• 1
  • 2
Напишете въпрос свързан със санирането.
Hursa - майстор
Наистина при такъв материал, като ХПС с не толкова висока паронепропускливост, (като паронепропускливата мембрана) сигурно е добре да се използва по-дебел слой. Плюс за паронепропускливостта на ХПС, като вътрешна изолация е и това, че правят „плочите” за такава изолация със зъб за препокриване и по цялата височина на стената – няма „много фуги”. Не сте ли мислили да използвате т. н. „кухненски гръб” вместо плочки? Значително по-лек е, а и няма фуги в които се отлагат замърсявания. И които могат евентуално да поддадат при натиск.
lampamp написа:
В кухнята е същата история само, че по слабо понеже там е печката в едното ъгълче на две външни стени има една педя мухъл.
Няма ли възможност печката да се сложи в този ъгъл? Обикновено се препоръчва отоплителното тяло да се постави в относително най-студената част на помещението, около зоните с по-слаба топлинна изолация на външните стени - като под прозорци например (ъгълът между две външни стени също обикновено е с по-слаба топлинна изолация). "Обръща" се (конвективната) циркулацията на въздуха в помещението - така интензивността и е по-малка.
lampamp - напреднал
Няма я тая възможност за печката, а и тя ще се сменя с пелетна камина с водна риза, и ще има радиатори по стаите. Не както досега с една печка без риза навсякъде... За стената там няма да има шкафове там ще е печката и хладилника. И просто искам цялата стена да е в плочки. Ако се дюбелира през мрежата и се направят 2/3 пласта мрежа дали ще укрепи достатъчно..
andy_forresite - майстор
Никакви пластове мрежа. Правиш така.
Преди лепенето на XPS обърни внимание на повърхността на стената - напукано, подкожушена мазилка, люпеща се боя ... трябва да е относително хомогенна основата и здрава. Грундираш, изчакваш няколко часа да подейства грунда и почваш да лепиш плочите. За равна стена полагай лепилото за топлоизолация (не теракол) на 2-3 см по краищата на плочата и по средата пльосни 3 топчици от лепилния разтвор. Започваш от пода, редиш хоризонтално и вървиш нагоре ред по ред като разминаваш фугите - все едно зидаш с тухли единички. Взимаш втората плоча, намазваш я като първата и я слагаш до нея плътно. С мастара или дълъг нивелир ги подравняваш. После третата плоча ... накрая на стената си мериш с ролетката какво остава, изрязваш парче XPS по размера и го лепиш. Подравниш ли първия ред, нагоре вече се водиш по него.

Оставяш да съхне един-два дни. Дюбелираш - с перфоратор правиш дупки през плочите и в стената, като в стената дюбела трябва да влезе 5-6 см. Три см е малко и над 6 няма смисъл. След това го шпакловаш с един пласт мрежа. Преглеждаш дали е възможно най-право като повърхност. Ако се налага, шпакловаш втори път и пак след като е поизсъхнало лепилото проверяваш. За плочки трябва да си перфектен в подравняването. На крива стена слагането на плочки е мъчение и за най-добрия майстор. Като си готов, оставяш го да стегне 1-2 дни. Викаш плочкаджия да ти налепи плочките и си готов.

Има и вариант върху не най-правия на стената дюбелиран XPS да налепиш и подравниш плочи гипсокартон. Или гипсофазер. Те ти равна повърхност за пльочки.
вт май 30, 2017 8:43 pmHursa написа:
В какъв смисъл да остане запечатана?
Обикновено влагата в помещенията, особено зимно време, е по-висока (поради по слабото проветряване, поради това, че пребиваваме по дълго време в помещенията, макар че обикновено абсолютната влажност на въздуха навън е по-ниска зимата). По-топлия и влажен въздух срещайки студената стена се охлажда, относителната му влажност се повишава и част от влагата може да кондензира върху по студената стена, ако се достигне „температурата на оросяване”. Но това вероятно го знаете, да не се правя на умен. Под т. н. „дишане” на стените или материалите се подразбира (най-вече и до колкото знам) добрата им способност да пренасят влагата ("парова дифузия" е термина, освен ако не греша) – от зони с по-висока концентрация към зони с по-ниска. Поставяйки вътрешна топлоизолация – стената вече е изолирана от по-топлия въздух в помещението и съответно вътрешната повърхност на тухлената стена е по-студена (както и цялата тухлена стена по дебелината и), но това вероятно също се знае, сорри.
Ако материала на тази изолация е „дишащ” – той добре ще пренася влагата от помещението към по студената повърхност на тухлената стена. И тогава, дори и да е нямало конденз върху стената без изолация, е по вероятно да се появи като поставите такава изолация (дишаща).
Ако материала на изолацията е с голямо „съпротивление” по отношение на преноса на влага (слабо пренася влагата, с "голямо число на дифузно съпротивление") – то до стената ще достигат малки "количества" влага от повишената влажност в помещението (или практически никакво – при паризолация). Т. е. влажността на вътрешната повърхност на тухлената изолирана отвътре стена ще бъде близка (или практически същата като влажността навън). (Трябва да се има предвид и че тухлената стена е „дишаща” с ниско „съпротивление” по отношение на преноса на влага, така че при малка разлика във влажността , мисля не би имало проблем.) След като влажността на вътрешната повърхност е близка до тази отвън, няма условия за кондензация, тъй като все пак температурата на стената не е по-ниска от температурата навън (– всъщност е и по-висока).
Затова мисля, не трябва да се ползва „дишаща” изолация като вътрешна. Мултипора го дават „дишащ” материал.
През ватата още по „безпрепятствено” се пренася влагата (както и през гипсокартона), но в случая с нея лесно може да се постави паропреграда под гипсокартона (ако ползваме такава предстенна обшивка – гипсокартон монтиран на конструкция и в пространството под него поставена вата), а паропреградата практически напълно спира преноса на влага.
ЕПС го дават „дишащ” материал, но той има сравнително високо „съпротивление” по отношение на преноса на влага (мисля, че беше по-високо отколкото на тухлите).
ХПС го дават „не дишащ” материал – относително слабо пренася влагата.
Но проблема при вътрешна изолация е на границата между вътрешните неизолирани и външните изолирани стени. Може би трябва да помислите как да направите този преход. И не е желателно да има големи мебели – покриващи голяма част от стената и особено ако въздуха не може да преминава безпрепятствено под и зад тях – до външни стени, дори топлоизолирани (не разбрах дали секцията е пред външна стена).
Сорри, че се правих на умен – явно свободното време ми е много :) .
Може ли телефон за връзка с вас?
MamaMy - майстор
Човека е писал това мнение преди 6 години. Дали ще ти отговори?
Освен това:
Последно активен: чет авг 03, 2023 3:23 pm
iliya_i - майстор
пет авг 18, 2023 3:42 pmMamaMy написа:
Освен това:
Последно активен: чет авг 03, 2023 3:23 pm
Е взел си е 10 дни отпуск от форума :rock: :rock: :rock: И на него му се полага малко почивка. :wink:
Hursa - майстор
пет авг 18, 2023 3:17 pmNiko. написа:
Може ли телефон ...
Питайте в темата. Така ще могат да отговорят повече хора.
(Освен, ако нямате въпроси, а има нещо спорно в репликата - тогава пак по-добре да е в темата. :))
  • 1
  • 2

Тема "Вътрешна изолация на външни стени." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: