Всички въпроси за вилата.
azzamm - помощник
Благодаря на всички
Vlado 66 както писах по-рано от преди два месеца започна да се рони и да се отделя като на люспи и все още пада така -колкото и да сме го мили с водоструйката и да е метено с метлата продължава да се рони.Явно солта е попила на дълбоко а пътеката е към 15-тина санта .При всеки нов допир (например стъпване отгоре или когато хлапето мине с колелото)се отделя пласт бетон.Ровя-махам доколкото мога и докато спре да се рони и на другия ден пак виждам оронено-пак го отстранявам и пак на другия ден се рони а уж до здраво се опитвам да отстраня повреденото...
VLADO66 - майстор
Колко дълбоки са тези язви?Нещо ме човърка че бетона е постен и отгоре е бил загладен с рядък разтвор
azzamm - помощник
ъ ъ ъ не е постен бетона -преди солта нямаше проблем а и си личи че е само там където и хвърлена сол-ще опитам да направя снимки докато е по светло
alsted - майстор
При мен, както казах сол не е хвърляно, но сега си давам сметка, че най-рано започна да се подкожурва там, където се минава по-често. Аз също мисля, че бетона не беше постен. В общи линии имам представа, плюс това, малко се позабавих с полагането, та накрая едва го разкопавахме с кирка. За този, последно положения, имах предварително опасения, че ще се изрони. До миналата година направо се чудех, че точно той не беше помръднал. Сега обаче и той е на юфка.
ArturDent - Почти Безобиден
И аз да изкажа впечатление. Когато правихме пътеките около къщата наливахме "купешки" бетон.
Просто бяха около 12 кубика (само пътеките 120 кв.м./10 см)
Изрично поръчах на изпълнителя да е бетон B20, разликата беше към 10 на кубик при цена с транспорта към 200 лв.
Е единия бетоновоз беше B15, и там само повърхностния слой леко се е изронил. Говорим за 1-3 мм. Другата част не е мръднала.
Сол не съм хвърлял.
Наблюденията ми са че за такива настилки масово се използва B10, което е още по-зле.
За едни 120 лв. на 120 кв. мисля че си струваше. Предполагам че ръчно бъркания бетон е още по-зле, защото "майсторите" обикновено слагат повечко вода за да им е по-лесно да работят, а това нарушава здравината.
dimitar g - помощник
Да споделя мнение относно боята за асфалт в закрито помещение.
Преди време полагахме такава боя в едно хале.
Където ежедневно влизат тежки машини и за 3 години преки наблюдения нямаше никакви проблеми с износване или олющване. Самото
полагане го направихме на 2 ръце като първата беше доста разредена, за да попие добре в бетона, втората ръка
по-гъста един разлива с канче по пода, а др. трима разнасят с валяци (мечета), че бързо дърпа боята.
Разрежда се на малки порции, че много бързо се сгъстява по спомен цената за разредителя беше с около 50 ст. по-евтин от боята
доста добре се запечата бетона и не поема никаква влага.

Обаче за външно приложение ако влезе влага от долу маи няма никакво спасение, освен презаливане
може да греша, понеже не съм специалист в тази област, а мнението ми е само от лични наблюдения.
Когато заливам външни пътеки винаги го изпердашвам със сух цимент и за сега това ме удовлетворява.
Относно водното стъкло нямам никакви наблюдения, но специалистите от форума са го обяснили доста добре.
Ако сметнете че мнението ми не полезно за тази тема моля да го изтриете.
batkotony - специалист
dimitar g написа:
Да споделя мнение относно боята за асфалт в закрито помещение.
Преди време полагахме такава боя в едно хале.
Където ежедневно влизат тежки машини и за 3 години преки наблюдения нямаше никакви проблеми с износване или олющване. Самото
полагане го направихме на 2 ръце като първата беше доста разредена, за да попие добре в бетона, втората ръка
по-гъста един разлива с канче по пода, а др. трима разнасят с валяци (мечета), че бързо дърпа боята.
Разрежда се на малки порции, че много бързо се сгъстява по спомен цената за разредителя беше с около 50 ст. по-евтин от боята
доста добре се запечата бетона и не поема никаква влага.

Обаче за външно приложение ако влезе влага от долу маи няма никакво спасение, освен презаливане
може да греша, понеже не съм специалист в тази област, а мнението ми е само от лични наблюдения.
Когато заливам външни пътеки винаги го изпердашвам със сух цимент и за сега това ме удовлетворява.
Относно водното стъкло нямам никакви наблюдения, но специалистите от форума са го обяснили доста добре.
Ако сметнете че мнението ми не полезно за тази тема моля да го изтриете.
Полезно е,и още как.Поне за мен ,де... :-D Между другото от известно време се замислям точно в тази насока-да боядисам пода на едно помещение около 50 кв.м. с боя за пътна маркировка и твоето мнение силно наклони везните в полза на тази технология.Владо малко ме стресна с това олово,но проучих,че има два варианта на боята и на този с олово изрично го пише,така че и това не би трябвало да е проблем... :)
VLADO66 - майстор
batkotony написа:
dimitar g написа:
Да споделя мнение относно боята за асфалт в закрито помещение.
Преди време полагахме такава боя в едно хале.
Където ежедневно влизат тежки машини и за 3 години преки наблюдения нямаше никакви проблеми с износване или олющване. Самото
полагане го направихме на 2 ръце като първата беше доста разредена, за да попие добре в бетона, втората ръка
по-гъста един разлива с канче по пода, а др. трима разнасят с валяци (мечета), че бързо дърпа боята.
Разрежда се на малки порции, че много бързо се сгъстява по спомен цената за разредителя беше с около 50 ст. по-евтин от боята
доста добре се запечата бетона и не поема никаква влага.

Обаче за външно приложение ако влезе влага от долу маи няма никакво спасение, освен презаливане
може да греша, понеже не съм специалист в тази област, а мнението ми е само от лични наблюдения.
Когато заливам външни пътеки винаги го изпердашвам със сух цимент и за сега това ме удовлетворява.
Относно водното стъкло нямам никакви наблюдения, но специалистите от форума са го обяснили доста добре.
Ако сметнете че мнението ми не полезно за тази тема моля да го изтриете.
Полезно е,и още как.Поне за мен ,де... :-D Между другото от известно време се замислям точно в тази насока-да боядисам пода на едно помещение около 50 кв.м. с боя за пътна маркировка и твоето мнение силно наклони везните в полза на тази технология.Владо малко ме стресна с това олово,но проучих,че има два варианта на боята и на този с олово изрично го пише,така че и това не би трябвало да е проблем... :)
Абе ти не се доверявай на това какво пише щото в една мандра като правят сирене и от онова нещо с палмата знаеш ли какво ядеш като си купиш сирене :wink:
batkotony - специалист
VLADO66 написа:
Абе ти не се доверявай на това какво пише щото в една мандра като правят сирене и от онова нещо с палмата знаеш ли какво ядеш като си купиш сирене :wink:
Добре де,в такъв случай има ли начин да се разбере опитно точно тази кутия с боя дали има олово?Да речем да се предизвика някаква химична реакция,която на покаже? :?
hidrazin - майстор
batkotony написа:
VLADO66 написа:
Добре де,в такъв случай има ли начин да се разбере опитно точно тази кутия с боя дали има олово?Да речем да се предизвика някаква химична реакция,която на покаже? :?
Първо трябва да овъглиш част от боята и получения остатък да разтвориш в азотна киселина. После се изпарява на ниска температура за да се премахне излишната киселина. разтваряме в дестилирана вода, филтруваме и вече имаме разтвор за изследване.
Необходими реактиви.
1.0,025 М разтвор на комплексон ІІІ;
2.20%-ен разтвор на утропин;
3.0,1%-ен разтвор на ксиленолоранж в 50% алкофол

Разтворът-задача, подкиселен с такова количество HNO3, че при разреждане до 100cm3 има рН=2, се получава в мерителна колба от 100cm3. Колбата се долива до марката, сместа се хомогенизира и се отпипетват 3 проби по 20cm3. Поставят се в ерлемайерови, прибавя се 5-6 капри разтвор на ксиленолоранж и се титрува с изходен разтвор на комплексон ІІІ, когато червено виолетовото оцветяване премине в жълто, отчита се обемът на изразходвания комплексон ІІІ и се означава с V1.
След това бюретата се долива до нулево деление. Към титрувания жълт разтвор се прибавя
8-10cm3 разтвор на утропин. При тези условия рН на разтвора се повишава до 5-6 и се оцветява във вилвтово в следствие на образуването на комплекса между оловните катиони и ксиленолоранж. После оловото се титрува със същия разтвор на на комплексон ІІІ, докато виолетовото оцветяване премине в жълто. Повторно изразходвания комплексон ІІІ се означава с V2 . По същия начин се извършва определянето и в останалите две проби.
Съдържанието на олово се изчислява mA=CTVTMAVОБЩ / 1000 . VA

По-лесно става с AAS - атомно-абсорбционна спектрометрия.
:partyman:

Тема "Въпрос за бетона" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: