• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Напишете въпрос свързан със санирането.
gogitko - специалист
А колко е дебела външната ти изолация ?Доколкото знам трябва да е 7-10 см.Само където има корк ли е мухала?
ferrari4456 - специалист
Това с проветряването всички го знаем.Преди години имах проблем с една дограма на вилата и целите стъкла ставаха потни и идват и се чешат по главата и ми викат, еми проветрявай на -20 градуса проветрявай.Докато не си смениха стъклопакетите.
10см е външната изолация, тоя сивия стериопор нали го рекламират ,че 5см от него отговаряли на 10см от белия , по цялата стена е мухала.Просто там е концентриран.Мухала е от септември края до април в края всяка година.
gogitko - специалист
Пробвай като махнеш корка и остържи лепилото.Щом казваш че там където няма корк е добре.Може би лепилото действа като паропреграда и корка става като гъба.
sasooooooooo - "специалист"
Изолацията от фибран XPS е паронепропусклива. По-подходяща е да се прави със стиропор EPS. Това може би е част от проблема. Другото, което мога да споделя е, ако имате възможност да преместите тази печка на срещуположната стена, така че да духа към проблемната стена.
Стената мокра ли е на пипане? По цялата стена ли е мухъла? И аз за теч се опасявам.
8180 - майстор
Доста се изписа, но нямаме добра представа за тази стая:
1. Неопорът отвън 10см. или 5 равностойни на 10. Само частично за етажа ли е и как и в какво състояние е козирката над него, ако я има.
2. Абсолютно сигурно ли е, че няма теч? За външна стена най-вероятно от дъжд по тайните пътища по фугите на панелките ИЛИ от конденза на климатика. Какво е това вертикално потъмняване от ляво на климатика?
3. Как последно се ползва стаята - спалня за 1-2-3-ма, детска или? Как се отоплява - примерен денонощен режим. Налични цветя, аквариуми, сушилни? Как се държи врътата и към какви помещения е. Как все пак се проветрява в критичните периоди?
Може ли да се вярва на влагомера и защо? Стъклопакетът кондензира ли понякога, винаги сутрин и т.н.? Ако да - попива ли се конденза?
Доколко проблемът е по "цалата стена" - снимка или по-прецизно обяснение на фактите, а на на собствени предположения.
4. Какви са основните разлики с безпроблемните стаи по горното? Колоко и как се пести от парното в целия апартамент?

Когато си изясним всичко това, ще го мислим по-лесно.
Аз засега гадая и се въздържам от мнение, дори по някои непрецизни изказвания по-горе.
profy - специалист
Изходни съществени данни.
-топлоизолация графитен ЕPS с дебелина 10 см
-северна панелна стена
-дограма Salamander
-относително влажност, постоянна, 57 % - относително малко битова влага
-вътрешна коркова изолация (допълнителна), лепена с лепила, допускам на гребен
-отсъствие на принудителна вентилация
-предназначение на помещението, спалня
-предполага се,че ТИ има водобран
-шести етаж от общо 8, 2 етажа до покрива
-наличие на мухъл под корка,
-за период от 5 години, винаги от декември до април, има влага

Изводи.
При дебелина на стената на панела 25 см коефициентът на топлопредаване е К = 0.314 Вт/м2.град,а при 15 см - 0.3316 Вт/м2.град
(без отчитане на корка,първоначален проект), отговарят на изискванията на Наредба 7.
При отн.влажност 57 % на въздуха в помещението, температура 23 оС, и удовлетворителни коефициенти на топлопредаване
точката на росата при външна температура -5 оС до -15 оС в обема на панела на дебелина е значително под температурата на материалите.
Кондензация на битова влага по повърхността на панела и в обема на панела е невъзможна.
Топлотехнически конструкцията е изрядна, по проект и без корк.

Влагата е с външен произход.
Ежегодната периодичност изключва ВиК води.
Ежегодна влага само в периода декември-април може да е от навяване на сняг с (бавно) разтопяване,
замръзване на улук и/или пукнатини и пренасочване на зимни води в друга посока.

Мястото за търсене и решаване на проблема е на покрива; вентилиран покрив; малко вероятни са пукнатини по панела;
също потенциално опасни са общи помещения на 7. и 8. етаж с отворени или счупени прозорци;
потенциално възможно място е нарушен или зле направен водобран на външната ТИ на тази стена.

Коркът е абсолютно излишен, желателно е да се махне за да се осъществява поне минимално съхнене на стената.
Няма нужда от никакви допълнителни тухлени стени или топлоизолации от вата и гипскартон от вътрешната стена;
те ще влошат положението (липса на излъхване), и няма да елиминират мухъла.
ferrari4456 - специалист
Доста се изписа, но нямаме добра представа за тази стая:
1. Неопорът е 10см.Направено е заедно с хората над мен.
2.Теч няма.Възможно е вече като се замисля това наистина да е най-студената стена и парата да се лепи на нея и да мухлясва.Трябва да взема да купя един влагоабсорбатор ,ама електрически, че на церазит няма голяма ефективност.
3. Стаята е детска.Има едно единствено цвете малка орхидея.В момента през деня не се отоплява.Като се върне детето и вечер. Вратата през деня е отворена през повечето време, вечер затворена. Как все пак се проветрява в критичните периоди?
Нямам представа дали може да се вярва на влагомера.Нямам как да го проверя.Стъклопакета не кондензира.Зимата получава конденз, но е от типа на 1см от стъклодържателите.
Мухъла е концентриран долу дясно, но принципно е по цялата стена.Линията по за която говорите е от лепилото, бях се пробвал да фугирам между двете ленти корк, но не стана добре.
4.
Какви са основните разлики с безпроблемните стаи по горното?
На това не мога да отговоря.Парно се пести доста, но темперетурата не пада под 22-23 градуса в целия апартамент.Поддържат се с печки и маслени радиатори, който според мен са еквивалент на парното.
ПП Изпреварил ме е колегата profy
8180 - майстор
Ок!
Въпросите ми (и на др. Колеги) бяха за да се удостовери надеждно, че проблемът НЕ Е с вътрешен/битов произход и евентуални грешки при ТИ.

От там нататък Профи го е обяснил подробно.
Лично съм скептичен какво и колко може да се изсуши без корк дори и с осушител.
Най-добре е да се намери теча и отстрани.
Сметките на Профи ще се влошат доста при мокри материали!
Някъде се спомена нещо "принципно външна" или от сорта. Ако някъде там има празнина между входовете на блока, също ще е потенциално проблемно место.

Ако проблемът не се открие с внимателен оглед, някаква термография би помогнала на днешен ден.
Успех!
profy - специалист
8180 написа:
...Сметките на Профи ще се влошат доста при мокри материали!
Не съм срещал досега в нито един форум отчитане на влажността на строителните материали при изчисляване на топлотехническите характеристики на конструкциите.
В някои случаи, като въпросната тема, това е важен елемент.
Повишаването на влажността на всеки строителен материал води до нарастване на топлопроводността, поради появата на конвективен топлообмен.
Нееднократно са правени опити за описване на зависимостта на топлопроводността на различните строителни материали, вкл.бетони,
по закона за адитивността по линейната формула
λw = λ0 + kW,
където k – експериментален коефициент, а W – влажност по маса, %.
Стойностите на коефициента k по данни от разни изследвания се колебаят в границите от 0,001 до 0,01, тоест различават се на порядък.

В действителност, зависимостта на топлопроводностто от влажността носи (слабо) нелинеен характер.
В европейските норми за проектиране зависимостта на топлопроводността на стенни материали от влажността се описва чрез
степенната (експоненциалната) функция
λ2 = λ1 х еxp[fu(u2 – u1)],
където:
λ1, λ2 – теплопроводност при влажност 1 и 2, Вт/(м.оС);
u1, u2 – относителная тегловна влажност 1 и 2, %;
fu – eмпиричен коефициент, кг/кг.
За газобетон формулата придобива вида λ2 = λ1 х еxp[4(u2 – u1)].

За стенните строителни материали в интервала на относителна влажност 0-30 % зависимостта е почти линейна,
а коефициентът на топлопроводност се удвоява, респ. утроява, при влажности 20 % и 30 % спрямо този при влажност 0 %.
Тази зависимост е налице и при почви и при пясък, където коефициентите са експериментално установени.
Реално в строителните конструкции експлоатационната влажност е 4-5 %.

Конкретно за казуса - при влажности 20 % и 30 % няма наличие на конденз в панела, коефициентът на топлопредаване се влошава незначително, остава под 0.35.
За ориентировъчни изчисления влагата може да не се отчита.

ПП. Липсата на конденз по стъклопакета категорично доказва, още веднъж, наличието на външна влага.
nikolovvd - майстор
ferrari4456 написа:
... температурата не пада под 22-23 градуса в целия апартамент. Поддържа се с печки и маслени радиатори, който според мен са еквивалент на парното.
Всички уреди като споменатите изсушават въздуха, поради високата температура, на която работят.
Май нещата отиват към хидроизолация.
Преди доста години, когато живеех в панелен апартамент направих наводнение. Интересното обаче бе, че вместо да наводня третия етаж, който е под мен, наводних втория. :?
Като се сетя как са правени повечето панелни блокове, няма да се очудя, ако има теч от покрива по фугите до твоя апартамент.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Тема "Проблем с мухъл???" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: