Изпратете снимка на всички ваши стандартни и нестандартни решения.
koleto84 - специалист
+1
Стефко - специалист
Харесва ми идеята. Браво! Но мен ме интересуват две неща:
1. По какъв начин обръщаш посоката на въртене на двигателчет?
2. Механизма за аварийно отваряне. Както виждам, планката се завърта, щифта излиза, и готово. Но как се завърта планката от вън? Вероятно има някаква защита. Ако няма, всеки ще може да я отвори. Дай снимки и обяснение на защитата. Сещам се за някои варианти, но ми интересна твоята.
Andri01 - майстор
Стефко написа:
Харесва ми идеята. Браво! Но мен ме интересуват две неща:
1. По какъв начин обръщаш посоката на въртене на двигателчет?
2. Механизма за аварийно отваряне. Както виждам, планката се завърта, щифта излиза, и готово. Но как се завърта планката от вън? Вероятно има някаква защита. Ако няма, всеки ще може да я отвори. Дай снимки и обяснение на защитата. Сещам се за някои варианти, но ми интересна твоята.
1. Посоката се обръща със смяна на поляритета на захранвенито. А той се определя от крайните изключватели.
2. Снимка 008 - на "Г" планката ,в чийто отвор влиза щифта на рамото,има един болт/М6/-вижда се края на резбата му. Той е с вътрешен 6-грам,развива се отвън. Вкопан е в глух отвор-просто една "дупка"и така не прави впечатление. 6-грамното ключе за него може да бъде навсякъде,даже и в къщи.
Вижда се на снимката една планка с продълговат отвор,в който е влязъл щифт / монтирана на касата на вратата,не на самата врата/-тя задържа рамото ,когато се освободи от болта,да не падне върху колата и да не изкриви"шейната".Така при развиване на аварийния болт отвън, "Г" планката пада ,но рамото остава задържано от другата планка -на касата,така са отваря само лявата врата с цел човек да влезе в гаража. Втората врата са отваря ,като са свали задвижващото рамо. И двете рамена имат просто по един болт М6 за закрепване към шейната и към съответното крило на вратата.
Стефко - специалист
Разбрах всичко. Само не разбирам защо е продълговатия отвор в "Г" планката. Вероятно за грешки в механиката. Вероятно вратата се фиксира в затворено положение и по друг начин. В противен случай вратата ще се движи навън-навътре с амплитуда дължината на продълговатия отвор. Или греша?
Andri01 - майстор
Стефко написа:
Разбрах всичко. Само не разбирам защо е продълговатия отвор в "Г" планката. Вероятно за грешки в механиката. Вероятно вратата се фиксира в затворено положение и по друг начин. В противен случай вратата ще се движи навън-навътре с амплитуда дължината на продълговатия отвор. Или греша?
Грешиш-отвора на "Г" планката е Ф6-кръгъл. А другия,но задържащата планка,която е на касата ,е продълговат. При отваряне/затваряне на вратата ,рамото се измества в ляво/дясно и щифта8ръждясалият на снимката/ ,който влиза в тази планка също.За това и отвора е продълговат. :))) Това ,което виждаш като продълговат отвор,е...син маркер/маркирал съм в кой отвор трябва да влиза болта.Отворите са по няколко по принцип и на двете врати-за регулиране ,за да се затварят плътно и двете крила.А иначе-в двете крайни положения крилата се държат само от рамената,респективно-шейна-верига. Но и това е достатъчно/практиката го е показала вече.Времето за отваряне/затваряне е около 9сек.
Andri01 - майстор
puh4 написа:
И от мен една двукрила врата.
http://www.vbox7.com/play:b4314700
http://www.vbox7.com/play:2baad594
Да,но това е стандартна ,фабрична автоматика,струваща към 1000лв. А тука е сайт"направи си сам" все пак. Ами ако беше гараж без втора врата ,сгяфи се нещо и несе отваря ,а си отвън? :)
puh4 - специалист
тогава е сложи си сам.
Andri01 - майстор
puh4 написа:
тогава е сложи си сам.
:)
:) Просто питам,защото преди време се занимавах точно с монтаж на автоматики на гаражни врати ,портални врати ,секционни и разни други начини за достъп. Но такава автоматика не се монтира на гараж без втора врата. На твоята предполагам с специален ключ се отключват рамената и се откачат,при липса на ток,но това става само откъм страна на рамената!!?
puh4 - специалист
Andri01 написа:
puh4 написа:
тогава е сложи си сам.
:)
:) Просто питам,защото преди време се занимавах точно с монтаж на автоматики на гаражни врати ,портални врати ,секционни и разни други начини за достъп. Но такава автоматика не се монтира на гараж без втора врата. На твоята предполагам с специален ключ се отключват рамената и се откачат,при липса на ток,но това става само откъм страна на рамената!!?
да имам ключ, обаче досега не се налагало да го ползвам (има си батерии). тези мотори имат опция и за външно освобождаване.

Тема "Гаражна двукрила врата" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: