• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13
Напишете въпрос свързан със санирането.
topurov - специалист
8180 написа:
Топуров,

Мислил ли си по въпроса за евентуалния "конденз" по вътрешните им повърхности в летен режим (охлаждане)? Според мен е доста вероятен, а тогава заради топлото виреят и разни гъби. Има ли идея за почистването и то на 40м.? В рекуператора вероятно този проблем е решен, но в тръбите...?
Аз почти съм се отказал от летния режим в тази връзка, а и го мисля като "пасивен" (без вентилатори, на самотек) приток на свеж въздух зимата към "сухите" помещения.
Успех!
Мислил съм. Предвидил съм наклон за стичане на конденза и дренажно сифонче в най-ниската част (в мазето). Освен това ми се върти в главата да заложа едно въже в тръбата още при полагането й. След време само ще връзвам в единия край кърпа/тампон напоена с някакъв разтвор и тегля...Аматьорско, но мисля, че ще действа. Единствено се притеснявам въжето да не прогние от влагата и да се скъса. Сега се сещам, че мога да го използвам само за изтегляне на ново здраво въже, на което после да вържа тампона (при изтегляне на въже няма да има такова съпротивление). Със сигурност има и други варианти.

А относно изолацията - няма ли да помогне факта, че плочите ще са дебели 20 см и на практика ще се получи нещо като самоносеща ЕПС зидария - т.е. всеки ред ще 'лежи' на долния. Не че лежа на тази кълка, но все е нещо...
8180 - майстор
Топуров,
Не съм специалист по изолациите - упражнявам се главно в сметките.
Нещо обаче ме притеснява, както и в работата ми, когато се налага да се окачва нещо по-тежичко дистанцирано от здравата стена. Все търся някаква конзола да се получи, което не става с "меки" материали. Тук финишът вероятно ще тежи почти колкото стиропора на дистанция 20см.
Доколкото съм поглеждал технологията, май дюбелират през мрежата - сигурно се мисли и за евентуално движение/отслояване от стиропора или дори разрушаване на самия стиропор - само по "усет" пиша.
Със сигурност има подходящи решения (вероятно скъпи) при модерните фасади по МОЛ-овете и подобни, особено когато финишът е керамика.
Бих разгледал и възможността за система от "летви/контралетви" примерно от по-габаритните профили за гипскартон.
Не знам доколко стиропорът може да се разглежда като самоносещ зид във времето.

За въжето и тампона - еми то при всяко чистене ще се изтегля цялото въже, като същевременно ще трябва да се замени с такова за следващото почистване. Какво Фи на тръбите си заложил?
topurov - специалист
ф160
Обмислям ф200, но разликата в цената е доста голяма.

Не се бях замислял за тежестта на мазилката и конзолния момент. Затова и уважавам този форум - много хора, много идеи, много решения.

Ще 'преслушам' и препоръчаната фирма с дюбелите в Панаира, а и за лепилото на Церезит ще проуча.

Отворен съм за всякакви идеи и предложения.
housedoktor - майстор
Ми може да се подходи и по творчески например за дюбелите.Да речем не ти достигат 4-6 сантиметра.Залепяш на място плоскостта Когато изсъхне вземаш си едно приспособление за пробиване на отвори за лунички например.Издълбаваш с него,но запазваш изрезката.Пробиваш с свредло,с дорник набиваш дюбела ,после в отвора слагаш лепило и парчето.След това мрежа и т.н. Има и друг вариант ,но не съм сигурен в България дали има подобни крепежи за изолация на "cavity wall"
ronik - специалист
За избягане на конзолния момент може да положиш първия ред изолзация върху стабилна основа.
topurov - специалист
Master_Kenobi написа:
Много ме сърбят пръстите да ви задам куп въпроси, относно "екстравагантното" ви решение, но много ще ми станат офтопиците в темата. :)
Стреляй!
Master_Kenobi - V.I.P.
Бум! :)
Master_Kenobi написа:
И все пак да попитам... Правите нова къща, нали? Архитектът съобразил ли е тази дебелина на изолацията? Дал ли е детайли? Какво мисли той за това изпълнение?
Сградата има ли топлотехнически изчисления? Какво е мнението на проектанта по ОиВ?
Аз смятам, че например това:
...зимата няма да пречат на слънчевите лъчи да ме топлят...
няма да се случи. :?
ppeettiioo - специалист
Ако се направи първо 10-12 до 15см max.,колкото да хванат дюбелите и после с пяната на Ceresit дасе залепят останалите сантиметри ЕПС,като при лепенето се разминават фугите.Не знам обаче дали може да се разчита на пяната.
topurov - специалист
Master_Kenobi написа:
Бум! :)
Master_Kenobi написа:
И все пак да попитам... Правите нова къща, нали? Архитектът съобразил ли е тази дебелина на изолацията? Дал ли е детайли? Какво мисли той за това изпълнение?
Сградата има ли топлотехнически изчисления? Какво е мнението на проектанта по ОиВ?
Аз смятам, че например това:
...зимата няма да пречат на слънчевите лъчи да ме топлят...
няма да се случи. :?
По проект имам 10 см ЕПС отвън и 5 см вата зад ГК отвътре. Аз обаче реших да увелича външната и да премахна вътрешната изолация. С архитекта вече не се занимавам, предстои ми след 10-тина дена да направя първа копка. Проектант по ОиВ все още не съм търсил - когато дойде ред до водното подово ще се наложи, а за В-то (вентилацията) съм си направил сам проекта (от въздух и аеродинамика поразбирвам малко :wink: ), но от фирмата с рекуператора ще окажат съдействие за някои тънки моменти.
Относно слънчевите лъчи - лятото дърветата ще пазят сянка, че тези к-стъкла не са шега работа, зимата като им опадат листата ще ползвам пасивно соларната енергия както си му е реда (прозорците ми ще са основно с южно изложение).
8180 - майстор
Ха, Топуров,
Как си минал без част ОиВ?
Да не береш ядове, че доста затегнаха контрола.
Не ми казвай - само едно на :?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13

Тема "ЕПС с дебелина 20 см - КАК ДА ГО ЗАКРЕПЯ?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: