Всички въпроси за вилата.
filmatoplo - майстор
Да не става дума за Гранит :? щото той се цепи на дамар с клинове -както правят павета .
unisex - специалист
Момчета имаме едно чудене тука с колега та да вдигна малко темата.Някой може ли да каже как и по каква технология се произвеждат гранитните павета за улична настилка. Като се има предвид, че улиците в България са били с павета още по царско време се чудим възможно ли е при положение че в квадрат влизат 72 павета да са били дялани на ръка из каменоломните без някаква механизация.И сега като гледам паветата едно с едно няма еднакво та си мисля че всичко действително се е изработвало ръчно, но пък една проста математическа сметка показва малко вероятно това да е ставало така.Примерно за павиран път с дължина около 150 километра и ширина 6 метра са необходими 64800000 павета.Това е огромно количество и си мисля че все пак има някакъв начин за бързото им производство.А павираните пътища в България са с доста по голяма дължина като се има предвид че асфалтовите настилки са нанесени върху тях.Ако е в Китай няма да се чудя че се дялат ръчно но тук не мога да проумея как става.Ако някой е запознат моля да сподели :shock:
Последна промяна от unisex на вт авг 20, 2013 3:51 pm, променено общо 1 път.
hidrazin - майстор
Паветата са се дялали ръчно. В миналото - време бол. Нямало е Интернет, турски сериали, бай брадър и подобни глупости че хората да си губят времето. :lol:
:partyman:
unisex - специалист
Абе не ми се вярва някой като няма какво толкова да прави да отиде да дяла павета ей тъй за да не стои ама нейсе.Трябва да има някакъв по-бърз начин за това масово производство. :? :wink: :wink:
VLADO66 - майстор
По нагоре съм качил едно клипче.Ето ти още едно:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=cBMcMGBhUVk[/youtube]
unisex - специалист
Добре де гледах ги клиповете.Видях как се цепи гранита но както писах по-горе става въпрос само за 150км път примерно Габрово-Русе който е бил изцяло само паваж.За колко време пича с чука на клипа може да направи само 72 павета колкото са в 1 кв.м и колко такива пича трябват за да произведат 64000000 павета.Да допуснем че на ден 1 човек може да направи 1-2 дори 3 квадрата павета сиреч около 200 броя му трябват около 888 години да чука непрекъснато всеки ден.Значи 888 човека ще ги изчукат за 1 година.Не знам колко точно километра са общо павираните улици в България но ми се струва че доста хора трябва да чукат павета постоянно за да може да се покрие такава площ.
VLADO66 - майстор
Уред http://www.zmeeborets.com/?page_id=3&record_id=1052 /само че много по-голям/-1бр.
Арнолд Шварценегер-1бр. :-D
gechev - специалист
Много затворник преди и след 9 09 1944год. За това в българския език има лаф "чукане на камъни", като стане дума за пандиз.
lov - майстор
Често минавам по край няколко кариери от които са се добиват павета. Ако се сетя ще снимам. макар че не работят сега лесно ще добиеш представа дори само от снимките. Гранита там е разделен на пластове с дебелината на паветата. По рано са карали на ръка да вадят цели плочи и ръчно са начупвали кубчетата. Сега това се прави машинно. Но пак става с отчупване. Тези колци на асмичките са от гранит.
Прикачен файл:
S6000072.JPG
Не са рязани а изцепени от скалата.
А тази масичка с пейките просто са подбрани подходящите парчета и са направили това.
Прикачен файл:
S6000078.JPG
Това излиза като заготовка от кариерите. Дори и доста по големи парчета. От такава дебелина каквито са седалките там си правят бурдюрите. Това са дефакт начупени по дължина заготовки.
То трябва човек да го види щото е много трудно да обясниш на някой модерен архитект че естествения камък изглежда по добре а и е вечен и не се влияе от природата.
Така че хората отдавна са разбрали че камъка дори излиза по евтино от бетона и не го правят с камък от куртоазия.
hidrazin - майстор
Точно така - много затворник и никой не го пита дали иска да работи и по колко часа дневно. Колегата unisex явно е съвсем пресен и не ги помни тия години. :) Определено са се правили на ръка. От тези години е останал лафа "да ходи в затвора да чука павета". На много места у нас са се чукали павета. Доколкото знам дори и в полите на Витоша са се правили павета от витошкия сианит - подобен на гранита но не с такава твърдост.
Между другото ако ти е интересно поразгледай в нета за римските пътища. Голяма част от днешните пътища са построени и повтарят именно тези римски пътища. На римляните дължим голяма част от пътищата в Европа, близкия изток че даже в Англия и северна Африка. Само дето са ги правили от редени естествени камъни издигнати над околния терен. Технологията им била сложна и се правили от няколко слоя с дебелина около 1,30 метра. Имали и стандарт за пътищата изработен някъде 450 години преди новата ера. По стандарт пътят имал "тротоар" за пешеходци широк 30см, след това лента за пешеходци и конници широка 92 см , лента за каруци с един кон широка 1,22 метра и основно двулентово платно широко 2,44 метра. :-D Сам сметни колко е бил широк пътят по стандарт и то в тези древни времена. Разбира се в по-късните години и според особеностите не винаги се е спазвал. Също като магистралите на ББ. :lol:
На някои места у нас още съществуват участъци от тези пътища които по една или друга причина не се ползват. Аааа... и при строежа им са ползвали в основата варов разтвор а по-горните слоеве са споени с римски бетон. И така - хиляди километри за Европа, Азия и Африка. Пък ти за някакви си 150 километра се притесняваш. Ама тогава много роб и поданици дето нямат телевизия и Интернет. :shock:
В началото на 2-ри век при император Траян главните римски пътища вече били с обща дължина около 100 000 километра.
:partyman:

Тема "Цепене, рязане и обработка на варовик" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: