• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10
Напишете въпрос свързан със санирането.
pipbel - майстор
http://www.kudret.com/isikaybieng.htm

Prascho не се мъчи с излишни изчисления.
Ползвай горния линк. Въвеждаш дебелините и коефициентите на материалите и си готов.
prascho - майстор
Мерси, получавам същите стойности:).
8180 - майстор
Прасчо,
Всъщност какъв е въпросът?
Всичко, което показваш изглежда чудесно - крайният резултат U=0,3 също.
Това Rстена предполагам е Неопора.
Дето говориш за лепилата - виждаш, че дори тухления зид (25см) - 15% от U. Така че тънките слоеве от лепила и шпакловки спокойно могат да се пропуснат.
Компютърния калкулатор е настроен за външни стени.
Във форума на Изовър (беше прекрасен) се коментира каква е разликата за тавани, подове и др. Има го и в книгата на Назърски (и Симов или Томов - не помня), която ми се струва, че цитираш по-горе. Точно в стойностите за вътр. и външ. повърхности има известни разлики, които могат да се зададт при желание в калкулатора.
Успех.
8180 - майстор
prascho написа:
Ако използвам графитен стиропор това ли се получава реално?? Какво е значението на коефициента на топлопреминава. Количеството топлина, което преминава през площ 1 м2 за една секунда при наличната дебелина и разлика в повърхностите 1 келвин ????????
Аха, май сега видях "големия" въпрос.
В това разсъждение нещо секундата ми се губи.
Аз го разбирам така - През всеки м2 ограждаща конструкция, за
prascho - майстор
Какво мислиш за варианта вата+мазилка в сравнение с неопор+мазилка? Явно противоречието е в размерността време. Видях, че при дограмата коефициента на топлопреминаване се свързва с порядъка 1 час, аз бях попитал дали е секунда, според теб е час. Не споря. С вата или стиропор и ламбда =0,04 са сметнати в http://www.isover.bg/center/center_kata ... rmWVP1.htm
та се получават 66,24 kWh или 10,5 лева:).

"Чекай малко братчед" както би се изразил Пибел. Тази компенсация с тока ми се вижда нереална. Замести с 400 м2 колкото са ми външните стени и виж какво се получава!! :lol:. Замислям се дали формуката е за 1 час.
pipbel - майстор
8180 Прасчо пак е прав. Струва ми се нещо е сбъркано...

Проверих ти изчисленията. Правилни са ! Макар че аз вземам U 1.3 за неизолирана обикновена стена с тухла четворка и мазилка отвън и вътре 5 см и получавам 32 лв на месец за 10м2 вместо твойте 42. Ама както и да е....
Това дава икономия от 25 лв/месец или 35 лв/месец (в твоя случай). Съответно ако тези 10м2 на прасчо са му излезли 300лв (сам ще си прави изолацията) то той ще си избие инвестицията в топлоизолацията за 8 мес (според тебе) и за 12 месеца (според мене).
Е това не мога да го повярвам, както казах има нещо сбъркано в изчисляването.
разбирам да се изплати за 4-5 години , ама за по-малко от 1....?

Освен това ако вземем за цел топлоизолация с U=0.5 (какъвто е стандарта) се получава е харчим 12.24 лв на месец да стоплим 10м2 стена, пак ще икономисаме 20(30) лева и пак същия срок на изплащане.

Тогава за какво да се силим за 0.3 като същия резултат имаме и за 0.5.??? :?
Май ще излязат прави някои майстори дето твардят че 5 см стигат, тоест принципа колкото повече...толкова - не важи ?? Има нещо гнило в Дания дет се вика...
Почвам да си мисля че тия фирми за външна изолация бая са ни промили мозъците.
И че 4см хубав плътен качествен фибран или 5 см вата отвътре само са напълно достатъчни при двойно по-добра таванна и подова изолация.


Освен това не е възможно прасчо в момента да дава 1280 лв за отопление при мойто U или 1680лв/месечно по твойте изчисления.
Ама той да каже....
Прасчо - колко даваш за ток в най-сурови зимни месеци и за каква част от къщата ?
prascho - майстор
Около 200 лева зимните месеци само първия етаж, като се отопляваме с котел на твърдо гориво. Палиме го само вечер по 6 -8 часа. Чат пат пускам електрически радиатор в мойта стая по 1-2 часа на ден. Но не може да се каже, че ни е топло.
8180 - майстор
Пичове,
Нещо ме объркахте, пък и съм на следобедна ракийка.
Пипбел,
За 42лв. - това не съм го смятал - просто по сметките на Прасчо "на око" погледнах, че съпротивлението на зида е ок. 1/6 от общото, което е изчислил. Порядъкът обаче е същия като твоя.
Бих подчертал, че според мен тези сметки са приблизителни - допускам че грешката е ±5-10% заради много фактори. Независимо от това, са добър ориентир.
Сега - какво U да се "гони". За мен е разумен подхода да се отчита времето на откупуване. Ако си поиграете да посмятате сигурно ще излезе, че има смисъл да се отива до към U=0,3 - 2-3см. повече ефективна топлоизолация не оскъпяват много в %, а отнесено към U=0,5 си е приличен % по-добра изолация, респективно платени сметки. Тук пак е хубаво да се има предвид, че тези сметки са с погрешност, ламбдите на търговците също (за лабораторни, а не реални условия) и др. Прасчо правилно се ориентира към дълговечност на изолацията и гони десетки години - какви ще са тогава цените на спестените енергоностели ми е трудно да прогнозирам, но допускам високи. Това пак е в + за по-добро U, постигнато днес. Самият норматив 0,5 е максимално допустимият днес за външни стени. Чувам, че в Европа вече е по-нисък. От друга страна към 0,1 отиват при пасивните къщи. Затуй изчислено 0,3 ми харесва.

Другите недоумения на Пипбел - за реално платените сметки. Тук се забавляваме теоретично с една измислена стена в измислени условия. В реалността нещата имат и др. аспекти. Напр. - външната стена почти винаги има прозорци, при които реалното U рядко слиза под 1, като при правилна планировка обаче, от там може да има и плюсове. При къща по-големите загуби са през тавана, а често и от инфилтрация.

Прасчо,
Не ми отговори (в съседната тема) дали знаеш как се смята количиствено пароизолацията. В дадения линк към pdf не се споменава.
За размерността на U - (W/m².K) - еми не виждам тук нито часове, нито секунди. Явно това е мощност, която умножена по времето (площта и темп. разлика) дава спестената или загубена енергия.
За вата и мазилка - когато ги проучвах тези проблеми, във връзка с един замразен проект не ми допадна. За мен е доста проблематичен (опит в БГ) и цена.
Най-съм фен на вентилираните решения, а най-сигурното от тях е сайдинга. Ако не те кефи, провери как биха изглеждали ценово нещата с леки вати като при сайдинга и вместо него Бетопан или подобно, за сметка на по-евтината вата.
Защо бягаш от другите решения - EPS/XPS?
Допускам заради мистичната пароизолация. Обърни пак внимание на въпросната тема, където ти опонирам и ако се съгласиш с моето мнение, ще видиш че има множество разумни решения. Според мен леко грешиш на тема "дишане", поради което изпадаш в песимизъм.
Също и дълговечността - няма вечни неща и, ако мислим надалеч, трябва да отчитаме и разходите за ремонт или премахване на това, което сме сътворили. Тук "сборните" решения също имат повече плюсове.
Говоря принципно и по памет, защото в момента не ги следя и не съм в час с актулните цени и новости.
Апропо, някъде тук имахме дискусия за Неопор - нещо не ми хареса БГ предложението.
И още нещо - понеже си неуморим - във файла, който даваш по-горе, и който ми вдъхва доверие, има категорично мнение за връзката плътност-ламбда на материалите, което често трудно се връзва с дефинираните от търговците параметри!??
Поздрави,
prascho - майстор
Всъщност се насочих към ватата не толкова заради паропропускливостта /ако се направи със същата силиконова мазилка чийто коефициент на дифузно съпротивление на водни пари е от порядъка 60-80 т.е паропропускливостта според мен ще е с занижени параметри/ колкото от гледна точка на дълголетието. Майка ми си е наумила, че съществуващата в момента варово-циментова мазилка е вечна и само ще "усерем" фасадата със стиропора.

Защо мнението ти за българския неопор на Пластимо, който съм посочил е скептично??? Всъщност това е последния вариант към който се бях насочил. Неопор Пластимо + материали на Баумит.

Днес разглеждах каменните вати за фасада на Изовър и Rockwool, плътността им е около 135 кг/м3 но не могат да постигнат по-нисък коефициент от 0.039-0.040 на топлопропускливост.
pipbel - майстор
Майка ми си е наумила, че съществуващата в момента варово-циментова мазилка е вечна и само ще "усерем" фасадата със стиропора.
От вчера започвам да се замислям дали майка ти не е права. Възрастните хора трябва да се слушат (избирателно де)

Може ако имаш възможност да стесниш с 5-6 см стаите за сметка на вътрешна изолация.
Ай стига сме ги топлили тия стени бе, само 16% от загубите са оттам - нали видяхте графиката на Изовер.
Да слагаме хубава дограма, да наблегнем на дебела изолация по подовете и най вече по таваните и това е.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10

Тема "Пресмятане на Коефициента на топлопреминаване (К или U )" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: