вт сеп 24, 2019 7:20 amLazarGanev написа:
вт сеп 24, 2019 7:05 amEDI написа:
Сферичните имат навика често да са еднодневки.
Еди, моите уважения, ама това твърдение е ... да кажем несериозно . След като на ден монтираме десетки сферични кранове, би трябвало да пусна отзад една бригада да ги подменя за моя сметка? Да си виждал кеклов газов кран например?
Подкрепям мнението на Лазар.
Много от проблемите на сферичните кранове са от това, че те се ползват за дроселиране. Т.е. в полуотворено или притворено положение. В такова полажение сферата натрупва обраствания и при затваране/отваряне се нараняват уплътненията към сферата. Та за тези кранове или само отворени или само затворени, за да се избегне натрупване на отлагания по сферата.
Друг проблем, който си е до икономично изпълнени сферични кранове е, че при стягане на резбите към фасонните части се получава допълнително натягане в зоната на сферата и този кран е обречен на скоропостижна повреда, защото силата на отваряне/затваряне нараства значително. Най-първо обичайно се троши врътката, подобно на случая в темата
Та когато в корпуса на сф.кран има икономия на размер много е удачно да се провери, колко оборота има до упор, без да се ползват калчища или други тем подобни и после да не се стяга ДО УПОР, а според проверката до обороти преди упора.
Извод: Късите корпуси за сферичен кран не са за предпочитане
Докато очекваме при стегане конусната резба на фитинго да затегне, оно вече фитинго е натепал уплътненията към сферата и крано се връти мноо по-трудно отколе га не бе неподвързван у магазино като го пробах