• 1
  • 2
Водни помпи, хидровори, ВИК, канали зация и др.
tedyted - помощник
Здравейте!
Имам сондаж около 35 метра и помпа в него марка Idrogo 40/80.В последно време често ми се налага да я вадя,защото блокира поради влизане на песъчинки в турбинките и не може да тръгне докато не се почистят.Проблемът е, че това го правя досега само с промиване , но ми се иска да я разглобя ,а не ми е много ясно как.Ако някой може да обясни ,ще бъда благодарен.
VLADO66 - майстор
По-добре не я разглобявай защото не се знае дали ще възстановиш херметизацията.
tedyted - помощник
Имам го това предвид , но мисля ,че би трябвало да има възможност да се отвори помпата без да се разхерметизира двигателя.
kozl - майстор
Марката на помпата нищо не ме подсеща. Предполагам, че е многостъпална за сондаж 35 метра. За почистване се разглобява от към работните колела, а двигателя е в друг отсек. Много пъти са ми спирали помпите поради заклинване от боклуци, които минават през фабричните отвори на решетката. За да не се случва това обвий помпата с по-ситна решетка от неръждаема стомана или пластмасова, за да не гние. Веднаж обвихме със стоманено сито и след няколко месеца като заклини помпата я извадихме, а ситото беше позачезнало.
tedyted - помощник
Точно за такава помпа става дума. И аз стигнах до този извод ,че се отваря само помпата ,но нещо не можах да се ориентирам и да я отворя.Затова направих този пост- ако някой е отварял подобна помпа ,да посочи практическите стъпки на разглобяване .
kozl - майстор
Повечето проблеми бяха от едностъпалните дренажни помпи, че там боклуци всякакви. Сондажите са изпълнени с филтърна част и там проблеми със заклинване не са се случвали. Една от помпите престана да работи и я разглобихме, но тя е по-друг тип с двигател отдолу и работните колела отгоре, като вала на двигателя и на работните колела е на снадка. Беше изгорял двигателя, който се продава отделно. Погледнах снимка в интернета на Idrogo 40/8А, но в pdf файла няма данни колко стъпала е, а езика не го разбирам, чешки ли е словашки ли е :? Мощност 600 вата и напор до 50м, като при 40 м, дебита е 30 l/min. Двигателят е в емулсия, т.е. ако го отвориш не само ще го разхерметизираш, но ше изтече и емулсията. Все пак разглобяването трябва да е от към цедката. След като свалиш цедката (може да има болтчета или само да се избива) трябва да се покаже първото работно колело и оста на въртене.Направляващите апарати поемат водата от диаметъра на раб.колело и я насочват към центъра на следващото колело. Работните колела се стягат към оста на въртене, а направляващите апарати с шпилки към корпуса или само към корпуса. Най-вероятно работните колела се освобождават с една гайка стягаща първото раб. колело (това до входящата решетка) и верижно всички останали към оста на въртене вала). Като се освободи и пакета на напр.апарати би следвало да се изнижат заедно с раб.колела.
Не спускай помпата до дъното. Остави я да виси на въжето поне един метър над дъното.
Последна промяна от kozl на ср май 01, 2013 4:23 pm, променено общо 1 път.
Krass - майстор
.
Последна промяна от Krass на ср май 01, 2013 5:49 pm, променено общо 1 път.
kozl - майстор
Да действително е 60 пъти по-малко. Поправих го.
tedyted - помощник
kozl написа:
Повечето проблеми бяха от едностъпалните дренажни помпи, че там боклуци всякакви. Сондажите са изпълнени с филтърна част и там проблеми със заклинване не са се случвали. Една от помпите престана да работи и я разглобихме, но тя е по-друг тип с двигател отдолу и работните колела отгоре, като вала на двигателя и на работните колела е на снадка. Беше изгорял двигателя, който се продава отделно. Погледнах снимка в интернета на Idrogo 40/8А, но в pdf файла няма данни колко стъпала е, а езика не го разбирам, чешки ли е словашки ли е :? Мощност 600 вата и напор до 50м, като при 40 м, дебита е 30 l/min. Двигателят е в емулсия, т.е. ако го отвориш не само ще го разхерметизираш, но ше изтече и емулсията. Все пак разглобяването трябва да е от към цедката. След като свалиш цедката (може да има болтчета или само да се избива) трябва да се покаже първото работно колело и оста на въртене.Направляващите апарати поемат водата от диаметъра на раб.колело и я насочват към центъра на следващото колело. Работните колела се стягат към оста на въртене, а направляващите апарати с шпилки към корпуса или само към корпуса. Най-вероятно работните колела се освобождават с една гайка стягаща първото раб. колело (това до входящата решетка) и верижно всички останали към оста на въртене вала). Като се освободи и пакета на напр.апарати би следвало да се изнижат заедно с раб.колела.
Не спускай помпата до дъното. Остави я да виси на въжето поне един метър над дъното.
Благодаря за точната и подробна информация!Днес успях да разглобя помпата (с 4 работни колела е ) , но се оказа по- сериозен проблема.Най - вероятно е заминала пусковата намотка на двигателя или кондензатор понеже не тръгва без помощ дори като остана само двигателя(искам да кажа след като свалих работните колела на помпата).Чух даже ,че не се и ремонтират двигателите на такива помпи ??!!.
С една дума - кофти !
nikolson - майстор
Помпата вероятно е тази : http://fluida-bg.com/products/pumps/sub ... ps-idrogo/
Предполагам, че подлежи на ремонт.
  • 1
  • 2

Тема "Проблем с потапяща помпа" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: