пон авг 26, 2019 9:51 amdragonn2 написа:
В момента портите са доста тежки и трудно се отварят дори с две ръце. А относно диагонала- мисля да сложа, понеже сигурно ще използвам профили с дебелина 3мм, че се притеснявам да заварявам върху 2мм... не съм 100% сигурен още. Ориентирал съм се към профили 40х40 или 50х50, та сигурно ще си тежи.
Работата, почва да отива накриво!
Не ти трябва нито 3мм профил за врата, нито да е квадрат, единствено, там където са пантите го направи вертикала 3мм за да не се усилва 2мм профил с шини в района на пантите. За заваряването, няма да се притесняваш 2мм не е никак малко за работеща заварка.
Ако заварките се омацат и им нямаш доверие, направи по едно „Г“ от шина 3-4мм, двустранно за всеки от 4-те ъгъла на крилото, но не прави цялото крило с по 3мм профил, защото е безсмислено да слагаш стомана, там където не е нужно и така да качваш теглото на вратите, оттук да създаваш условия за провисване и да натоварваш значително пантите. Дизайна на широките стоманени врати на панти е като при колите, махане на стомана от там където не е нужна и прибавяне там където са критичните зони!
пон авг 26, 2019 8:36 amЧираче написа:
Носещия контур на крилото трябва да е направен така, че при отваряне и затваряне да не се люлее като пране на простор. Което означава, че вертикала на крилото, към което са заварени пантите трябва да не се усуква. Горния и долния хоризонтал да не се огъват.
Ширината (дебелината) на крилата е фундаментален проблем, подценяван дори и от хора с опит. Тя е отговорна за посоченото от Чираче усукване, което се отразява доста негативно на пантите, които го „поемат“, затова се работи с правоъгълен профил.
За да не сме голословни, бих ти препоръчал профили съответно:
1.Лек Вариант 50х30х2 и 50х30х3, като дебелината на крилата е 50мм.
2.Тежък Вариант 60х40х2 и 60х40х3, като дебелината на крилата е 60мм.