• 1
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
Напишете въпрос свързан със санирането.
miliad - майстор
Тарльо е прав.
kozl - майстор
Дано tarlyo да е познал, че ми се струва, че ако е така е по-поправимо от това, което аз виждам на снимката.
Снимките все пак са 2D и възможно е да съм в заблуда, но един мастар с дължина близка до височината на крилито ще покаже по-точно в коя равнина е кривината. Дали кривината е в равнината на стъклопакета или в перпендикулярната :?
Благодаря на всички за отговорите!

Това е вратата в целия ѝ вид (едно цяло стъкло е):
Изображение

До tarlyo: как се повдига крилото нагоре? От 1. или 2. на снимката (показваща долната панта) и в коя посока се върти?
Изображение
Има ли от къде да се настройва и прилепването на крилото към касата от проблемната страна (страната на пантите)?

До kozl: Да, правилно предполагаш за снимките и също така за жалост не съм професионалист и не разполагам с инструменти като мастар, за да проверя дали има кривина.

Проблемът е същият като този: https://www.youtube.com/watch?v=mjTrFBRWrb8, но за щастие не толкова сериозен.

Като цяло, възможно ли е аматьор като мен да успее да се справи с този проблем или е по-добре да извикам майстор? Знаете ли добри майстори във Варна и колко биха взели за да оправят 2 врати?
План Б: опитах се да изолирам пролуката с допълнително уплътнение за прозорци (както се вижда на снимката по-горе), ама не се получи много добре, защото взех гумирана лента (която идва дебела и топчето не достига насрещника), а не дунапренена. Може би с дунапренена ще се получи по-добре. :?
kozl - майстор
Изображение


Ако това е снимка от вертикалата към пантите, то предполагам бурето не влиза в насрещника, за да прилепи профилите.
Пробвай на притворена врата и дръжка в хоризонтално положение да натиснеш крилото в профила към пантите на нивото на насрещника да прилепи и тогава завърти дръжката надолу. И пиши дали ще заключи бурето в насрещника.

По отпечатъка в-у насрещника ми се струва, че бурето е търкало само в горната част на насрещника и много вероятно е вече да се пързаля по външната част на насрещника и вместо да прилепя профилите да ги дистанцира.
Точно така, буретата (топчетата или там както се казват), които са от страната на пантите, не влизат в насрещниците. За да съм сигурен, намазах насрещниците с някакъв крем и затворих вратата. След като отворих, буретата (топчетата...) грам не бяха изцапани от крема, следователно те изобщо не достигат насрещниците. Може би под самите насрещници трябва да се подложи още хартия или крилото да се придвижи на дясно (но тогава пък може да се прецака лявата страна, откъм дръжката) :? .

Изображение

При затваряне на крилото, ако не го натисна по вертикалата на пантите, то не захапва дори горният насрещник, при което става огромният луфт. Ако го натисна, горният захапва, но тези откъм пантите си остават във въздуха при всеки случай. Ето набързо скалъпена схема (при затворена и заключена врата):

Изображение
miliad - майстор
Няма смисъла да се мъчиш, крилото не е остъклено правилно за това изпълнение.
Вземи една рулетка и ще видиш, че в средата е по-тясно от колкото по ъглите.
Онази хартия няма място там.
Трябва да се разтегне крилото, а ако се е деформирало вече, ще трябва и на ново да се шинира.
Работа за хора които разбират.
tarlyo - специалист
Крилото се повдига от !. А тези гуми, дунапрени и т.н. които си слагал, допълнително влошават нещата.
kozl - майстор
чет ное 07, 2024 5:00 pmjoe404 написа:
Може би под самите насрещници трябва да се подложи още хартия или крилото да се придвижи на дясно (но тогава пък може да се прецака лявата страна, откъм дръжката) :?
Чудих се каква е тази хартия, а то подложка да изкараш насрещника по към бурето, за да се срещнат все пак. Е да ама от снимките не всичко вдявам. Явно има огъване в равнината на стъклопакета.
miliad написа:
Няма смисъла да се мъчиш, крилото не е остъклено правилно за това изпълнение.
Вземи една рулетка и ще видиш, че в средата е по-тясно от колкото по ъглите.
Онази хартия няма място там.
Трябва да се разтегне крилото, а ако се е деформирало вече, ще трябва и на ново да се шинира.
Работа за хора които разбират.
И аз не знам как е правилното изпълнение, защото имах случай на изпаднали разпънки в крилото, заради пренатегнат при дюбелирането профил на касата на алуминиев Рейнарс.
Разликата в размера горе или долу спрямо този в средата беше 3 мм. Насрещниците захапваха, но уплътнението се разминаваше с около милиметър и от там духаше и се чуваше шум отвън.
Вчера отделих няколко часа и мисля, че пооправих доста нещата. Махнах гумените ленти, които бях слагал преди. Изместих крилото в посока пантите (на макс), съответно регулирах и височината, за да не стърже никъде. Завъртях буретата на зимен режим. Добавих още хартии под насрещниците и използвах по-дълги видии, за да се държат към касата. Като резултат мисля, че в момента и двете крила прилепват доста добре към касата въпреки, че от външната страна все още се наблюдават леееки пролуки (вероятно си има кривина, която не мога да елиминирам). На пръв поглед всякаш не духа и стана в пъти по-тихо в стаите. Сега чакам ноемврийската буря, за истинския тест. Като за аматьор и наемател съм доволен от резултата.

Благодаря отново на всички за отговорите!
  • 1
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67

Тема "Регулиране обков PVC дограма" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: