Изпратете снимка на всички ваши стандартни и нестандартни решения.
Папуас - специалист
Имам вече два стари филтъра и ще пробвам всичко. Преди твоето мнение, си мислех че са непоправими. Не знам защо. Ако те са наистина "заминали" и може единствено да ги изхвърлиш, или да пробваш за нов живот. Естествено че ще опитам! :)
lov - майстор
Айде и да кажеш резултата ама ми се струва че ще има да черпиш.

Както е сух само го залей с кислол да поеме колкото може. Може и да повториш и после промивка с вода на обратно.
sstefanov - майстор
Циклонните прахосмукачики имат още един филтър, между циклона и мотора. Той също трябва да се изпере като се задръсти.
Папуас - специалист
Мъничкото черно кече? За моя модел си върви в комплект с хепа филтъра. Аз смятам че то е застраховка за в случай че хепа филтъра не поставен както трябва или се е пробил, за да опази мотора от праха. Щото иначе няма логика по-финия филтър да е преди по-грубия.
sstefanov - майстор
При мен хепа филтъра е на изхода след мотора. Преди мотора (след циклона) има друг филтър, който е като фина гъба.
lov - майстор
При мен всичко е преди мотора. И освен това на самата тръба има още един циклонен с финна мрежа, Това даже го водят като допълнителна приставка за събиране на едри неща. Тъй че си дърпам пясък и всевъзможни боклуци смело с нея. В интерес на истината фината мрежичка доста бързо се задръства и се налага да я чистя но пък става много лесно. Защото само да я изключа и почти всико пада на дъното на чашата и само я изтръскам. Та тая приставка може и да се маха и да се кара без нея ама върши работа и то добре. На самия хепа филтър е надянат един презерватив от дунапрен и толкова. Ама той се пере лесно а и съм си направил няколко та като се позадръсти ги сменям. Докато му дойде времето за пране. Е има някакво филтърче на решетката към мотора но е толкова рехаво че е повече да предпази турбината от нещо по едро случайно попаднало там.

На филипса ми е така след двигателя. По лошото е че се пукна без да съм се занимавал с него и сега трябва да търся нов. А без него не става. Става ужасно шумна все едно излита самолет в къщи. Та ще се прежалвам тия дни. То не ми е за парите ами трябва да диря същия щото гледам по каталога им в техномаркета по картинка е същия ама не е за същия модел. И докато не ги сравня на живо няма да стане.
Chefo77 - майстор
sstefanov написа:
При мен хепа филтъра е на изхода след мотора. Преди мотора (след циклона) има друг филтър, който е като фина гъба.
Ами той хепа филтъра се слага СЛЕД мотора. Какво пази иначе - да не влязат фини прашинки в него ли?
Между другото, не вярвайте сляпо на данните за степента на пречистване на тези филтри. Достигането на такива стойности от такъв тип продукт е меко казано невъзможно :wink:
И не забравяйте, че майките ви са чистили с Ракета, Тайфун, Чайка и ко. Не мисля, че всичките сте с респираторни проблеми :wink:
Папуас - специалист
"Лекичко" ме объркваш. :shock:
lov - майстор
Chefo77 написа:
Ами той хепа филтъра се слага СЛЕД мотора. Какво пази иначе - да не влязат фини прашинки в него ли?
Между другото, не вярвайте сляпо на данните за степента на пречистване на тези филтри. Достигането на такива стойности от такъв тип продукт е меко казано невъзможно :wink:
И не забравяйте, че майките ви са чистили с Ракета, Тайфун, Чайка и ко. Не мисля, че всичките сте с респираторни проблеми :wink:
Айде за това първото не се изказвай неподготвен.
Имам ей тия двете прахосмукачи. SAMSUNG SC 7830 -хапа филтър преди мотора
И PHILIPS FC 9170 хепа филтър след мотора
А между другото майка ми чистеше с ракета само че ръчна наречена метла. :lol:
Една ракета и една чайка имам все още работещи. Едната на вилата да си чистя колата а чайката на село. ползвам ги от време на време и балкан разлика във работата която вършат. А иначе на шум го докарват.
Та да се върнем на темата. При по ранните модели прословутия филтър наистина е преди мотора но по късно се усетиха че ако е след него сваля и шума. Така че това са технологично подробности.
Относно степента на пречистване може би си прав. Всичко опира до компромиси с пропускливост и очистване. Но е все пак нещо от споменатите по горе антики.
Chefo77 - майстор
lov написа:
Айде за това първото не се изказвай неподготвен.
Хайде като разбереш какво е HEPA и HEPA-like филтри, да определяш дали съм подговен или не :wink:
Съвсем спокойно можеш да видиш поне на снимка какво представлява истинския HEPA филтър, от какво се прави, и да го сравниш с това, което е сложено преди мотора ти. Дори и с това след него.
Да не говорим, че всичко до HEPA 13 е ташак, и всъщност е EPA ... И на моята 7023 се води HEPA ... голем смЕх. 1 дунапрен преди мотора, 1 дунапрен във филтърна хартия след него ... направо зверското пречистване ти казвам :lol: :lol:

Тема "Не изхвърляйте стария хепа филтър!" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: