Здравейте на всички в този прекрасен форум.Новорегистриран съм от вчера и до сега само разглеждах.Попаднах тук случайно,но съм щастлив за това.Работя към ВиК-Бургас от 10-12 години.Започнах като авариец,но от доста години съм към водомерите и не се стърпях да обясня за пломбите и пломбирането.Ние пломбираме само в четвъртък и петък.Ако се е наложила смяна на водомерите не е нужно да викате техник само за скъсването на старите пломби.Говоря за тези които са на холендъра и се поставят от техници на фирмата,а не тези с които продават новите водомери.Просто дайте старите показания на инкасаторката и си пуснете молба за пломбиране на водомерите.Това все пак е една пломба и нейния смисъл е да се застрахова предприятието,че не си сваляте и обръщате водомера да развива показанията.Никой не е глобяван за това,че е скъсал пломба,ако разбира се е имал основание за това.Не е фатално,че ще почакате няколко дена все пак не стоите без вода,но ако ви е много спешно и вече сте си пуснали молба за пломба помолете да ви я дадат отидете с кола в началото на работния ден където са техниците на вашия район и никои няма да ви откаже да ви постави пломбите щом после ще върнете техника обратно.Поне при нас е така.
vesssoo написа:Дайте някой дето пломбира водомери в София. Мога и сам да си сложа пломбите ама нямам... В Софийска вода ме карат да чакам 10-тина дни поне, а аз нямам това време трабва ми до ден-два.....НАРЕДБА № 4 ОТ 14 СЕПТЕМВРИ 2004 Г. ЗА УСЛОВИЯТА И РЕДА ЗА ПРИСЪЕДИНЯВАНЕ НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ И ЗА ПОЛЗВАНЕ НА ВОДОСНАБДИТЕЛНИТЕ И КАНАЛИЗАЦИОННИТЕ СИСТЕМИ
Мерси предварително...
ИЗДАДЕНА ОТ МИНИСТЕРСТВО НА РЕГИОНАЛНОТО РАЗВИТИЕ И БЛАГОУСТРОЙСТВОТО
Обн. ДВ. бр.88 от 8 Октомври 2004г., попр. ДВ. бр.93 от 19 Октомври 2004г., изм. ДВ. бр.41 от 13 Май 2005г.
Чл. 33. (1) Операторът (ВиК)пломбира холендъра на индивидуалните водомери към водопроводната тръба за сметка на потребителите.
(2) При установяване на повреда в индивидуалните водомери на потребителите представителят на оператора прави предписание за отстраняване на повредата на водомера и за срока за отстраняването й, като демонтира пломбата на холендъра. След отстраняване на повредата потребителят уведомява оператора и осигурява достъп до водомера съобразно общите условия или договора за извършване на първоначално отчитане и пломбиране на холендъра.
(3) На мястото на повредения водомер операторът може да постави редовен (оборотен) водомер, като разходите, свързани с неговото сваляне, ремонт и поставяне, са за сметка на потребителите.
(4) Във водоснабдителните системи и инсталации могат да се монтират само типове водомери, одобрени по реда на Закона за измерванията (ЗИ).
Чл. 34. (1) Преди монтаж водомерите подлежат на задължителен метрологичен контрол съгласно ЗИ.
(2) Освен контрола по ал. 1 на водомерите се извършват и следните проверки:
1. периодично;
2. след ремонт;
3. при нарушаване на пломбата;
4. по искане на оператора или потребителя.
(3) При възникване на спор относно метрологичните характеристики (точността) на водомерите всяка от страните може да заяви извършване на експертиза по реда на ЗИ.
(4) При изправен водомер разходите за експертизата се поемат от заявителя.
Няма друг освен ВиК оператора който да ти пломбира водомера.