактен ключ и/или за смяна на режимите ако контролера има такива (бърз/бавен).

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: