Водни помпи, хидровори, ВИК, канали зация и др.
kozl - майстор
Преди повече от 15 г. монтирах на мивката в банята такъв смесител. Е тази година взе да прави мизерии. Понеже нямах време за поправка купих нов. На вид абсолютно същия, но с допълнителна екстра. При някакво положение преди ръкохватката да достигне точката, в която да тече само гореща вода - смесителя клика в тази точка - демек предупреждава за опасност от изгаряне.
Та гледам новия купен на 10.6.2019 и същия ден го замених със стария.
От няколко дни ръкохватката на новия засича горе доле в точката на кликане, без да може да продължи до 90 градуса, което беше пълното и движение и не ще да пуща по-топла, както и гореща вода. Значи предния смесител изкарал повече от 15 години, а новия :shock:
От понеделник ще му търся гаранцията, но пък сега в почивните дни купих нова керамична глава и я подмених на стария смесител.
Прилагам снимка на чаркълъците, които извадих от подменената глава в любопитството си да разбера каква е повредата и :? А да на снимката липсва корпуса, който се понатроши при "разглобяването" :roll:

Прикачен файл:
Керам глава_1.jpg

Та нещо ми се губи в начина на предаване на въртеливото движение от ръкохватката към керамиката :?
Може да е имало някакви щифтове във бялата (втора по ред от ляво на дясно) част, която се върти в-у черната пластмасова част, зацепена към керамиката. Но м-у бялата и черната не открих никаква връзка освен едно плъзгане.
kozl - майстор
И почна сагата по търсене на гаранцията. От магазина дадоха телефони на 2 фирми. Едната ги не вдига, на другата единия стационар нещо не прифаща, на мобилния ме записаха за днес и да очаквам обаждане сутринта.
Еми вързаха ме - никакво обаждане. А като набирам номера - без отговор отсреща.
Е твае гаранция - Франция у Циганария. :x
npace - специалист
В България има закон и процедура за тия неща - при търговеца с документ и дефектна стока, пише се протокол, срока за отговор е 30 дена. Ако този отговор не ни удовлетворява - жалба в КЗП.
https://lex.bg/laws/ldoc/2135513678
Ако ние не спазваме закона няма как законът да ни защити.
Какви телефони, какви фирми?
kozl - майстор
Закон има гаранция - нема.
Ако за всека стока ми требе законя да се докопам до гаранция, това за мен не е гаранция.
30 дена без смесител, с канче ли ще се поливам :shock:
А дали ще са само 30 дни :?
А времето не стига. За законя требат процедури.
Пращах заявление до КЕВР - онлайн. След некое време получих отговор, че не ми приемат заявлението щото не отговаряло на изискуемото съдържание. И вместо бланка ми пращат инфо какво ми липсва в заявлението. Преглеждам какво съм пратил, ми това де липсвало е изпратено, като прикачени файлове на "pdf". Най-вероятно изобщо не са отваряни.
Това може би означава, че като пак ми пламне фитила, не онлайн, а на ръка да подавам заявлението. И без да съм сигурен в ефекта ще се наложи да отделя още време от това де все не достига.
Та закони и наредби има, логиката им куца.
radius - майстор
Част 3 на която се нахлузва дръжката, влиза в част 2 и се вкарва щифт номер 4. Това, което си потрошил притиска така получения детайл към част 1. Кое ти се губи?
kozl - майстор
ср юли 31, 2019 1:38 pmradius написа:
Част 3 на която се нахлузва дръжката, влиза в част 2 и се вкарва щифт номер 4. Това, което си потрошил притиска така получения детайл към част 1. Кое ти се губи?
Губи ми се някаква зацепваща връзка м-у част 1 (черната пластмаса, която е зацепена към подвижната част на керамичната глава) и част 2 бялата, м-у които откривам само допир. И така част 3 долу има ябълковиден щифт, който предава постъпателно движение директно на керамичната глава, в която има отвор за щифта. Това движение регулира общия дебит. Въртеливото движение де регулира Т (смесването на топла и студена вода) от металната част 3 предава на част 2 те са зацепени чрез сглобка по форма. М-у част 1 и 2 не открих никакво зацепване. Та само на триене ли се разчита за предаване на въртеливото движение :? Не ме се вярва да е така :roll:
npace - специалист
Не обичам когато някой нарежда държавата и народа ни заради разни дребни тарикати, затова така остро реагирах.
Тариката в случая е в търговеца - това с фирмите и телефоните е негово задължение, не да праща клиента да го прави.
В закона също пише, че потребителя не трябва да търпи неудобство от дефектната стока, което би трябвало да го накара да предложи решение много по-бързо и по-практично от максималния срок предвиден в закона.
За КЕВР нямам наблюдения, но КЗП горе-долу вършат работа последните години.
kozl - майстор
Много станахме тарикатите. Гаранцията куца на много места.
Та за тва съм стигнал до извода, че гаранцията важи докато не ти дотрябва.
За сега доволен от ЛИДЛ. И кухненски смесители купих 2 броя от там и по-добре се управляват от Видимските.
Ала изберете българското да има работа за сънародниците. Е защо :? Я смесител ли си купих или ядове и грижи :?
Димитър Димов - специалист
ср юли 31, 2019 4:39 pmkozl написа:
Много станахме тарикатите. Гаранцията куца на много места.
Та за тва съм стигнал до извода, че гаранцията важи докато не ти дотрябва.
За сега доволен от ЛИДЛ. И кухненски смесители купих 2 броя от там и по-добре се управляват от Видимските.
Ала изберете българското да има работа за сънародниците. Е защо :? Я смесител ли си купих или ядове и грижи :?
Намразил съм призива за подкрепа на българското.При покупка на нещо родно единствената гаранция е че е по-скъпо,за качествено едва ли.А производителите не се тормозят от нищо,режат главите на купувачите под предлога че е българско,еб@ват работниците с ниски заплати понеже няма търсене,а те завалиите все по курортите зад граница.Изобщо не подкрепят родните курорти.Много добре знаят как да си харчат парите.Да вземем пример от тях.

Тема "Смесител стоящ за кухня Seva М В1810АА" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: