• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10
Напишете въпрос свързан със санирането.
prascho - майстор
Недей така, ще получа удър. Млад съм още :muede:
pipbel - майстор
Споко prascho - лекар съм, ще те оправим.
Само дето си ми много далече в момента - на 11 000 км съм.... :-D

Ама замисли се и за този вариант де - външна на северната стена да кажем само, иначе наблягаме на вътрешната. Няма скеле - няма злополуки - пей сърце.. :lol:
Слагаш си каквито искаш камъчета и облицовки на мазилката отвънка - без да се притесняваш как ще ги държи тънкия слой на топлоизолацията. :!:
Няма какво да я мислиш паропропускливостта и всички други параметри в тоя случай, имаш си натурална стена доказала се от времето....и т.н. Предимства много....
Въпроса е да имаш добри габарити на стаите вътре та да си позволиш малко да ги стесниш...
8180 - майстор
Прасчо,
Неопора (ако не бъркам - това с графита и ламбда 0,025!!!!), който дискутирахме не беше БГ - виж с "търси". Там проблемът беше, че се цитират данни за суровината на BASF , а не на изолационните плочи, за които се говореше със суперлативи, а и цената беше такава (по памет от порядъка като за XPS. Имаше и някакви неясноти с плътността на сравняваните материали.
Не знам защо постоянно говориш за пасивните къщи? Те като правило - не са вили и се обитават постоянно, което и в този форум накланя нещата към външна изолация. Ако сериозно си чел за тези къщи, трябва да си обърнал внимание, че там във всичко се стремят да акумулират, рекуперират, утилизират топлина, както в денонощен, така и в целогодишен план - една добра насока, ако не практическа, то като посока на мислене.
За дограмата и/или изолацията. Всяко едно мероприятие по саниране си има своята иконом. ефективност. Вече имаш море от данни за да си го сметнеш. При прозорците е малко по-трудно да се сравни заради инфилтрацията през старата дограма, но трябва и да се отчете необходимостта от принудително проветряване (вентилиране) с модерна такава.
При вътр. изол., за коректност сигурно е хубаво да се добави и стесняване (ххх м2)*(ххх лв./м2 днешна цена). Както пишеше 400м2 външни стени изчезва една малка спалня, заедно с едно 10000лв. (ако не бъркам)!?
Другото неизвестно, което трудно може да се сметне е дълговечността на стар/нов фишиш, които силно зависят от качеството на изпълнение.
Пипбел,
Докторе, не си прав за вътр. изолация. Бих казал, че в този вариант трябва даже по-голямо внимание към влажностните режими, особено ако топлоизолацията е вата.

П.П. Прасчо,
Върнах се малко пак на съображенията ти за вата+силиконова мазилка. Това разбирам отвън.
Не знам какви са параметрите на сегашната мазилка, но това Мю=60-80 на новата, според мен ще изисква някаква паропреграда между зида и ватата или в интериора (в духа на теориите, с които се съгласяваме и двамата)!!!??
Ето ти и един плюс за сайдинга (това за протокола).
pipbel - майстор
Хубаво де 8180
Нека погледнем нещата от друг ъгъл.
Следвай ми точно мисълта и логиката и кажи къде греша, защото доста си поиграх да посмятам.

Имам къща на 2 етажа с РЗП 120м2, площа на външните ми стени е около 200м2
Плочите на пода на 1етаж и на тавана са по 60м2

Знаем от къде се губи топлината ( справка - линка от Прасчо към Изовер), тоест
1=Покрив : 30 %
2=Стени : 16 %
3=Под : 16 %
4=Студени мостове : 3 %
5=Опресняване на въздуха : 20 %
6=Останалите 15% предполагам че е от прозорци, но не са упоменати. Но нека да приемем че съм си поставил средно добри прозорци,така че нека ги неглижираме като фактор.

Реално можем да влияем на загубите по точки от 1 до 4, тоест на на 65% от загубите като ги намалим чрез подходяща топлоизолация.
По точка 5 и 6 да приемем че няма какво толкова да направим и да ги смятаме като неизбежни загуби.

Условието : Аз съм решил да си направя такава топлоизолация та да си запазя 40% от тази енергия дето отива в атмосферата след като вече съм си я платил.

Как ще го постигна така че да ми е най- оптимално и финансово изгодно ?

Според мене най-логично е следното - да наблегна на изолацията там където са най-големите загуби (тавана и пода) и направо да се откажа от всякаква изолация по стените (по късно ще обясня защо)
Освен това на тавана и пода спокойно се справяш и по метода "направи сам", нали сме в такъв форум все пак.
Тоест и сложността на изпълнение е фактор, който не е без пари естествено.

Нека за удобно да приемем че за всички площи подлежащи на топлоизолация важи U=1.5 W/m2K. Приел съм и за даденост ламбда на фибрана 0.35, което е по-близо до реалността от заявените 0.03 от производители и дистрибутори.

С калкулации стигнах до извода че за тези 40% икономия (от възможни 65) ми е необходимо следното :

За тавана ми е необходимо U=0.15 (да, почти като на пасивна къща)
Пестя 90% от топлото бягащо през тавана или 27% от общите загуби.
Решение - 22см фибран на таванската плоча на студения ми таван,дето ползвам за склад и вехтории. Стойност - около 56-58 лв/м2 барабар със найлона за пароизолация и ПД4-то върху фибрана, общо - около 3500 лв.
Идеално за "направи си сам" , вече съм сложил 10см и ПД4 отгоре.Бомба е.

Пода на 1 етаж трябва ми U=0.3 Пестя 80% от загубите или 13 % от общите.
Решение - сух под с височина 14см без паркета.
Няма проблем, сега височината ми на 1 етаж е 2.8 м.
Сух под - 3 см нивелираща посипка Aquamat+ фибран (подов)9см+ГФазер-2см (2слоя)
Стойност - около 55-57лв/м2, общо - около 3500лв

Дотук - зада4ата съм я решил : 27%+13% = 40%
Общо - 7000лв за топлоизолация.
Фасада, стени - 200м2 , спестявам поне други 7000лв от изолация и то само ако сам си я правя (като Прасчо). Иначе доста повече.
Защо да ги давам тези пари след като не могат да ми донесат повече от 13-14% икономия на енергия. ??? Тоест излиза ми финансово 3 пъти !!! по-изгодно да си изолирам тавана и пода отколкото фасадната изолация.
Да видим сметката за отопление.
Нека приемем че за неизолираната си къща 120м2 давам 300лв/месец.
При 40% икономия ще плащам на Енергото 180 лв/месец вече.
180 лв на Енергото ? Да не сам луд да ги храня..не са познали.
Да,ама не както казваше г-н Бочаров на времето.
В случая обаче е EDI - той ми е следващото решение и най-добре може да обясни.
Накратко - вземам със спестените 7 бона от фасадата 2 (по 1 за всеки етаж)последни модела климатични зверове на Дайкин, които освен че са с COP над 3 имат и много важната функция (единствен модел у нас) да регулират автоматично влажността в помещенията. Забравям за конденз и мухъл.
Дори и да приема COP 2 за горните, сметката ми едва ли ще надхвърли 90лв/мес при това забележете - без никаква фасадна изолация.

8180 - къде ще ме поправиш ?

PS Единствения недостатък дето се сещам е че лятото ще ми е по-горещо понеже нямам фасадна изолация (ама пък имам климатици за целта)
Освен това горещото е не повече от месец, докато отоплителния сезон е минимум 6 месеца,а там спестявам доста.
rusev - специалист
А какво е положението със загубите от тавана, ако говорим за апартамент в жилищна кооперация? На 3ет. съм и имам съседи над нас, а и още един етаж до покрива.
pipbel - майстор
Rusev - горе говоря за конкретния случай - т.е. за моята си къща.
При тебе, а и въобще при апартамент в блок мисля нещата определно стоят другояче. Там външна фасадна добра изолация е задължителна.
А и не даваш достатъчно изходни данни
rusev - специалист
Външните стени са 3бр. по около 10кв/м с прозорците, дограмата е ПВЦ петкамерна, височина на стаите 2.80м. Етаж 3-ти живущ, подова настилка масивен паркет реден върху сгория, апартамента е старичък. Монолитно строителство, фасадата е с варова мазилка и след това е пръскана. Плочите са около 20 см. дебели.
Това инфо достатъчно ли е?
prascho - майстор
Докторе отговори ми на следния въпрос моля. Приемаш, че коефициента на топлопреминаване на тавана и на стените е един и същ, като загубите през тавана са 30% докато през стените 16%. Когато сложиш стабилна изолация на тавана и няма изолация на стените какво става? Тези 16 % топлинни загуби на стените запазват ли се :?: Да не говорим, че има опасност от възникване на влага и мъхъл в двата контактни ъгъла. Температурата на повърхността на тавана ще се различава значително от тази на стената.
pipbel - майстор
Не е...изложение ?, съседи отстрани ? вид на външните стени ? начин на отопление ? и т.н.
Все с ченгел ли трябва да се вади инфо от някой като иска да му се помогне ?
Аз съм само потребител като тебе, не съм специалист.

Както и да е - така на 1 прочит ми се струва удачно при тебе да сложиш 10см фибран на тавана си и да наблегнеш на добра фасадна изолация отвън - поне 8-10 см ЕПС. Пода и хубавия паркет не ги барай - особено ако съседа отдолу те топли... :wink:
pipbel - майстор
Приемаш, че коефициента на топлопреминаване на тавана и на стените е един и същ, като загубите през тавана са 30% докато през стените 16%
Прасчо - не аз го приемам, цитирам данните на Изовер
Когато сложиш стабилна изолация на тавана и няма изолация на стените какво става? Тези 16 % топлинни загуби на стените запазват ли се
И мене това ме интересува, нямам отговор. Да изчакаме да видим какво ще каже 8180
Да не говорим, че има опасност от възникване на влага и мъхъл в двата контактни ъгъла. Температурата на повърхността на тавана ще се различава значително от тази на стената.
Прав си, възможно е. Но не и на стаите, а на "студения" ми таван. Ама там не ми дреме много.
Не забравяй че за стаите не случайно споменавам последния модел инвертор на Дайкин който поддържа влажността в помещенията нон стоп в определени граници.

ЕДИ ще ти обясни и даде линк към него. Не ми се рови сега.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10

Тема "Пресмятане на Коефициента на топлопреминаване (К или U )" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: