Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
jamezon - специалист
Ebiker написа:
Прикачен файл:
DSC04601r.jpg
Че то това не можеш да кажеш,че е колело,на мотор прилича направо.
Абе идеята е добра,но и аз сякаш искам хъб.Намерих една оферта,само чакам китайката да каже колко ще искат за доставка..
https://m.made-in-china.com/product/Jb- ... 69495.html

П.П. оф закова ме с 85 долара доставка и 79 за мотора, но пак бива,какво мислите за мотора?
Ebiker - напреднал
Няма много детайли или описание на тази страница. Ако е 1000 ватов вероятно ще е нещо като това на което правим тестове. Скоро трябва да кача и видео с практически тест драйв ако те интересува колко върви 1000 вата.
Цената само за мотор ли е или включва наплетена капла, контролер, масур и т.н.? Ако е само морор е височка цената.
Здравейте, имам проблем с двигателчето моя велосипед. Той е 250в редукторен безчетков на 36волта в задната главина 20цола сгъваем. От няколко дни започна да вие повече при товар, но лошото е, че като го карам между 20 и 23кмч започва да стърже с остър звук се едно стържеш с пирон по ламарина но много бързо със замах над 24кмч изчезва звука. Прави го само под товар демек с човек който го кара ако го обърнеш с гумите нагоре и колкото и бързо да въртиш педалите тези неприятни звуци ги няма. Това всичко го прави само при вкл. мотор ако го изключиш както и да го караш е пълна тишина затова съм сигурен, че е от двигателя. като караш по стръмно нагоре се опитва да стърже и при по ниска скорост но по слабо. Отварях го но като не разбирам нищо нередно не видях зъбчатките на редуктора не са счупени има малко грес не липсват зъби и това е. Като че ли звука го чувам по изразително от лявата страна на задното колело т.е.от тази страна е редуктора. Не знам ако може малко помощ. Всеки който го чуе казва, че не е от моторчето, а нещо стържи - дискова спирачка диск и т.н. всичко свалих - верига обтегач диск апарата на спирачката всичко от задното колело звука си го има затова съм сигурен, че е от двигателя. Благодаря.
geordgeo - специалист
Ако можеш качи едно видео, та да се ориентира човек и да даде акъл, ако може...
Ще кача по късно, че сега съм го свалил от колелото да го умувам, каква грес да му сложа на редуктора, че му махнах старата?
lowriderzzz - специалист
Здравйте!

Най после се реших да си пригодя и аз моето колело в електрическо. Обаче съм пред следната дилема.

ХЪБ или външен мотор? (т.е. такъв който се монтира отделно я на багажника я някъде близо до венеца - не знам дали има друго название)

По принцип аз по-клоня за външния. Първо че съм си харесал и ми препоръчаха тези на unite motor - 1000W ме утройва и цената също.

Проблема ми с него, е че не съм много наясно как да го монтирам. В смисъл знам как да го инсталирам на багажника на стандартен бегач с капли 26", но после връзката о мотора към задвижването не знам точно как да я направя.

Къде трябва да монтирам веригата, на предния венец няма ли да е по-добре, ако го направя така дали ще мога да го използвам още и в режим въртене на педали? Това са все въпроси, които ми се появяват, когато започна да го мисля.

За ХЪБ-а нямам притенения за инсталацията - там кита си е готов, просто сменяш - махаш старата капла и слагаш новата.
Не ги знам обаче колко са качествени и надеждни, а и външния мога да го махам и да го използвам за други работи. Иначе за ХЪБ съм се спрял на този - 1000W - мисля че втория беше. https://evparts.alle.bg/e-bike-kit/

Някои ако има други препоръки да каже. Също ако има някъде тема за конвертиране на колело в електрическо, но с външен мотор, защото като напиша в Гугъл ми излизат само снимки на които не се вижда добре.

Благодаря!
Ebiker - напреднал
Точно проблемите и предизвикателствата на рамково монтирания мотор обсъждахме в предните страници. Това съвсем не е лесна задача и изисква доста доработки, включително и по самата рамка. Мотора който си посочил предполагам е предвиден за електро скутер, защото венеца който има е за верига T8F, която не е велосипедна. Не че не можеш друг да сложиш, но остава проблема с голямата редукция, която трябва да се направи към колелото. Варианта за багажника съвсем не звучи разумно, тъй като едва ли би бил достатъчно устойчив и стабилен за задържи въртящия момент на 1000 вата мотор.
Общо взето не е препоръчителен вариант за начинаещи, освен ако целта не е да направиш готов продукт за каране за кратко време, а се забавляваш с постоянно доработване, заваряне, експериментиране и т.н. като хоби.
Относно китовете с хъб мотор - те определено са най-лесния вариант, подходящи и за начинаещи. Когато правихме тайм лапс на монтирането на такъв кит върху велосипед, буквално ни отде двайсетина минути. Живота на хъба обикновено е по-дълъг и за надеждност по принцип няма за какво да се притесняваш. Освен това могат да генерират ток обратно в батерията (регенеративна спирачка) ако контролера има тази функция. Недостатъците са по-голямото тегло на самия мотор като отношение към мощността и по-високата цена.
jamezon - специалист
lowriderzzz написа:
Здравйте!

Обаче съм пред следната дилема.

И аз съм пред същата дилема..Моя съвет е ,ако разполагаш с парите,спри се на хъб-а.Обаче сложи и батериите към цената.Аз понеже не съм готов (за вмомента)да дам близо 1000лв за хъб,за това реших да се спра на най-евтиния вариант като експеримент.
Това е 250 ватов външен мотор.

http://s.aliexpress.com/aENZrIj2 - мотора

http://atv-moto.com/контролер-24v-250w- ... =Контролер -контролера

http://s.aliexpress.com/3MvaiUBb -2 такива батерии

И тук е мястото Ebiker да каже какво мисли,че май е единсвения останал в темата,който отговаря.Съвместими ли са контролера и мотора,батериите и мотора,както и контролера и батериите.
Всичко ще ми излезе около 200лв. Аз също се чудя как да монтирам допълнителен венец на задната капла(макар че скоро го обсъждахме,но не стигнах до някакво решение),така че да мога да си ползвам и педалите,че при 250 вата мотор ще ми трябват...Чудя се и дали да не го сложа на предната капла,макар че предпочитам отзад.
lowriderzzz - специалист
Ebiker написа:
Точно проблемите и предизвикателствата на рамково монтирания мотор обсъждахме в предните страници. Това съвсем не е лесна задача и изисква доста доработки, включително и по самата рамка. Мотора който си посочил предполагам е предвиден за електро скутер, защото венеца който има е за верига T8F, която не е велосипедна. Не че не можеш друг да сложиш, но остава проблема с голямата редукция, която трябва да се направи към колелото. Варианта за багажника съвсем не звучи разумно, тъй като едва ли би бил достатъчно устойчив и стабилен за задържи въртящия момент на 1000 вата мотор.
Общо взето не е препоръчителен вариант за начинаещи, освен ако целта не е да направиш готов продукт за каране за кратко време, а се забавляваш с постоянно доработване, заваряне, експериментиране и т.н. като хоби.
Относно китовете с хъб мотор - те определено са най-лесния вариант, подходящи и за начинаещи. Когато правихме тайм лапс на монтирането на такъв кит върху велосипед, буквално ни отде двайсетина минути. Живота на хъба обикновено е по-дълъг и за надеждност по принцип няма за какво да се притесняваш. Освен това могат да генерират ток обратно в батерията (регенеративна спирачка) ако контролера има тази функция. Недостатъците са по-голямото тегло на самия мотор като отношение към мощността и по-високата цена.
Разбирам, ще послушам съвета и ще се насоча по-скоро към хъба. Между другото гледах видео канала в подписа ви. Казвате, че за 1000W Мотор задължително трябва да има окачване на колелото. Ами ако няма какви са последиците? Толкова ли е пагубно и има ли начин да се монтира амортисьор на колело, което по принцип няма такъв?

Също, кой кит точно бихте препоръчали - какви са ви мненията за този?

благодаря
lowriderzzz - специалист
Аз също се чудя как да монтирам допълнителен венец на задната капла
Между другото като търсих в youtube за "направи си сам електроколело" попаднах на този клип. И човека видам си прави венеца за задното колело от 3Д принтер, и с ремък обаче го свързва към моторчето.

Не знам дали за този твоя мотор или моя който бях посочил ще стане.
Между другото 250W не е ли малко, навсякъде където чета казват, че е по-скоро спомагателен при въртене на педали, вместо изцяло да разчиташ на него.

Някой по про би ли допълнил нещо...

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: