• 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Напишете въпрос свързан със санирането.
boqnkov - специалист
Благодаря за отговора. Ще свикна да си ги гледам така. :-D
bai hoi - помощник
Аргон в пакета за да минимизираш свиване и разширяване но вече е късно. Като почнеш да отопляваш вътре може и да не се свиват. Другият случай при който се получава твоят ефект е при голяма разлика в надморската височина между мястото на което е правен и монтиран пакета
Hursa - майстор
Коефициента на температурно обемно разширение на аргона е по-голям от колкото на въздуха. Поставянето му в "пакета" е с друга цел - не че не се знае, но все пак :)
Djack написа:
Ще се радвам да ми обясниш! Ама подробно, не като на мързелив, а като на клиент с обща култура, който е прочел туй онуй и му е ясно, че дупчените камери, не влизат после в бройката на изолаторите!
Поздрави!
Не съм специалист по дограмата, но все пак ще се опитам :). Този отвор в „ниска точка” на камерата не позволява „по топлия въздух” („стреми” се да отиде „на горе”) през зимата да бъде загубен така, така да се каже „да изтече” от камерата. Така, че влиянието му върху влошаването на изолационните качества е малко (според мен). (На този принцип ескимосите строят иглутата, без „врати”.) Малко по-голямо е влиянието му през лятото, но пак „като няма циркулация” влиянието е малко. (Друго е ако се направят отвори в долния и горния край на „камерите” в профила.)
bai hoi - помощник
Отворите се правят и долу и горе точно с цел циркулация и по този начин се подпомага оттичането на водата която може да влезе в дограмата(ясно е че не е херметически затворена и вода винаги може да влезе). Ако ги няма тези отвори водата се задържа вътре и пакета изпуска след време. Виждал съм пакети които са пълни със зеленясала вода. При цветните профили се раздупчват всички предни камери за да не стане тенджера под налягане. Когато се нагрее въздухът вътре дограмата се разширява и деформира. И това е виждано:) За коефициента на аргона не споря, просто не го знам какъв е. Основно се слага за термоизолация и намаляване на топлинните загуби
Hursa - майстор
Не смеех да се задълбочавам, че не е съвсем по темата :) .
Отворите, до колкото знам, се правят ниско долу, на външната стена, на долния хоризонтален профил. Отварят тази най- външна камера на профила, "навън". Отвор се прави и от страна на пространството образувано от профилите на рамката, стъклопакета и уплътнението на профилите към стъклопакета - на "вътрешната" стена на тази най- външна камера. Целта е да "изтича" проникналата вода в това пространство около стъклопакета през уплътнението. Поради силното нагряване на външната повърхност на цветните профили, да се избегнат деформации, тази най-външна камера на всички профили на рамката се "разпробиват", но "вътрешно", към това пространство около стъклопакета и профилите. По един отвор на профил е достатъчен, предполагам, да не повиши налягането в тази най-външна камера. Така тези камери, чрез това пространство и през отворите в долния профил се "отварят" навън. Но циркулация няма (е не съвсем) и предполагам - не е необходима и е нежелателна. Уплътнението между стъклопакета и профила е относително плътно, за да го "блокира", така да се каже.
За аргона - да, до колкото знам се използва поради по ниската му топлопроводност, по сравнение с въздуха. Поради по ниския топлопренос, поради това по ниската конвекция - тъй като е едноатомен газ. Освен това е инертен газ - химически много слабо активен и не влияе на вътрешната страна на уплътняването на стъклопакета, правейки го по дълговечен. Интересни са причините за ниската му топлопроводност, дължи се пак на това, че е "инертен" газ - но да не се правя на умен :) .
Последна промяна от Hursa на пон дек 05, 2016 11:14 am, променено общо 1 път.
bai hoi - помощник
В общи линии е така както си го описал, но на горният профил се правят и малки отвори до гумата а при дървесните е изцяло чак до пяната. Трябва да има циркулация за да е по-лесно изтичането на водата. Иначе се получава капка която изтича трудно. Даже по каталог дават и по вертикала отвори но не съм виждал да се практикува
Hursa - майстор
Тези отвори са достатъчно продълговати (за да не се образува капка) да може да истече, все пак това пространство не се пълни интензивно, дори ако дъжда "бие" по стъклото. Т. е. горния профил и той има отвори във външните стени? Не съм го виждал.
bai hoi - помощник
Утре ще снимам каталога на профилинк. Като са ги сертифицирали в немско правят тестове. Слага се един джам в макет на стена и имитират буря-яко вода и вятър. Нещо споменаха за 100км/ч. По едно време мострата протекла отвътре. Швабите направили отвори на горният профил от долната страна и спряло да тече.
bai hoi - помощник
ето каталога. не съм фокусирал добре но с този телефон толкова :-D

Прикачен файл

Untitled-20161206-082748843.jpg и нещо което намерих в нета. съдейки по отварянето може би е по английски спецификации

Прикачен файл

IMAG0634.jpg

Прикачен файл

IMAG0632.jpg
Hursa - майстор
Само за спора :) И съвсем не съм сигурен, че съм прав.
За съжаление 2 и 3тата картинка не мога да ги разгледам добре. А и това
bai hoi написа:
Утре ще снимам каталога на профилинк. Като са ги сертифицирали в немско правят тестове. Слага се един джам в макет на стена и имитират буря-яко вода и вятър. Нещо споменаха за 100км/ч. По едно време мострата протекла отвътре. Швабите направили отвори на горният профил от долната страна и спряло да тече.
Може би така просто са се опитали да отстранят недостатъците на профилинк. Само предполагам: Ако при този тест през уплътнението на стъклопакета е прониквало прекалено много вода. Толкова, че изтичането и през долните отвори е било затруднено, след като е текло чак от вътрешната страна на прозореца. Може и стъклодържателите да са поддавали от напора, намалявайки опресоването на външните уплътнения, а и под тях да е „преливало” събралото се голямо количество вода в кухината около стъклопакета. Количеството вода явно е било голямо, голямото изтичането е понижавало налягането около пакета, а пред отвора е действало повишеното динамично налягане от въздушната струя имитираща вятър, въпреки действието на капачката на отвора. Ако се направи отвор във външната стена на горния профил, перпендикулярно на стъклопакета, вътрешно отворен към тази камера около него – динамичния напор на въздуха действащ на стъклопакета директно ще се подаде в тази камера над повърхността на събралата се вода и така ще спомага да бъде изтласквана на вън и е възпрепятствало събирането на прекалено голямо количество. Т. е. вече в тази камера, ще има по голямо налягане от това действащ пред външния долен отвор, с капачката на него - обтичането на която от потока въздух разсейван от прозореца (паралелно на стъклопакета) - създава известно разреждане. Може би повишеното налягане около стъклопакета най-вече възпрепятства проникването на голямо количество вода през уплътненията.
На първата картинка, която сте дали, от http://uwdmaindia.org/latest-uwdma-guid ... 9-2016.pdf на стр. 18 се вижда, какви трябва да бъдат отворите за отводнаване в долния профил и че не трябва да са един под друх образувайки пряк канал, който би влошил допълнително топлоизолацията, а и би способствал за по високо налягане около стъклопакета при насрещен вятър (и евентуално по голямо проникване на студен въздух отвън). (За съжаление съм зле с английския и ще ми е трудно да разбера написаното, затова не се и опитвах.) На стр. 19, в ляво е дадено затварящо се крило (техните – английските – прозорци и врати само на вън ли се отварят? :)), всички отвори в горния профил са вътрешни, не във външната стена на профила, и се съединяват с камерата около стъклопакета и през външния отвор на долния профил се „отварят” на вън. В дясно е дадена дограма, отваряема с плъзгане. Тя предполагам не е за отопляемо помещение, защото не може да осигури приемливо уплътнение с „четките” по периметъра на крилата. От друга страна профилите и са по „тънки” и чувствителни към деформации. Вентилирането на външните камери на профилите – чрез отвори, горе и долу - намалява температурата на външната стена на профила, намалявайки термичните деформации. Така дори се намалява топлинния поток предаван от нагрятата външна повърхност на профила през лятото. (Май съвсем не е еднозначно, съжалявам, че се правих на умен :))
Интересно е да се видят препоръките за тези отвори, на реномирани марки - предлагащи "сертифицирани профили" за т. н. "пасивни" сгради.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Тема "Правилен монтаж на PVC дограма" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: