Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
Ebiker - напреднал
jamezon, мотора и контролера които си посочил са съвместими. Батерията обаче изглежда меко казано съмнителна. Освен това вероятно е направена за много ниска консумация, а не над 10 ампера. Ако тока минава през това копченце, то най вероятно би го запалил. Освен това не знам колко истински БМС (платка за балансиране) би имала тази батерия предвид цената й. И на мен ми се иска да имаше толкова евтин вариант, но за съжаление всичко хубаво струва пари. За дълго работеща, безпроблемна и безопастна литиево йонна батерия, ще трябва по-висок бюджет. Ако държиш да е толкова евтино,може би е добре да започнеш с оловни гелови батерии.

250 вата определено са малко по моите разбирания и през повечето време ще има нужда от спомагане с педалите ако въобще би могъл да се движиш само на мотор.

lowriderzzz, просто препоръчваме да има окачване, заради високата скорост и риска да спукаш гума, изкривиш капла или дори да изтървеш кормилото при едно по-силно тръскане. Да си призная аз започнах с колело без окачване, така че не е задължително :)
Тъй като това са безмаркови мотори и контролери от Китай, не мога да си дам мнението без да съм го тествал. Предполагам обаче, че би бил доста сходен с този който в момента тестваме. Скоро ще е готов и клипа с теста в градска и офроуд среда :)
lowriderzzz - специалист

Тъй като това са безмаркови мотори и контролери от Китай, не мога да си дам мнението без да съм го тествал. Предполагам обаче, че би бил доста сходен с този който в момента тестваме. Скоро ще е готов и клипа с теста в градска и офроуд среда :)
Благодаря! А би ли споделил (може би на лично) кой модел/марка мотор и кит ползвате за колелото от видеото?
Ebiker - напреднал
Ситуацията с марките е доста сложна при тези китайски творения. Всички копират от един дизайн, по-смелите фабрики правят и някои експерименти с него, тъй като изцяло новата разработка на подобен мотор би струвала стотици хиляди, а предвид не чак толкова големия пазар не би си заслужавало. Притеснителното би било ако цари безхаберие във фабриката, няма истински качествен контрол и се ползват твърде нискокачествени сплави и материали, което би довело до по-лоша ефективност на мотора (повече топлина би произвеждал за сметка на въртящ момент), по-малка мощност, дори и лесно счупване на самия корпус, обикновено около дупките за спиците. Ако не е такъв случая, какъвто и да е производителя, моторите са доста сходни. Аз съм доволен от този който ние тестваме предвид цената му и мога да ти кажа китайското име на производителя, но не знам дали би го открил по този начин някъде извън alibaba.com. Би могъл да го поръчаш директно от производителя както ние направихме, но ще излезе доста висока цената на единична бройка заради високата цена за доставка и ДДСто. Ние сме мислили да направим една по-голяма поръчка от Китай и да ги продаваме тук ако има желаещи, така че защо не и в близко време да можем и да го предлагаме същия кит за продажба.

пп: видях че имат и уебсайт: nbpowers.com
Здравейте,
Това е кратко видео на моя проблем с шума от двигателя https://youtu.be/6F1C_97E4Ns
Ebiker - напреднал
juspar написа:
Здравейте,
Това е кратко видео на моя проблем с шума от двигателя https://youtu.be/6F1C_97E4Ns
От видеото се вижда че шума се изразява с всяко завъртане на колелото. Т.е. не би следвало да е в зъбчатките на мотора проблема. Да не би да идва от спиците? Порверил ли си дали няма хлабави или да се получава някакво усукване и търкане в светлоотразителя примерно?
Това го прави само при включен мотор и при определена скорост в предишен пост съм описал подробно. Всичко е проверено не е от спици. Отваряхме двигателя разглобихме го целият и там не видяхме нищо нередно, нямаше разбити лагери да речем, но не сме специалисти. Това го прави само при вкл. двигател с товар. Колелото с гумите на горе не го прави, защото няма натоварване. Като го разглобихме смазах редуктора с графитна грес и звука намаля драстично но за 5-10 км и сега започва пак да усилва.
geordgeo - специалист
Интересен звук, само не разбрах какво се случва ако караш само с мотора, без да въртиш педалите изобщо? Защото в даден момент започва да се чува това причукване, все едно на всеки оборот някъде нещо закача. Трудна диагностика ще е, заради нуждата от натоварване, но все пак си мисля, че е свързано с редуктора, щом при смазване шумът е намалял. Аз бих се пробвал да го натоваря на място, без да го карам - примерно държа му спирачката и му подавам газ едновременно, задържам каплата по някакъв начин...

И да попитам вие от къде сте, да ви помогнем на място ако е удобно?
Двигателчето се включва само при въртене на педалите, при натискане на спирачките изкл. моторчето, но съм пробвал със задържане на гумата за да има натоварване. Пречката тук е, че това пристъргване се чува само при скорост около 21- 22 кмч под нея и над нея не се чува. На клипа на моменти намалявам за да съм в рамките на тази скорост за да се чува. Звука го чувам като стържене на метал, а зъбчатките на редуктора са пластмасови. Все пак към редуктора клони повече според мен, защото и острия стържещ звук е по изразен от лявата страна затова и от нея съм снимал, но да не подвеждам.
Ebiker - напреднал
jamezon написа:
И моя проект- започнат!

http://jamezon.snimka.bg/experiment/e-bike.957435
Браво, сериозен проект изглежда ще е :)

И аз да се похваля, че най-накрая съм готов с епизода с теста на 1000 ватовия кит

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: