• 1
  • 2
Почерпете информация и ценни съвети от темите за хидроизолация или разгледайте майстори и фирми за хидроизолация.
sadjoe - помощник
Здравейте колеги! Дано темата ми е в правилният раздел, ако не е преместете я, където е нужно.
Предстои ми да правя една маза/приземен етаж. Това е къща от 68-а година. Това, което ме мъчи е
- има подпочвени води и избиват
- по стените също има влага
Външните две стени са от камък а другите две от тухли. Искам до колкото е възможно да изолирам пода и стените от всякакъв вид вода и влаги.
Ако може да си кажете експертното мнение, какви материали и какви са стъпките за това. Прилагам снимки, за да видите точно за какво става на въпрос.
От вънка не мога да пипам нищо, защото се намира в съседа, а там не сме в добри отношения.

Полезно: Свържете се с препоръчани майстори и фирми за хидроизолация

Изображение Изображение Изображение
Изображение Изображение Изображение
themask - специалист
На мен ми прилича на вода направо, каква влага :roll:
Много тъпо, че не можеш да пипаш отвън, тъй като дренаж според мен е наложителен. В този случай можеш да пробваш от онези решения - дупки в стената и химията, която по книга би трябвало да проникне в порите на материала и да спре влагата. Аз мисля да пробвам този метод, защото имам лека пълзяща влага около 5-10см по стените. За съжаление още не съм стигнал до нея и не мога да изкажа впечатления.
За влагата през пода - аз разбивах целия под (трябваше ми понижение на нивото, поради ниски тавани) и използвах момента да направя изолация. Не е лека задача., но в момента подът ми е идеално сух. Ако те интересува при мен бяха следните слоеве - трошен камък (трамбован), найлон, подложен бетон, битумна хидроизолация, фибран, замазка.
sadjoe - помощник
themask написа:
На мен ми прилича на вода направо, каква влага :roll:
Много тъпо, че не можеш да пипаш отвън, тъй като дренаж според мен е наложителен. В този случай можеш да пробваш от онези решения - дупки в стената и химията, която по книга би трябвало да проникне в порите на материала и да спре влагата. Аз мисля да пробвам този метод, защото имам лека пълзяща влага около 5-10см по стените. За съжаление още не съм стигнал до нея и не мога да изкажа впечатления.
За влагата през пода - аз разбивах целия под (трябваше ми понижение на нивото, поради ниски тавани) и използвах момента да направя изолация. Не е лека задача., но в момента подът ми е идеално сух. Ако те интересува при мен бяха следните слоеве - трошен камък (трамбован), найлон, подложен бетон, битумна хидроизолация, фибран, замазка.
- Дупки в стената и химията? Дай малко повече информация за това.
- Не е ли по-добре баластра от колкото бял камък за пода?
- Найлон ? Това обикновен найлон ли ще да е? Не е ли по-добре да се направи с фундалин? http://www.onduline.com/bg/bg-fondaline
themask - специалист
sadjoe написа:
- Дупки в стената и химията? Дай малко повече информация за това.
Разгледай за капилярно проникващи изолации. Има на различни производители - аз съм гледал Penetron, Vandex, Sika. За съжаление, както казах, не съм ги ползвал още, за да споделя впечатление. Ако някой друг тук е ползвал, нека сподели.
- Не е ли по-добре баластра от колкото бял камък за пода?
Така де - трошеният камък, баластра, едра фракция и т.н. е едно и също. Не говоря за речни обли камъчета.
- Найлон ? Това обикновен найлон ли ще да е? Не е ли по-добре да се направи с фундалин? http://www.onduline.com/bg/bg-fondaline
Съвсем обикновен, да. Просто е по-добел, а също така цял лист, за да няма снадки. Фундалин се ползва при основи отвън, основно за да предпази хидро/топло изолацията под него. За под има също продукти, но на мен лично не ми се даваха пари, след като върху подложния бетон лепих битумна хидроизолация. Дано да съм бил полезен :partyman:
Ivan Kolev - напреднал
Това с дупките в стената и проникването в капилярите го пробвах вече и ефекта беше доста дупки и няколко стотин лева хвърлени почти на вятъра. Ефекта аз не го видях или ако е има е много минимален. Аз ползвах хидроизолация от тази на циментова основа и мазах отвътре по стените и ефекта е по-голям.
sadjoe - помощник
Ivan Kolev написа:
Това с дупките в стената и проникването в капилярите го пробвах вече и ефекта беше доста дупки и няколко стотин лева хвърлени почти на вятъра. Ефекта аз не го видях или ако е има е много минимален. Аз ползвах хидроизолация от тази на циментова основа и мазах отвътре по стените и ефекта е по-голям.
Това, кога се нанася?
- Трябва да има вече нанесена някаква мазилка (хоросанова) или направо на тухлите?
- Колко ръце се правят?
- Като марка имаш ли наблюдение , кое е най-доброто? Примери:
1. http://www.ceresit.bg/%D0%9F%D1%80%D0%B ... 0%B8%D1%8F
2. http://www.weber.bg/khidroizolacionni-s ... snovi.html
3. http://marisanbg.com/bg/hidroizolatsii- ... Cz0Y_mSxg8
- Хваща ли друга мазилка отгоре ?
themask - специалист
Ivan Kolev написа:
Това с дупките в стената и проникването в капилярите го пробвах вече и ефекта беше доста дупки и няколко стотин лева хвърлени почти на вятъра. Ефекта аз не го видях или ако е има е много минимален. Аз ползвах хидроизолация от тази на циментова основа и мазах отвътре по стените и ефекта е по-голям.
Можеш ли да бъдеш малко по-конкретен относно какво си ползвал (марки, модели продукти) и какъв проблем си имал да решаваш?
enean - напреднал
Ще решиш проблема си с Ceresit CR90.
Имам подобен проблем в стая с много влага идваща от открита тераса над мен, вкопана в покрива, в следствие на което водата влиза между покрива и бетонната основа, от там се натрупва между стените и топлоизолацията и задържа вътре като "резервоар". Беше ужас. Имах влага по периферията на подът и стените, мокри "ленти" с ширина 1-1,50 м, които даже и при слънчево време изсъхваха след около 2 седмици.
Изстъргах гипсовата шпакловка до варово циментова мазилка чак го тавана. После нанесох CR90 - единствената хидроизолация която може да се полага върху варовоциментова мазилка, както и върху тухли. Освен това не е толкова скъпа в сравнение с други подобни.
Полага се с баданарка, като първо грундираш с много разреден разтвор на CR90. След около 1-2 часа преди да е изсъхнал напълно грундът полагаш първа ръка (аз . Процесът е "мокро-мокро". Не трябва да оставяш първият слой да изсъхне напълно - много е важно. Аз положих мрежа в първата ръка, за всеки случай. След около 3 часа полагаш още една ръка. Принципът е да търсиш покритие около 4кг/м², така ми обясниха така и направих. Т.е. изчисляваш си квадратурата и взимаш съответното количество сакове за да получиш този разход на квадрат.
Най накрая след като всичко е изсъхнало ме посъветваха да завърша с CF87 - нещо като смола, тъй като CR90 "диша" малко или много, но е с поръчка и е много скъпо. Компромисният вариант е грунд CT16 (бетонконтакт на Ceresit), който също е паронепропусклив донякъде. Накрая завърших стените CT127 - фина шпакловка на циментова основа и боя против мухъл CT17.
sadjoe - помощник
enean написа:
Ще решиш проблема си с Ceresit CR90.
Имам подобен проблем в стая с много влага идваща от открита тераса над мен, вкопана в покрива, в следствие на което водата влиза между покрива и бетонната основа, от там се натрупва между стените и топлоизолацията и задържа вътре като "резервоар". Беше ужас. Имах влага по периферията на подът и стените, мокри "ленти" с ширина 1-1,50 м, които даже и при слънчево време изсъхваха след около 2 седмици.
Изстъргах гипсовата шпакловка до варово циментова мазилка чак го тавана. После нанесох CR90 - единствената хидроизолация която може да се полага върху варовоциментова мазилка, както и върху тухли. Освен това не е толкова скъпа в сравнение с други подобни.
Полага се с баданарка, като първо грундираш с много разреден разтвор на CR90. След около 1-2 часа преди да е изсъхнал напълно грундът полагаш първа ръка (аз . Процесът е "мокро-мокро". Не трябва да оставяш първият слой да изсъхне напълно - много е важно. Аз положих мрежа в първата ръка, за всеки случай. След около 3 часа полагаш още една ръка. Принципът е да търсиш покритие около 4кг/м², така ми обясниха така и направих. Т.е. изчисляваш си квадратурата и взимаш съответното количество сакове за да получиш този разход на квадрат.
Най накрая след като всичко е изсъхнало ме посъветваха да завърша с CF87 - нещо като смола, тъй като CR90 "диша" малко или много, но е с поръчка и е много скъпо. Компромисният вариант е грунд CT16 (бетонконтакт на Ceresit), който също е паронепропусклив донякъде. Накрая завърших стените CT127 - фина шпакловка на циментова основа и боя против мухъл CT17.
Добре, аз първо трябва да си измажа стените с варо-циментова мазилка? Но, ако един път тя е положена няма ли влагата да я яде отдолу? Да речем, че един път е направена тази мазилка след това се полага с CR90, след това с CT17 и накрая с CT127 ? Защото това, ако трябва да го полагам на голи тухли и камъни ще отидат тонове от него. За пода нищо не каза? Там също е много важно, как да постъпя.
enean - напреднал
Почти всички фирми, на които се обаждах преди да реша какво да правя (Mapei, Isomat, Weber, KÖSTER, Ceresit) държаха да съборя варовоциментовата мазилка до тухла/бетон , поради опасения, че след време ще се отлепи повърхностния слой с хидроизолацията, а най-вече поради наличието на вар в мазилката, като в този случай се налага допълнителна обработка на фугите между тухлите (издълбаване навътре един два сантиметра и грундиране..). Понеже моята мазилка въпреки 4-5 годишната влага си е все още в добро състояние търсех вариант да избегна къртенето и, да не говорим че цялата операция още повече се оскъпява. Единствено от Ceresit ми предложиха директно да намажа с CR90, който кристализира по някакъв начин с мазилката (образува се спойка) и освен това може да бъде намазан директно върху влажната повърхност (за всички други трябваше основата да бъде суха преди полагането). Аз за всеки случах наех влагоуловител за една седмица, като избрах моментът когато времето беше хубаво - изхвърлих 4.5 бидона от по 50 литра!
Съветвам те най-добре да звъннеш на един от телефоните от сайта на Ceresit.bg (горе вдясно: КОНТАКТИ->ТЕХНИЧЕСКА ПОДКРЕПА) за да ти обяснят точно какво да правиш върху тухлите, но според мен не измазвай предварително. При всички случаи хуваво изчисти всичката мръсотия от тухлите с телена четка или още по-добре машинно (абразивен диск за флекс или перфоратор..). С CR90 няма да търсиш да изправяш стени а просто трябва много хубаво да омажеш, така че няма да ти отидат тонове. Веднъж след като положиш CR90 после изправяй стените след подходящо грундиране с някаква мазилка или гипс картон (без да пробиваш за профили) или нещо друго.
Подът ми беше бетон. За него нямах никакви съмнения, намазах го хубаво с CR90, разбира се без мрежа. Между другото по ъглите между стените и подът сложих лента CL152, за всеки случай, въпреки че от Ceresit ми казаха че не е нужно.

ПП: Забравих да спомена, понеже видях че имаш мухъл. Преди цялата тази акробатика с хидроизолацията, напръсках обилно два пъти с 30% перхидрол (кислородна вода), ако не намериш пръскай с белина.
  • 1
  • 2

Тема "Как да изолирам влагата от стените и пода" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: