Напишете въпрос свързан със санирането.
Slavov99 - специалист
пон май 31, 2021 11:59 amTheshooter02 написа:
. При този разчет би следвало да се получават няколко резултата:
- Възможност на водните пари да напускат помещенията във вертикален поток (пренос на топлото)
- Контролирани топлозагуби (в зависимост от ТИ на окаченият тапан)
Веднъж имате пароизолация, а после разчитате водните пари да напуснат помещението през вентилирания покрив, според мен неусмисляте напълно концепцията и функциите на изолациите. Ще споделя, че едно от изискванията за пасивни къщи е да няма въздушни загуби, т.е. Търси се максимална херметичност на помещенията.

Няма нужда от вентилационни отвори според мен, каквото и да се влага в това понятие. Не виждам смисъл да правиш изолация и да я надупчиш да диша помещението. Влага и мухъл ще има ако точката на оросяване е вътре/съвпадне с вътрешната стена на панела. За това си трябва дебел панел а не концепцията 4-5 см и компенсираш вътре с допълнително ТИ
Theshooter02 - помощник
пон май 31, 2021 2:01 pmSlavov99 написа:
Веднъж имате пароизолация, а после разчитате водните пари да напуснат помещението през вентилирания покрив, според мен неусмисляте напълно концепцията и функциите на изолациите. Ще споделя, че едно от изискванията за пасивни къщи е да няма въздушни загуби, т.е. Търси се максимална херметичност на помещенията.

Няма нужда от вентилационни отвори според мен, каквото и да се влага в това понятие. Не виждам смисъл да правиш изолация и да я надупчиш да диша помещението. Влага и мухъл ще има ако точката на оросяване е вътре/съвпадне с вътрешната стена на панела. За това си трябва дебел панел а не концепцията 4-5 см и компенсираш вътре с допълнително ТИ

Прав сте за дебелината на панелите, но много хора предпочитат да сменят визията на панел с нещо по-благо за окото, съчетавайки го с допълнителна ТИ. Но това е предимно фасадата. Затова писах, че подпокривното пространство трябва да се счита за относително студено (вентилируемо), а тази вентилация може да бъде прекъсвана с едно елементарно управление на отворите. За ватата си мислех за паропропусклива мембрана. Такава се ползва масово при изграждането на традиционен покрив, защо да не ползваме същия похват?
Идеалистичните изисквания на пасивните къщи малко се покриват с очакванията и възможностите на хората. Херметичността звучи чудесно, но я асоциирам с парна баня.Тук въпроса с вентилацията остава отворен за всички видове конструкции.
straga - специалист
пон май 31, 2021 5:54 pmTheshooter02 написа:
пон май 31, 2021 2:01 pmSlavov99 написа:
Веднъж имате пароизолация, а после разчитате водните пари да напуснат помещението през вентилирания покрив, според мен неусмисляте напълно концепцията и функциите на изолациите. Ще споделя, че едно от изискванията за пасивни къщи е да няма въздушни загуби, т.е. Търси се максимална херметичност на помещенията.

Няма нужда от вентилационни отвори според мен, каквото и да се влага в това понятие. Не виждам смисъл да правиш изолация и да я надупчиш да диша помещението. Влага и мухъл ще има ако точката на оросяване е вътре/съвпадне с вътрешната стена на панела. За това си трябва дебел панел а не концепцията 4-5 см и компенсираш вътре с допълнително ТИ

Прав сте за дебелината на панелите, но много хора предпочитат да сменят визията на панел с нещо по-благо за окото, съчетавайки го с допълнителна ТИ. Но това е предимно фасадата. Затова писах, че подпокривното пространство трябва да се счита за относително студено (вентилируемо), а тази вентилация може да бъде прекъсвана с едно елементарно управление на отворите. За ватата си мислех за паропропусклива мембрана. Такава се ползва масово при изграждането на традиционен покрив, защо да не ползваме същия похват?
Идеалистичните изисквания на пасивните къщи малко се покриват с очакванията и възможностите на хората. Херметичността звучи чудесно, но я асоциирам с парна баня.Тук въпроса с вентилацията остава отворен за всички видове конструкции.
Здравейте, цитирам мнение на колега "По-добре изолация от вън,може със сайдинг и между него и панела каменна вата 5 или 10 см. според финансовите възможности, отвътре според мен няма нужда...ние живеем на село в контейнер за живеене, който е с външна изолация със сайдинг и вата, а отвътре нямаме изолация и нямаме мухъл,бързо се стопля зимата, а лятно време бързо се охлажда, покрит е отгоре подобно на навес едноскатен и ни е екстра, кой каквото ще да коментира ние сме го изпитали вече 5г." :rock:
straga - специалист
пон май 31, 2021 11:59 amTheshooter02 написа:
съб май 29, 2021 7:29 pmstraga написа:
Това едното и другото, което ме посъветваха, е да се направят ревизионни отвори на стената, понеже щяло да има "доволно" количество застояла влага и съответно мухъл и плесен. Но нещо в нета не откривам достатъчно инфо за това, някой да се е сблъсквал с това да прави вентилационни отвори.
Здравейте! И аз имам подобни помисли. Поглеждайки дори и към традиционното строителство, може да се видят сгради чиито подпокривни пространства биват вентилирани пасивно (с по два срещуположни отвора, а ако може и управляеми). Не съм убеден, че на покривният термопанел трябва да се гледа, като основна изолация. Да, добър и бърз метод е за затваряне на покрива и по-важното, прекъсване на термомостовете към металната конструкция. Но впервайки поглед в отоплението на помещенията смятам, че т.н. окачен таван има решаваща роля. Ако върху окаченият таван се положат поне 20см ТИ с вси пароизолационни мембрани (отдолу и отгоре), въздушната междина остава вентилируема (не бурно предполагам). В този случай следвайки логиката, металните греди на конструкцията в тази междина трябва да бъдат облечени също, заради термомостовете. При този разчет би следвало да се получават няколко резултата:
- Възможност на водните пари да напускат помещенията във вертикален поток (пренос на топлото)
- Контролирани топлозагуби (в зависимост от ТИ на окаченият тапан)
- Въздушна междина с положителна температура и вентилиране
- Внимание към термомостовете във въздушната междина, тъй като може да се предаде по-ниската температура в долното ниво. Тук си мисля, че ако въздушните отвори биват контролирани (отворено/затворено) в студени дни/часове, може да се получи един добър краен резултат.

Така си мисля и се осланям, както на мнения изказани от компетентните във форума, така и на прослувутата логика. Следя ви с интерес! :roll:
Здравейте, и аз вървя по логика и мнения, но не винаги 2 и 2 е 4 :shock:
Относно покривния панел имаме метална повърхнина, под която е конструкцията. При всички положения се облича, с един куршум два заека. Препоръчаха ми от тези листове, чийто състав е същия като пълнежа на термопанела (откъм финансова гледна точка е по добре, отколкото ХРS примерно) и вече отдолу каквото пожелаеш , гипсокартон, шпакловки и т.н.
Относно стената, там работата е малко по ясна, понеже има и външна изолация, и смятам вътре директно да закова гипсокартон (тук се осланям на съветите на фирма, занимаваща се само с термопанели).

Поздрави!
2metraninja - специалист
пон май 31, 2021 2:01 pmSlavov99 написа:
пон май 31, 2021 11:59 amTheshooter02 написа:
. При този разчет би следвало да се получават няколко резултата:
- Възможност на водните пари да напускат помещенията във вертикален поток (пренос на топлото)
- Контролирани топлозагуби (в зависимост от ТИ на окаченият тапан)
Веднъж имате пароизолация, а после разчитате водните пари да напуснат помещението през вентилирания покрив, според мен неусмисляте напълно концепцията и функциите на изолациите. Ще споделя, че едно от изискванията за пасивни къщи е да няма въздушни загуби, т.е. Търси се максимална херметичност на помещенията.

Няма нужда от вентилационни отвори според мен, каквото и да се влага в това понятие. Не виждам смисъл да правиш изолация и да я надупчиш да диша помещението. Влага и мухъл ще има ако точката на оросяване е вътре/съвпадне с вътрешната стена на панела. За това си трябва дебел панел а не концепцията 4-5 см и компенсираш вътре с допълнително ТИ
Аз имам подобен случай - покрива ми е тънък термопанел (4 см) и много се чудех как да избегна конденз. При мен улесняващо обстоятелство е че подпокривното ми пространство е необитаемо, но принципа би трябвало да е същия. Да направя вентилируем таван не ми се иска, защото както и други посочиха - така ще елиминирам почти напълно изолационните качества на пяната (освен може би лятото лъчистото нагряване - долната страна на термопанела няма да е нагрята както ако беше само един слой ламарина). Затова ще сложа основната изолация - 20-25 см вата между ребрата на пода на подпокривното и ще се опитам максимално да я изолирам от въздух с найлон от всички страни и най-вече от долната страна - от към жилищната площ, откъдето може да идва наситен с водни пари въздух, който евентуално да стигне до сравнително по-хладния термопанел на покрива и да кондензира там. Смятам че така ще имам най-доброто от двата свята - хем термопанела ще изолира нещо - подпокривното пространство ще е сравнително по-топло зимата и по-хладно лятото отколкото ще е външната температура, хем зимата ще съм спрял влажния въздух от достигане до термопанела и кондензацията му там.

Конкретно за проблема на ОП - същия принцип може да използва и с обитаемото подпокривно. Слага си колкото иска и може вата/стиропор/фибран директно на долната страна на термопанела, слага паробариера (найлон) максимално плътно за да не стига изобщо до изолацията и термопанела влажен въздух и накрая си слага гипсокартона за да му е красиво. Допълнително може да боядиса гипсокартона с паронепропусклива боя за двойно подсигуряване че пАрите няма да стигат до термопанела и да кондензират.

Иначе ще оставя 2 малки прозорчета в противоположните страни за да мога да проветрявам подпокривното когато/ако искам. Предполагам че ще е по-често лятото.
Hursa - майстор
чет юли 08, 2021 10:32 am2metraninja написа:
Затова ще сложа основната изолация - 20-25 см вата между ребрата на пода на подпокривното и ще се опитам максимално да я изолирам от въздух с найлон от всички страни и най-вече от долната страна - от към жилищната площ, откъдето може да идва наситен с водни пари въздух, който евентуално да стигне до сравнително по-хладния термопанел на покрива и да кондензира там.
Не е добре топлоизолацията да е отвсякъде покрита с паронепропускливи прегради (те съвсем не са идеални). По-добре отгоре да е покрита с паропропускливо (водо "непропускливо") фолио. Лятото е добре да се стимулира циркулацията и естествената конвекция в подпокривното пространство с отвори ниско долу и високо около билото - за да се извежда топлия въздух (по интензивна е лятно време поради относително силно нагретия покрив). А зимата може да се ограничи с оставени отворени вентилационни отвори само долу (но това според мен).
mkocev - специалист
Продължавам да се чудя що ви е тая "капризна" вата под тия ламарини пълни с полиуретан?
На ватата, едно от трите основни предимства спрямо фибрана и стиропора е, че "диша", т.е. пропуска парите. Като коефициент на топлоизолация, всеки може да провери къде е, спрямо останалите. При определени ситуации е за предпочитане пред другите конвенционални варианти за топлоизолация, а в конкретната (с термопанелите) не виждам предимства, а само предпоставки за проблеми и усложняване на процеса по полагане с неясен краен резултат. Стегнете се малко.... :)

А това с пълната запечатка на къщите ми идва в повече.... За титлата "Пасивна къща" е необходим рекуператор и живеещия може да си "позволи" пълното запечатване, ако обаче тая екстра отсъства, титлата ще е друга ;)
Hursa - майстор
При дървена къща с дървен покрив - основното предимство на ватата е че не гори. А при положение, че температурите в подпокривното пространство могат да достигнат и до над 60 градуса лятото (при това е доста сухо и изолацията е без мазилка), това не е за пренебрегване. Освен това се и разстила лесно, ако е на рула, евентуално с припокриване. А при плочите изолация е добре да се минимизират луфтовете или евентуално да е двупластова с разминаване. За да се минимизира преминаването на парите без използване на паропреграда, тя трябва да е от хпс, а той е по-скъп от ватата (до колкото знам).
2metraninja - специалист
пет юли 09, 2021 12:46 pmHursa написа:
При дървена къща с дървен покрив - основното предимство на ватата е че не гори. А при положение, че температурите в подпокривното пространство могат да достигнат и до над 60 градуса лятото (при това е доста сухо и изолацията е без мазилка), това не е за пренебрегване. Освен това се и разстила лесно, ако е на рула, евентуално с припокриване. А при плочите изолация е добре да се минимизират луфтовете или евентуално да е двупластова с разминаване. За да се минимизира преминаването на парите без използване на паропреграда, тя трябва да е от хпс, а той е по-скъп от ватата (до колкото знам).
Аз не мога да си представя как ще се замозапали стиропор например от 60 градуса, но да кажем, че може да се постопи или посвие, отваряйки луфтове и да се компрометира изолацията. Луфтовете са и основното, което ме спира да ползвам стиропор и пяна за да си изолирам тавана от неотопляемото подпокривно. Той моят дървен материал вярвам че изсъхна вече много добре и няма да се свива повече, но съм гледал клипчета където руснаци като разковат стени, изолирани със стиропор и пяна, се вижда че има цепки/луфтове между пяната и дървените колони които са се отворили с времето и въздуха свободно си стига от едната до другата част на стената. Виждал съм и руснаци, които разкриват дървени стени изолирани в стената със стиропор и на които им няма нищо след 10 години, та не знам какво да си мисля по въпроса. Северноамериканците също изолират с пяна между колоните в стените и също и пръскат на тавана/пода на подпокривното. Те явно не се притесняват че ще се отворят процепи между пяната и дървото. Апропо те и коват единичен слой гипсокартон върху дървената конструкция и изобщо не се притесняват че ще им напука, нещо, което тук никой не ме посъветва да правя, може тяхното дърво да е друго, де да знам... Също, понеже на мен изолацията ми ще трябва да е между ребрата на тавана, не вярвам че ще е възможно да сложа лесно стиропор при положение че ще го слагам отдолу - подпокривното ми е много ниско и може от него да се работи тавана само в центъра, където е примерно 1 метър височината, а имам вече опънати и всички кабели. Във варианта с вата ме привлича и наистина по-лесното поставяне и възможността за застъпване на листовете.

Мислих си и аз дали да не сложа отдолу под ватата найлон а отгоре паропропускливо фолио вместо отвсякъде паробариера.
Hursa - майстор
Да се самозапали - не. Но когато е така нагрят и най-вече когато няма замазка - много по-лесно може да се запали. И евентуално, "незначителен" пожар в едно помещение да се разпространи, интензифицира, да обхване цялата къща.
(До колкото знам - в стиропора, особено фасадния - се добавят съставки, силно ограничаващи горенето. До толкова, че ако пламък има достъп до него и се запали - да самозагасне, ако се отстрани пламъка. Предполагам, че тези съставки може да се разлагат и изпаряват с времето или да се отделят постепенно, при продължително такова относително голямо нагряване.)

Тема "Изолация под покривни сандвич панели" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: