Напишете въпрос свързан със санирането.
radius - майстор
Ще се опитам да пусна още една голяма тема, пък дано не се уплашите и я прочетете докрай . Ще изолирам къщата около 200 -250 кв.м. , на хастарна мазилка. Имам доста чуденки, като при избора са важни : качество с тежест - 70%, цена с тежест - 30%:

-EPS. В проекта за ОВК заложихме за сметките материал за изолация 10см с ламбда 0.031 и искам да го спазя. Това означава да сложа графитен ЕПС 10 см или обикновен с ламбда 0.038, но 12см. Не ми се иска да свивам тераси и друго, затова гравитирам към 10см графит. Но сметката показва, че с 12 см обикновен, ще ми излезе по-евтино, а и не съм сигурен във рекламираните вълшебни свойства на графита. Плътността не виждам как ще е 18-20 кг/куб.м. и цената да е нормална. Баумитските продукти са с 15-18 кг декларирани, а колко са точно не съм мерил. Струва ли си да взема точно баумитски материал , като по-качествен или е все тая - ангро, стром, марисан... да ходя с кантара и да меря плътност, пък другото както дойде?

-Вата. Естетвено замислял съм се и за вата. Обаче във варианта на невентилируема фасада. Просто при дебелина 12см. не ми се мисли за окачването й. А и сайдинга не ми е харесва, MgO и други под. пък поставят доста проблеми по монтажа. Затова, ако е вата трябва да е лепена като ЕПС. Обаче трябва да е твърда ( напр Knauf FrontRock), респ. Тежка и скъпа. Повече лепило, дюбели... ще излезе доста люксозен вариант. При ватата ме плаши, че евентуална влага ( напр. при напукана мазилка) драстично ще компрометира изолационните й свойства, докато ЕПС не чак толкова се влияе, пък макар и с отворена структура. Ако нещо съм се объркал, съм готов да чуя алтернативи на моето виждане.

-лепило Баумит имат лепило/шпакловка Стар контакт, с което можело да не се дюбелира. По ъглите пак ще има дюбели, но вътре ако не слагам, нещата ще са на кантар с цените. Основата е хастарна мазилка, уж не е ронлива, но... Или да не дърпам дявола и да слагам дюбели наред и по-евтино лепило. Дюбелите за куха тухла ( Termoz PN, ако са Баумит) са скъпички – около 60ст./бр за нужната ми дължина.

-Обръщане на прозорци и врати. Дали да ползвам профил за прозорци при обръщането, от този който се лепи за дограмата и има мрежа да се обърне? Дограмата е орех и има доста големи топлинни разширения. Отвътре ползвах профил на Баумит, но на места сцепи мазилката, защото е залепен за дограмата и се движи с нея. Затова не съм убеден, че ми трябва и за отвън. Но пък проблема с влизането на вода остава. При обръщането ще се захапе около 1 см от касата, но с каквото и да уплътня, ще се изкърти след време. Мисля си да го оставя просто така – мазилката свършва до профила на дограмата и толкова. При разширението на дограмата, ще се движи свободно. Но пък косия дъжд, който по варненско хич не е рядък...

-Външни прозоречни первази – мисля да слагам варовик 2 см. Като налепят ЕПС-а на фасадата и преди да обърнат прозорците( само отдолу ще има XPS) , слагам камъка, челно срещу дограмата. Не знам дали да уплътнявам с PU или с тези специалните уплътнителни ленти. После отстрани XPS-a за обръщането стъпва на камъка и така. И за там се чудя дали да уплътнявам със специални ленти или с PU. Какво ли ще стане като се разшири с 5-6мм някой прозорец лятото ( мерил съм го), а уплътнения челно камък не мръдне с повече от 1 мм? Или да разчитам, че полиуретана е еластичен и ще поеме подобно движение.?

-Цокъл. Така или иначе 50 см над пътеките ще са с XPS. Доскоро го мислех цокъла да е по-навътре от горната изолация. В този случай ще трябва да ползвам алуминиев подвеждащ профил или да спестя 150 лв и да сложат водооткап. Но се замислям дали да не пусна цокъла в равнината на фасадата, а само финишното покритие да е мозаечна мазилка. Така няма да има „стъпало” между изолацията от ЕПС и цокълната. Няма да се наложи монтирането на водокап или алум. лайсна.

-Декоративна мазилка – това перо ми се вижда много скъпо на фона на останалите. Скъпия вариант ще е силикатна ( Баумит) със драскана структура K1.5, междинния вариант на основа на изкуствени смоли ( Баумит Дуо Топ), бюджетния –суха циментова, напр. на стром21, с 3мм зърнометрия. http://www.strom21.eu/product/%D0%92%D0 ... 671-672-76.
За мен е важно мазилката да не пие вода и да пази от омокряне стиропора. Отворен съм и за други предложения.
Чудя се, като съм избрал най-тънката структура за силикатната, дали ще има добра защита или е компромис с качеството. За тази Дуо Топ нищо не знам, а сухата на Стром, ми я похвалиха ( а и там цената е голям коз).

Мерси на всички, които ще се включат.
EDI - майстор
Ами, ето какво мисля аз.
1.EPS обикновен, плътност над 15 кг/куб.И аз не вярвам във вълшебния графитен.2.Лепилото БАУМИТ, но за шпакловката бих ти препоръчал бял ТЕРАЗИД, доволен съм от него.Дюбели както се полага, хич не ги пести за фасадата.Даже по ъглите и там, където е края на изолацията, когато си правих моята, набих дюбели през 20-30 см линейно.3- обръщането с профил с мрежа.При снадката с докрамата след като изсъхне шпакловката минаваш един шев с прозрачен силикон ЗА СТЪКЛО - вечен е няма мърдане, поема разширения, не се втвърдява.В къщи на южната страна така си минах ръба / обърнат с фибран към кафява ПВЦ дограма/ и вече 9 години силикона не е мръднал.
За первазите не мога да ти дам акъл.
Цокъла в къщи 60 см го изпълних по-навътре от изолацията с 2 см., а на ръба сложих само водокапна лайсна с мрежа, не слагах метален профил, както сочат науките.Надолу е с мозаечна мазилка ДЖИ БИ СИ, но задължително си сложи един лед гранитогрес долу - аз така направих, където е контакта с настилката, защото каквато и мазилка да сложиш, долу до земята ще се нацепи за нула време.
Мазилката ми е суха циментова бяла СТРОМ 21, камъка май беше 1,5 или 2 мм, не е мръднала до сега, макар да е бюджетно решение.
VLADO66 - майстор
Моята ТИ я правих с Монодур,мазилката на JUB,а лепилото на Боро.Недей да се насочваш към Церезит.
imegogo - специалист
аз бих избрал ватата но не повече от 10 см
stenmark - специалист
Може би това е тема която е най коментирана и едва ли има крайно решение.Като чета какво си написал се вижда че поне се си постарал с информация.Ще се опитам да бъда последователен:Графита не е това което се рекламира ,още повече че малко фирми могат да гарантират неговото % наличие. Ползвай утвърдени марки за лепило и шпакловка ,това във времето ще се отплати.По горе се споменава Стром21,да ама ако цветна какво правим.На моя комшия също това му го споменах и сега съм убеден че може да каже какъв е цвета.Профила за прозорци е за по-лесна работа,ама ако сградата още сляга ...Относно подпрозоречните первази е без коментар,само камък/странното е че е на цена близко до камъка алуминиевия с десен като дограмата/Чокала аз съм също съм го направил с 2см по навътре,но като се налепи камъка и да се изравни.Капката не я харесвам как стои/това е лично мнение/
radius - майстор
Графита, ако ползвам, ще е на някоя от големите фирми- Баумит, Астротерм. Лепило и шпакловка, ясно. В името на цената, ще преглътна да е бяла мазилката. Сградата не се движи ( на близо 3г.е), вътре е измазана, шпаклована,боядисана няма последващи пукнатини. Профила ясно, че улеснява обръщането, но по-скоро ме интересува как да защитя от влага тази зона, ако не ползвам профил.
Капка казваш на мозаечната мазилка ли?
prascho - майстор
здравей,

1.Ако имах възможност бих ползвал каменна вата 8 см. Предимствата пред ЕПС-а са коментирани и на теб са ти ясни. Недостатък - висока цена.
2. Стандартен стиропор на 10 см. Сторопорът на Баумит се прави в Самоков /карам по спомен/. Можеш директно да контактуваш с тях. Втори вариант е всички материали да ги вземеш от едно място и да претендираш за някаква по-сериозна отстъпка.
3. Уплътняването около прозорците със силикон за стъкло /както посъветва Еди/
4. Шпакловъчното лепило е най-важно. Шпакловката е съставната част, която пази изолацията. Аз бих ползвал Стар Контакта /Клебешпахтела/ на Баумит. Може да разделиш лепилата на две /бюджетно решение/:
- Дуо контакт, с което ще лепиш плоскостите
- Стар контакт, с което да шпакловаш

Не случайно казвам, че шпакловката пази изолацията. Ако логически се замислиш, то шпакловката се явява основа върху която ляга крайната мазилка. Ако основата се спука, то ще спука и мазилката.

5. Задължително грунд и ползвай добра мазилка. Мазилката пък е тази компонента, която пази шпакловката от замръзване.

Да обобщим. Шпакловъчната смес и мазилката са доста важни съставни за да бъде една ТИ на добро ниво и да ти изкара с години....Стиропорът/ватата трябва да бъде добре защитена.

ТИ правиш веднъж и се надяваш да не я пипаш фасадата в следващите 30 години /през това време очакваш да се изплаща по-малко и да ползваш облагите от наличието й/.

Аз лично бих избрал мазилка с малка едрина и цвят бял. По-малката едрина според мен се цапа от прахоляка по-малко и ще ти изкара по-дълго време по-ярка и светла. Бялото пък е цветът, който се заграва най-малко. Това е изключително предимство за сторопора отдолу. Еквивалент е тъмен ПВЦ профил на южна фасада.. Ако профилът не е направен качествено с вложен стоманен профил то линейните разширения ще бъдат доста големи от нагряването. Не те съветвам да ползват тъмни наситени цветове. В никакъв случай ярко жълто. Някъде из форума човек се оплака, че привлича много насекоми/оси, пчели.../.
radius - майстор
Prascho, доста сходно мислим :).
1. Вата без вентилирана фасада е някакъв компромис, а вентилирана писах в първия пост защо не ме влече ( сайдинга не ми харесва, а на останалите варианти не ми харесва цената). Защо мисля че е компромис - защото едно от големите предимства на ватата – това че с много ниско мю, се губи тъй като трябва да е покрита със силно запечатваща мазилка – силикон, полимер, да я пази от влага. А и ако искам хубава изолация отивам на 12 см вата, което става много скъпо.

2. По ваши препоръки днес проверих цените на Монодур – доста е скъп, но явно е качествен материал, с добавки против стареене и т.н. Плътен (уж 20 кг) и с добра ламбда. Проверих и на Максим ЕПС-а (F90 и F100). Не е лош, но по изолация отстъпва на графитния баумитски. Съответно е и с 27лв./куб.м. по-евтин от последния.
Да обобщя – ако цената не беше фактор, да съм избрал Монодур.
Засега съм на варианта 10см графит от Баумит (ламбда 0.031) – с отстъпка повече от 20% не е толкова стресираща цената. Остава само лошото чувство, че графита е рекламен трик.
Между другото Баумит имат и Open ThermEPS, който е с мю под 10, демек “диша”. Дали има някой с впечатления от този продукт?

3. И ти казваш за този силикон за стъкло, явно е подходящ и ще ви послушам, бих спестил около 200-300лв. от уплътнителния профил. Не ми е за тези пари, а както обясних вътре се компрометираха нещата като сложих подобния вътрешен профил.

4. За лепило и шпакловка точно Стар терм съм избрал, даже го дават че може да се мине без дюбелиране, ама страх лозе пази . Да ползвам дуо контакт за лепило не било добра идея според монтажника, тъй като графитния бил по-претенциозен за лепене и било добре да си е със Стар терм-а.
Дюбели харесах едни на Koelner, на добра цена и здравички ми се виждат, пък макар и с пластмасова глава. Ако не са те, ще са TermozPN на Баумит, но идват на двойна цена ( което си е 200лв отгоре).
5. Без грунд не съм си и помислял. От производителя на мазилката.
Силно ме притеснява непостоянното качество на Стром21, което се коментира. Как да съм сигурен, че и аз както Еди и други колеги ще съм доволен от мазилката им.
Пак по препоръки от видни форумни помагачи :supz: , проверих и словенските мазилки JUB. За силиката, ще ми дойде точно на цената на баумитския, не знам кое е по-добро. И пак да питам дали драскана структура 1.5мм е голям компромис с дебелината или бива.
За цвета , ако не е бяла мазилката, то ще е от най-бледите групи, така че и по тази точка сме единодушни.
Имам още около седмица-две да си помисля и да реша.
jekasus - майстор
Ако ще сложиш оранжева мазилка, ще дойда и ще ти се скарам :-D
radius - майстор
За первазите имам едно чудене, което jekasus спомена в друга тема.
Както писах ще са от варовик. Прозорците са всички на допълнителен монтажен профил отдолу, така че има около 35мм от дограмата до тухлата. Отделно още 25мм до отвора за изтичане, който не бива да се запушва :lol: .
Аз се чудя между 2 варианта:
Прикачен файл:
ппд2.jpg
ппд2.jpg (19.12 KиБ) Видяна 11658 пъти
Реди се EPS-a и се обръща с XPS само отдолу на прозорците. Монтирам первазите и се дообръща над тях с вертикалните XPS-и. Т.е. последните стъпват на первазите. Минус е термомоста от перваза към тухлата. Понеже масово има по 2-3 см отстрани( нарочно направихме по-тясна дограмата, да има място за изолация), има място да се запени между перваза и тухлата и да се подобри картинката. Марисан го дават така изпълнението.

Другия вариант е
Прикачен файл:
ппд1.jpg
ппд1.jpg (19.55 KиБ) Видяна 11658 пъти
Обръща се отвсякъде и тогава се монтира перваза. Плюс е, че няма термомост. Минус е допълнителната операция по рязане на перваза Г-образно в двата края. Баумит май го дават така, макар че няма конкретна картинка.

Какво мислите?

Тема "Избор на хубави материали за изолация на 250 кв.м. къща" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: