Изпратете снимка на всички ваши стандартни и нестандартни решения.
hygro - майстор
Master_Kenobi написа:
Какво имаш предвид, че нещо не зацепвам?! :?
Ей това:

Изображение
eurogas - специалист
Това на схемата е добро решение, изглежда страхотно, при мен за съжаление пода остана доста студен, върху новата бетонова замазка имам ламинат с 3 мм. изолационна подложка, това не е достатъчно и през зимата се усеща един дискомфорт от ледения под.

Скоро ходих на гости на приятели и пода им беше от ново чамово дюшеме, усещането е съвсем различно, дървото държи топло, все едно има подово отопление, много е приятно ? :) :) :)
pipbel - майстор
Дааа, това на снимката е добро.
Аз направих такава замазка на 2 стаи и на 2 бани. Отдолу с подов фибран 3 см и 5см. Стана добре и не "бие на кухо" замазката (един познат ми беше споменал предварително нещо такова).
Отгоре смятам да сложа в стаите 6мм подложка и 3слоен паркет.
А баните вече си имат теракот върху тази замазка :)
ribnikolaevi - майстор
pipbel написа:
Дааа, това на снимката е добро.
Аз направих такава замазка на 2 стаи и на 2 бани. Отдолу с подов фибран 3 см и 5см. Стана добре и не "бие на кухо" замазката (един познат ми беше споменал предварително нещо такова).
Отгоре смятам да сложа в стаите 6мм подложка и 3слоен паркет.
А баните вече си имат теракот върху тази замазка :)
Колко дебела беше замазката над фибрана и кога я направи?
](*,)
pipbel - майстор
Замазката е около 4см над фибрана и стана началото на Ноември.
Вече изглежда сухо.
И беше с рабицова мрежа, макар че някои тука ме критикуваха за това (сигурно основателно). Ама както и да е, краиния продукт изглежда задоволително. Не се виздат пукнатини.
Има и тънка тераколова шпакловка отгоре като финишен слой. Придава гладкост.
ribnikolaevi - майстор
pipbel написа:
Има и тънка тераколова шпакловка отгоре като финишен слой. Придава гладкост.
А защо ти трябваше толкова добра гладкост?
Чудя се без нея дали няма да стане?
stanetzz - специалист
Според мен това, че са се опитали с по- малко количество цимент да залеят повече площ, е провалило работата.
Аз поне си го обяснявам така: определено количество цимент, определено количество вода, определено количество разпенител. Получава се замазка от въздушни мехурчета с точно определена големина, която има точно определен коефициент на свиване. Ако се намали количеството цимент, евентуално се получават по-големи мехурчета, оттам- по-голямо свиване, т.е. по-големи пукнатини.
ribnikolaevi - майстор
stanetzz написа:
Според мен това, че са се опитали с по- малко количество цимент да залеят повече площ, е провалило работата.
Аз поне си го обяснявам така: определено количество цимент, определено количество вода, определено количество разпенител. Получава се замазка от въздушни мехурчета с точно определена големина, която има точно определен коефициент на свиване. Ако се намали количеството цимент, евентуално се получават по-големи мехурчета, оттам- по-голямо свиване, т.е. по-големи пукнатини.
Виж, химията на циментополимерните композити е доста сложна и тънка работа. Повечето зависимости са имперични /което ще рече че се намират по опитен път/ и обяснението ти е едно доста опростено обяснение на объркванията. Всяка дори малка промяна на някой от компонентите на сместа може да доведе до плачевни резултати. Дали това ще е водата, "разпенителя" /добавките/ или цимента - няма значение.
Но по принцип когато не се работи с готова смес винаги има риск това да се случи /пиян оператор на машината, разхождащи се готини полуразголени мацки около него, незнание, че не е почерпен с цигарите на собственика и т.н. рискови прединфарктни ситуации/.
Аз бях залитнал да си правя Тивит, но се отказах като им зададох само един въпрос - количеството на направната вода. Оказа се, че водоциментовото отношение се получава някъде към 0.5, което само по себе си е смущаващ фактор. За да стане химическата реакция на хидратация на циментовите кристалити е нужно 0.22-0.28 вода, зависи от конкретния цимент.
:-D Пенобетон както и обикновен бетон изисква спазване на технология за полагане и изсушаване. Перво поверхноста на плоче трябва да бъде изчистена от прах, след това леко намокрена и мината със четка с рядок терекол или с друг грунт за бетон и след това залит с пенобетон. След 24-36часа поверхнота трябва бЪде покрита с нейлон на 48-72час или запечатана с рядок терекол това позволит равномерно изсъхване и предотврати напукване. Доп. информ.
www.sam-shum@mail.ru
eurogas - специалист
Ще повторя още веднъж че всичко беше спазено до педантичност !

Метене и прахосмукане на сухия под- лично съм го смукал като идиот, като в аптека, майсторите не можаха да повярват ?

Грундиране с Боро грунд за бетон -розов , лично съм го мазал ?

След изсъхването на грунда, отново се грундира с рядък разтвор на пенобетон, това е първото бъркало на машината с което се минават всички подове на къщата, преди самото наливане !

Следват дюбели и наливане, разтвора се прави автоматично, машината е холандска и сама си дозира нужната вода.

За всяко бъркало се зареждат 6 чувала по 50 кг. цимент, лично съм ги броил и съм помагал във влаченето на цимента, те по едно време каталясаха, така че знам с точност.

Няма как да пестиш циминт, машината е много прецизна има компютър и не можеш да намалиш количеството цимент.

После се налива разпенителя, от една 20 литрова туба главния майстор си знае колко, но не го мереше прецизно с някаква мензура или мярка, по-скоро гледаше колко е спаднало нивото на тубата и така отчиташе, явно го правеше за пръв път, личеше че имаше доста опит.

През това време машината го бърка и САМА си определя колко вода да добави, като рязко изчерпва огромно количество от един външен резервоар с обем 500-600 литра, резервоара се пълни постоянно от градинския ми маркуч с малък дебит, така се осигурява един баласт от вода за следващото бъркало.

Абсолютно никой не е пил алкохол, мадами не е имало, всички внимаваха в работата, това за покриването с найлон никой не ми го спомена, не мисля че щеше да ме спаси, става дума за пълно нацепвани, отлепване и натрошаване, а не просто за дребни пукнатини ?

Мисля че грешката не е толкова малка, ако беше проблем в дозирането биха се получили по-малки отклонения, примерно на определено бъркало, при мен навсякъде е еднакво зле, който желае може да го види на място, още не съм изринал третия етаж ?

Две помещения ги бързах и на 40 дни след замазката сложих ламинат, още бяха малки пукнатините и не беше отлепило от пода, майстора се опита да каже нещо че не му харесва пода, казах му че това е най-новата технология и той млъкна.

Засега нямам проблеми с ламината на двете стаи, но с времето отдолу всичко се е надробило както в другите стаи, един ден ако се сменя паркета ще трябва да се изрине всичко и да се направи грамотна замазка.

Като изключим тези две помещения, всичко останало се натроши на малки парчета и се отлепи от пода, дали става дума за грешка или по-вероятно за неудачна технология ?

Желая весели празници на всички ! :roll: :roll: :roll:

Тема "Пенобетона не става за замазка !!!" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: