Изпратете снимка на всички ваши стандартни и нестандартни решения.
Dare_Devil
Ето чертеж на помещението (и на това, което мисля да е рампата). Ако рампата е по-високо от начертаното, мотора ще опира в касата горе. Слагам го на максималната височина, за да е минимален наклона, по който трябва да го бутам.

Прикачен файл

rampa.JPG
rampa.JPG (18.8 KиБ) Видяна 5844 пъти
bjohnev - специалист
Само не мога да те разбера, защо трябва да буташ машината. На влизане го вкарваш на заден, като си държиш предната спирачка. На излизане палиш и лека-полека на полусъединител...

Апропо, щото и аз карам мотор, да те предупредя за още един възможен проблем. Най-високата точка в цялото упражнение ми се стори мястото където рампата ще опира в парапета при тротоара. Гледай да сметнеш добре ъгъла, така че при преминаването през това място да не ти опират спойлерите или гърнето в тротоара. Ще бъде жалко да построиш системата, а после да се окаже, че трябва да се модифицира.

П.П. Каква машина караш?
Dare_Devil
Вкарването е ясно - и аз мислех по същия начин да го вмъквам. При изкарване обаче ще трябва да бутам, защото ме е страх, че ще се пресиля с газта и ще изхвръкна (не съм много опитен моторджия, първи мотор ми е).
За парапета има две решения - кърти се част от него (това ще трябва да го съгласувам с домоуправителя) или добро смятане на малката рампичка от другата страна. Все пак едно чукване отдолу не е фатално, защото има ролбари, но все пак...
Иначе машината е Кавазаки Вулкан 750 от 1989-а

Всъщност основния проблем ми е от какво да изработя цялата конструкция - дърво, метал или итонг. От дърво ме е страх, че няма да издържи 250 кила мотор и 100 кила мен, от метал ми е проблем, че нямам електрожен и не умея да заварявам, а от итонг - ми нещо прекалено необичаен материал ми се вижда за тази цел...
bjohnev - специалист
Има един много здрав материал, плоскост изградена от дървени листове, (може някой разбирач от форума и името му да знае, нека напише), използва се в строителството за куфражи. Е, те това ти трябва. Една плоскост си изрязваш и нямаш проблем. Таз пущина носи на натоварване.
n_a - МАЙСТОРИЩЕ
Answers: 1
Шперплат се нарича това. Само да му закове малко плитки напречни летви. Ако си измисли и системка от въжета и макаричка да го вдиг аи смъква, хептен мързеливо ще стане.
Вратите в отворено положение на какво разстояние от стеничката стигат? Има ли място за винкелно "ухо" на което да стъпва рампата?
Размишлявам за леко и лесно вдигане и смъкване.
А през оня праг (бордюр ли е или нещо друго?) , където е поставена вертикалната оразмерителната стрелка "600", не можеш ли да направиш просек (да го разбиеш и да се изравни с нивото на тротоара). Ако си чертал в мащаб, така като гледам на око, ще си намалиш чувствително наклона на рампата :wink: А и риска мотора да "сурка корем" на ръба между тротоара и рампата ще намалее.
n_a - МАЙСТОРИЩЕ
Answers: 1
А оня бордюр сигурно пази мазето от наводнение.
Dare_Devil
n_a - ако правилно съм разбрал имаш предвид парче винкел, закрепено на отсрещната стена (с бордюра), върху което да ляга подвижната част от рампата? Място ще има - като се отвори вратата остава сравнително малко място до стената (не повече от 2-3 см), но самата врата в отворено положение е доста настрани - ширината и е към 150 см (вратата се сгъва на две, тип хармоника и така се побира в това пространство).
Сетих се за кои кофражи иде реч, наистина те са доста здрави, но все пак ще може ли да издържи 350 кг (мотора 250 и аз 100)?
Отделно все още никой не е дал идея за конструкцията на неподвижната (вътрешната част) на рампата.
n_a - МАЙСТОРИЩЕ
Answers: 1
Техническият шперплат ще издържи. Донякъде е проблем, че самият той си е тежичък. Добре трябва да се обмисли начинът на закрепване.
Долната, неподвижна рампа е лесна. Даже готов чертеж можеш да вземеш от разпространените в интернет скейт рампи.
В момента обмислям нещо много мързеливо. Ако наггласиш ъгъла - горната част да е продължение на долната... дали може с плъзгане да се прибира върху нея....
Dare_Devil
Мисля че това с плъзгането няма да стане - ще опира в мотора. Аз по-скоро си мисля за нещо подобно на подвижните мостове на крепостите - да се спуска с въже от нещо като скрипец горе зад вратата.
А за неподвижната част на рампата чуденката ми е за материала - не съм сигурен дали ще издържи ако носещата конструкция е от дърво, а се притеснявам, че от Г-образни профили няма да успея да го направя без да заварявам.

Тема "Рампа за мотор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: