Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
geordgeo - специалист
За много години на всички членове на форума и много безаварийни електрокилометри с возилата ни през тази и следващите години! :yawinkle:
zec ingenering - специалист
Честита новата 2016 – та и от мен, за всички фенове на електрическите возила! С най-добри пожелания за здраве и късмет! :)
Имам молба ако можете да ми помогнете.Съвсем наскоро ми попадна стар електровелосипед БРИДЖСТОУН със задвижване на задното колело с безчетков мотор ЯМАХА в главината.Батериите липсваха (има гнезда като че ли за 2 батерии)и си нямам понятие какво да търся.Пробвах с два оловни акумулатора последователно , т.е. 24 - 26 Волта.Мотора се върти , но не мога да преценя колко мощност отдава защото никога не съм карал електровелосипед.Всички електровелосипеди които се продават в момента са или 36 или 48 волтови.Мен обаче ме е страх да го пробвам на повече от 24 В.Какво да правя?
Петър
zec ingenering - специалист
Здравей колега! Сега е момента да си оправиш е-велосипеда, хахаха в този сняг навън...! :santa: :)
Моите отговори:
1. Щом си го пуснал на 24В и върви, значи не е на 36 или 48В определено!
2. Колко ще върви ще разбереш като му сложиш една нормална литиева батерия 8 - 10Ач и като стане времето навън малко по-подходящо за каране. На мен лично не ми пречи особено, но не е най-приятно все пак.
Аз правя всякакви батерии вече 4 години, гледам от известно време и един друг се пробва, крайно време беше, щото вече не смогвам на количествата. :cool:
freewheel - напреднал
Здравейте колега Янев,
Така описана ситуацията с вашия велосипед показва, че просто ви е необходима акумулаторна батерия, с която да решите проблема с енергоизточника. Щом вече сте пробвали, че двигателят се върти със захранване 24V номинал, значи системата е предвидена да работи с това напрежение. Можете просто да си сложите литиево-йонна батерия 24V, а капацитета да подберете съгласно необходимия пробег. По принцип 24 волтовите електровелосипеди не са с екстремна консумация и съответно не изискват голям ресурс, при скорост от 25 км/ч. консумацията ще е от порядъка на 7 - 9 Wh/км. Имайте предвид, че батерията е най-важния компонент в електровелосипеда, тя е "резервоарът с горивото" и съответно е добре да избягвате компромиси с нея - казвам го с оглед на опита си в тази сфера, защото развивам тази дейност от 2010 година.
Дано съм бил полезен.
Ама тои мотора се върти на празен ход и с един акумулатор , т.е. - 12в.
Понеже не съм решил въпроса с волтажа затова и не съм тръгнал да купувам скъпи батерии , а го пробвам с наличните оловни акумулатори.Досега съм свързал два последователно и ми се струва , че мотора не развива достатъчно мощност.По външен вид определям мотора на 250 вт.Сравнявам го с 500 вт. мотор изложен в КОНРАД ЕЛЕКТРОНИКС , моя е двойно по малък по диаметър.Опасно ли е да го пробвам на 3 акумулатора , т.е. -36в.Има ли въобще 24 в. мотори , досега съм виждал само на 36 и 48 в. , а дори и 72в.

Колкото до времето то при нас във Варна си е различно , сега неделя сутрин си е 5 градуса и кротко си вали дъжд :)
freewheel - напреднал
Накратко, контролерът управляващ мотора би трябвало да има защита от прекомерен разряд на батерията, особено ако са оловни (гелови) акумулатори и това което описвате със сигурност не е нормално явление. Както и да е...литиево-йонните батерии имат такава защита. Моторът, който описвате би трябвало да е от малките 250/350W. Можете да измерите оборотите на празен ход при 24V и да сметнете скоростта, като допуснете около 10% по-ниска скорост на въртене при оптимален товар (каране на равно). Желаната скорост трябва да е в порядъка 25 - 30 км/ч. Ако контролерът е оригинален, то той би трябвало да осигурява необходимата токова защита на мотора.
Поздрави,
evparts.alle - специалист
На мен ми откраднаха колелото:
Изображение
Ако някой го види да го прибере и да се обажда!
Колелото е видяно на кръстовището Гео Милев и Ситняково.
0884 164 909
geordgeo - специалист
Баси нещастието колега, съжалявам за случилото се :sad: Дано от някъде се намери и всичко приключи благополучно, ама съм скептик. Затова моето не го оставам никъде, че много ме е страх да не го тафят, ма то никой не е застрахован от подобна случка. Успех с търсенето!
evparts.alle - специалист
^Аз пък не съм. Преди 2 дена са го видели в Обеля по посока от метрото към селото.
И съм 100% уверен, че колелцето ще си дойде при мен.
Ако има хора от там също да се ослушват. Мирно, кротко и с добро ще си го прибера.

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: