Водни помпи, хидровори, ВИК, канали зация и др.
kozl - майстор
Е те за това са поискали проект. От абонатната към потребителите дебита намалява с по 4 апартамента за всеки вертикален щранг. И съответно по дебита се изчислява диаметъра на водопроводните тръби.
Пулсирането на дебита се дължи преди всичко на допълнителни консуматори (примерно комшии).
Последна промяна от kozl на пон дек 25, 2017 4:44 pm, променено общо 1 път.
muhala - майстор
torbalan написа:
...
Всъщност, какво налага смяната на тези хоризонтални тръби?
От какво не сте доволни?
цъфтят
torbalan - Дървен философ
Ако смениш с тръби с диаметър равен или близък до този на съществуващите, няма да нарушиш проекта и всеки един тръбопроводчик може да свърши работата за един следобед.
Няма да го нарушиш, защото след като се изчисли диаметъра се избира тръба с нй-близкия по-голям диаметър. Така че дори да е малко по-малък вътрешния диаметър, пак си в джаза.

Единствено на укрепването трябва да се обърне внимание, защото PPR-а иска укрепване през по-малко разстояние, отколкото стоманените.

Пулсирането на топлата вода не е ясно от какво е. Причини разни. Имаше един бъзик, че бай Киро водопроводчика регулирал пеенето на жена си под душа, като ползвал крана в кухнята...
krasi92 - майстор
До лятото ще изкарат-не е най фрапиращата гледка.Оферти до тогава ще съберете не малко като е желателно и някаква изолациика да се сложи на новите тръби.
lov - майстор
То винаги при един ремонт винаги се откриват заложени мини. Това с токовете още кат резнат тръбите ще изреве някой комшия че му не светят ламбите. :-D
Гледам на едното кадро някакъв ППР се е показал. Това не ми се струва да е вертикален щтранг а явно някой си е правил ремонта и е решил да не се кърти повече в тях кога се наложи да се подменят. Та ако е такава ситуацията и по това което се вижда събирайте стинки до лятото и тогава се захващайте и си направете инсталацията както трябва а не само това в мазите. Ще ви излезе по евтино със сигурност. Това дето го умувате какви диаметри тръби трябва да се сложат е най малката ви грижа в момента. То е ясно по начало. Щом ще се разделят двата входа диаметрите ще са колкото са вертикалните щрангове. На времето е било сметната с достатъчен запас но не бягайте от него нищо че пропилена уж не се облага. Разликата в цената е нищожна. И наистина няма да се получи номера с регулирането силата на пеене в банята. :lol:
По важното е като се прави това в мазето да се направи като хората, а не както се вижда в момента да си биете главите като речете да влезнете в мазата. Разположете си ги високо горе по гредата с добро захващане. Моментната ситуация е такава защото на времето така се е правило. На никой не му се е разправяло да върти на ръка резби на такива тръби. Няма какво да се лъжем зор си е било и то голям. Пък не дай си боже да обикаляш всяка една греда и да правиш каквито и да е завои. Сега с лепенето си е песен.
Освен доброто укрепване си помислете и за добра термоизолация. Както на студената така и на топлата вода. Но не да ви я сцепят и надянат на вече залепените тръби, а да се прави както си му е реда. Това че има стичано по земята не значи че има теч. Напълно нормално си е да се получава конден върху студената тръба и да капе от нея.
muhala - майстор
Решиха да захранят всеки вход с ф40 за студена и топла вода. Според мед ф40 е малко при тези дължини. Все пак от абонатната до нашия вход са около 25 метра.
muhala - майстор
Проблема е решен. Студената вода се дели още от водомера за двата входа с ф50.
В ениния вход, в който не е абонатната се студената се редуцира на ф40 след първото отклонение. После от нея на ф32 по останалите отклонения.
В другия вход студената е на ф50 до абонатната, която е в края на щранга.
Топлата е на ф50 от абонатната до половината консуматори на блока. После редуцира на ф40.

Сега има топла вода и налягането е по-голямо. :partyman:
muhala - майстор
Проблема е решен. Студената вода се дели още от водомера за двата входа с ф50.
В ениния вход, в който не е абонатната студената се редуцира на ф40 след първото отклонение. После от нея на ф32 по останалите отклонения.
В другия вход студената е на ф50 до абонатната, която е в края на щранга.
Топлата е на ф50 от абонатната до половината консуматори на блока. После редуцира на ф40.

Сега има топла вода и налягането е по-голямо. :partyman:

Тема "Въпроси относно хоризонтални щрангове" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: