Ще се опитам да пусна още една голяма тема, пък дано не се уплашите и я прочетете докрай . Ще изолирам къщата около 200 -250 кв.м. , на хастарна мазилка. Имам доста чуденки, като при избора са важни : качество с тежест - 70%, цена с тежест - 30%:
-EPS. В проекта за ОВК заложихме за сметките материал за изолация 10см с ламбда 0.031 и искам да го спазя. Това означава да сложа графитен ЕПС 10 см или обикновен с ламбда 0.038, но 12см. Не ми се иска да свивам тераси и друго, затова гравитирам към 10см графит. Но сметката показва, че с 12 см обикновен, ще ми излезе по-евтино, а и не съм сигурен във рекламираните вълшебни свойства на графита. Плътността не виждам как ще е 18-20 кг/куб.м. и цената да е нормална. Баумитските продукти са с 15-18 кг декларирани, а колко са точно не съм мерил. Струва ли си да взема точно баумитски материал , като по-качествен или е все тая - ангро, стром, марисан... да ходя с кантара и да меря плътност, пък другото както дойде?
-Вата. Естетвено замислял съм се и за вата. Обаче във варианта на невентилируема фасада. Просто при дебелина 12см. не ми се мисли за окачването й. А и сайдинга не ми е харесва, MgO и други под. пък поставят доста проблеми по монтажа. Затова, ако е вата трябва да е лепена като ЕПС. Обаче трябва да е твърда ( напр Knauf FrontRock), респ. Тежка и скъпа. Повече лепило, дюбели... ще излезе доста люксозен вариант. При ватата ме плаши, че евентуална влага ( напр. при напукана мазилка) драстично ще компрометира изолационните й свойства, докато ЕПС не чак толкова се влияе, пък макар и с отворена структура. Ако нещо съм се объркал, съм готов да чуя алтернативи на моето виждане.
-лепило Баумит имат лепило/шпакловка Стар контакт, с което можело да не се дюбелира. По ъглите пак ще има дюбели, но вътре ако не слагам, нещата ще са на кантар с цените. Основата е хастарна мазилка, уж не е ронлива, но... Или да не дърпам дявола и да слагам дюбели наред и по-евтино лепило. Дюбелите за куха тухла ( Termoz PN, ако са Баумит) са скъпички – около 60ст./бр за нужната ми дължина.
-Обръщане на прозорци и врати. Дали да ползвам профил за прозорци при обръщането, от този който се лепи за дограмата и има мрежа да се обърне? Дограмата е орех и има доста големи топлинни разширения. Отвътре ползвах профил на Баумит, но на места сцепи мазилката, защото е залепен за дограмата и се движи с нея. Затова не съм убеден, че ми трябва и за отвън. Но пък проблема с влизането на вода остава. При обръщането ще се захапе около 1 см от касата, но с каквото и да уплътня, ще се изкърти след време. Мисля си да го оставя просто така – мазилката свършва до профила на дограмата и толкова. При разширението на дограмата, ще се движи свободно. Но пък косия дъжд, който по варненско хич не е рядък...
-Външни прозоречни первази – мисля да слагам варовик 2 см. Като налепят ЕПС-а на фасадата и преди да обърнат прозорците( само отдолу ще има XPS) , слагам камъка, челно срещу дограмата. Не знам дали да уплътнявам с PU или с тези специалните уплътнителни ленти. После отстрани XPS-a за обръщането стъпва на камъка и така. И за там се чудя дали да уплътнявам със специални ленти или с PU. Какво ли ще стане като се разшири с 5-6мм някой прозорец лятото ( мерил съм го), а уплътнения челно камък не мръдне с повече от 1 мм? Или да разчитам, че полиуретана е еластичен и ще поеме подобно движение.?
-Цокъл. Така или иначе 50 см над пътеките ще са с XPS. Доскоро го мислех цокъла да е по-навътре от горната изолация. В този случай ще трябва да ползвам алуминиев подвеждащ профил или да спестя 150 лв и да сложат водооткап. Но се замислям дали да не пусна цокъла в равнината на фасадата, а само финишното покритие да е мозаечна мазилка. Така няма да има „стъпало” между изолацията от ЕПС и цокълната. Няма да се наложи монтирането на водокап или алум. лайсна.
-Декоративна мазилка – това перо ми се вижда много скъпо на фона на останалите. Скъпия вариант ще е силикатна ( Баумит) със драскана структура K1.5, междинния вариант на основа на изкуствени смоли ( Баумит Дуо Топ), бюджетния –суха циментова, напр. на стром21, с 3мм зърнометрия. http://www.strom21.eu/product/%D0%92%D0 ... 671-672-76.
За мен е важно мазилката да не пие вода и да пази от омокряне стиропора. Отворен съм и за други предложения.
Чудя се, като съм избрал най-тънката структура за силикатната, дали ще има добра защита или е компромис с качеството. За тази Дуо Топ нищо не знам, а сухата на Стром, ми я похвалиха ( а и там цената е голям коз).
Мерси на всички, които ще се включат.
-EPS. В проекта за ОВК заложихме за сметките материал за изолация 10см с ламбда 0.031 и искам да го спазя. Това означава да сложа графитен ЕПС 10 см или обикновен с ламбда 0.038, но 12см. Не ми се иска да свивам тераси и друго, затова гравитирам към 10см графит. Но сметката показва, че с 12 см обикновен, ще ми излезе по-евтино, а и не съм сигурен във рекламираните вълшебни свойства на графита. Плътността не виждам как ще е 18-20 кг/куб.м. и цената да е нормална. Баумитските продукти са с 15-18 кг декларирани, а колко са точно не съм мерил. Струва ли си да взема точно баумитски материал , като по-качествен или е все тая - ангро, стром, марисан... да ходя с кантара и да меря плътност, пък другото както дойде?
-Вата. Естетвено замислял съм се и за вата. Обаче във варианта на невентилируема фасада. Просто при дебелина 12см. не ми се мисли за окачването й. А и сайдинга не ми е харесва, MgO и други под. пък поставят доста проблеми по монтажа. Затова, ако е вата трябва да е лепена като ЕПС. Обаче трябва да е твърда ( напр Knauf FrontRock), респ. Тежка и скъпа. Повече лепило, дюбели... ще излезе доста люксозен вариант. При ватата ме плаши, че евентуална влага ( напр. при напукана мазилка) драстично ще компрометира изолационните й свойства, докато ЕПС не чак толкова се влияе, пък макар и с отворена структура. Ако нещо съм се объркал, съм готов да чуя алтернативи на моето виждане.
-лепило Баумит имат лепило/шпакловка Стар контакт, с което можело да не се дюбелира. По ъглите пак ще има дюбели, но вътре ако не слагам, нещата ще са на кантар с цените. Основата е хастарна мазилка, уж не е ронлива, но... Или да не дърпам дявола и да слагам дюбели наред и по-евтино лепило. Дюбелите за куха тухла ( Termoz PN, ако са Баумит) са скъпички – около 60ст./бр за нужната ми дължина.
-Обръщане на прозорци и врати. Дали да ползвам профил за прозорци при обръщането, от този който се лепи за дограмата и има мрежа да се обърне? Дограмата е орех и има доста големи топлинни разширения. Отвътре ползвах профил на Баумит, но на места сцепи мазилката, защото е залепен за дограмата и се движи с нея. Затова не съм убеден, че ми трябва и за отвън. Но пък проблема с влизането на вода остава. При обръщането ще се захапе около 1 см от касата, но с каквото и да уплътня, ще се изкърти след време. Мисля си да го оставя просто така – мазилката свършва до профила на дограмата и толкова. При разширението на дограмата, ще се движи свободно. Но пък косия дъжд, който по варненско хич не е рядък...
-Външни прозоречни первази – мисля да слагам варовик 2 см. Като налепят ЕПС-а на фасадата и преди да обърнат прозорците( само отдолу ще има XPS) , слагам камъка, челно срещу дограмата. Не знам дали да уплътнявам с PU или с тези специалните уплътнителни ленти. После отстрани XPS-a за обръщането стъпва на камъка и така. И за там се чудя дали да уплътнявам със специални ленти или с PU. Какво ли ще стане като се разшири с 5-6мм някой прозорец лятото ( мерил съм го), а уплътнения челно камък не мръдне с повече от 1 мм? Или да разчитам, че полиуретана е еластичен и ще поеме подобно движение.?
-Цокъл. Така или иначе 50 см над пътеките ще са с XPS. Доскоро го мислех цокъла да е по-навътре от горната изолация. В този случай ще трябва да ползвам алуминиев подвеждащ профил или да спестя 150 лв и да сложат водооткап. Но се замислям дали да не пусна цокъла в равнината на фасадата, а само финишното покритие да е мозаечна мазилка. Така няма да има „стъпало” между изолацията от ЕПС и цокълната. Няма да се наложи монтирането на водокап или алум. лайсна.
-Декоративна мазилка – това перо ми се вижда много скъпо на фона на останалите. Скъпия вариант ще е силикатна ( Баумит) със драскана структура K1.5, междинния вариант на основа на изкуствени смоли ( Баумит Дуо Топ), бюджетния –суха циментова, напр. на стром21, с 3мм зърнометрия. http://www.strom21.eu/product/%D0%92%D0 ... 671-672-76.
За мен е важно мазилката да не пие вода и да пази от омокряне стиропора. Отворен съм и за други предложения.
Чудя се, като съм избрал най-тънката структура за силикатната, дали ще има добра защита или е компромис с качеството. За тази Дуо Топ нищо не знам, а сухата на Стром, ми я похвалиха ( а и там цената е голям коз).
Мерси на всички, които ще се включат.