• 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
Водни помпи, хидровори, ВИК, канали зация и др.
kozl - майстор
пет май 06, 2022 8:03 amkrasi92 написа:
Няма да е лошо този напушения да обясни стъпките и причините за ревизиране на бойлера при капещ клапан
Нема смисъл [-X
Тоя става за Джурналист. Да джурка небивалици.
Тоя е само писател на нелогични, технически неграмотни постановки.
Прочети му определението за проточен клапан:
rulом написа:
Относно употребата на ПРОТОЧЕН, за клапана, визирах същите форумни капацитети, които твърдят, че капене или теч е нормално, щото такъв бил клапана
Това си е изява на форма на заядливост към "форумните капацитети". Оно като му, не достига техническа грамотност, кво да се очаква :?
Те и потвърждение:
rulом написа:
айде успехи в самоизявата.....и дано ви протече възвратния клапан....щото е такъв и така трябва да работи
И къде и кога някой от "форумните капацитети" е споменал за капене или течове от възвратния клапан?
Явно на rulом клапаните не са му у ред :rolleyes: :-D
Чираче - майстор
пет май 06, 2022 9:50 amkozl написа:

С едно уточнение.....
За да паднеш на нашето ниво, първо требе да се качиш поне до такова ...... :lachtot:
ВЕрвай си :lol:
iliya_i - майстор
Да попитам Чираче и Рилом, които имат претенции за знания:
1) За да не капе клапана, къде отива водата от температурното разширение?
(както някои вече казаха, връща се обратно във водопроводa, но не при всички модели клапани, ама явно вие мислите друго)
2) Ако по тръбите има монтиран друг НЕвъзвратен клапан как успява да се върне водата през него?
3) Редуцира (независимо преди или след водомера) не играе ли според вас роля на НЕвъзвратен клапан, или според вас успява да върне вода от страната с по-ниско налягане към страната с по-високо?

Та ако обичате с аргументи от физика - хидравлика, термодинамика и други нейни клонове, а не с приказки чути на пазара.
ESPACE - майстор
пет май 06, 2022 10:45 amiliya_i написа:
Та ако обичате с аргументи от физика - хидравлика, термодинамика и други нейни клонове, а не с приказки чути на пазара.
Не ги подкокоросвай, че ще има да слушаме "Приказки под шипковия храст".
Чираче - майстор
пет май 06, 2022 10:45 amiliya_i написа:
Да попитам Чираче и Рилом, които имат претенции за знания:
1) За да не капе клапана, къде отива водата от температурното разширение?
(както някои вече казаха, връща се обратно във водопроводa, но не при всички модели клапани, ама явно вие мислите друго)
2) Ако по тръбите има монтиран друг НЕвъзвратен клапан как успява да се върне водата през него?
3) Редуцира (независимо преди или след водомера) не играе ли според вас роля на НЕвъзвратен клапан, или според вас успява да върне вода от страната с по-ниско налягане към страната с по-високо?

Та ако обичате с аргументи от физика - хидравлика, термодинамика и други нейни клонове, а не с приказки чути на пазара.
Отговарям:
1) При температурното разширение водата ТРЯБВА да остане в бойлера, като се повишава налягането. Предпазните клапани трябва да са настроени от завода производител на 8 бара. Но те не са точен уред, и е под въпрос на колко бара отварят без да се измери налягането с манометър.
2) Не знам какво е НЕвъзвратен клапан. В моята терминология е ОБРАТЕН клапан. Той трябва да пропуска водата само в една посока, ако е в изправност. Т.е. от водопровода към бойлера.
3) Задачата на редуцир-вентила с манометър е да намали входящото налягане от водопровода на по-ниско от страната на бойлера в такива граници, че даже и при разширение на водата и повишаване на налягането предпазния клапан да не тече или капе. Ако на студен бойлер редуцираното налягане е примерно 3 бара, то при загряване налягането ще се повиши в малки граници, които се виждат на манометъра. Ако обаче поради някаква причина бойлера прегрее / или терморегулатора не изключи, или има прекалено много котлен камък по нагревателя /, то тогава е възможно предпазния клапан да пропусне. И ще се види на манометъра. А това е признак за НЕИЗПРАВНОСТ.

Смятам, че отговорих изчерпателно. И това не са думи, чути на пазара. Все пак 32 г. съм се занимавал с такава материя.
zz_stefanov - майстор
Чирак, 3'тата точка ти е голяма глупост. Дори и да нямаш входящо налягане, налягането в следствие загряването при затворен от всякъде и без въздушна възглавница, бойлер ще нарасне и бързо ще надмине 8 бара. За това е клапана и той ще тече.
Тя и първата ти точка е глупост.
Ако клапанът не капе при загряване, то означава че възвратния клапан или някой кран не е наред.
Последна промяна от zz_stefanov на пет май 06, 2022 1:59 pm, променено общо 1 път.
fbr - майстор
пет май 06, 2022 12:55 pmЧираче написа:

1) При температурното разширение водата ТРЯБВА да остане в бойлера, като се повишава налягането.
Сложи два крана на студената и топлата вода на бойлера, затвори ги в студено състояние и го пусни да загрява и пробвай как водата остава в бойлера и само си вдига налягането.
krasi92 - майстор
Не го съветваи че ако те послуша ще разберем по новините точния му адрес. Те на винкелджиите акъл им не требе.
iliya_i - майстор
пон май 02, 2022 12:04 pmЧираче написа:
.... Миналата година монтирах на брат ми бойлер Atlantic 80 л. Но в Инструкцията за монтаж на ДВЕ места е казано, че предпазния клапан ТРЯБВА да се монтира на топлата вода. ....
Чирак, ти знаеш ли да четеш?
Специално за теб извадка от инструкцията на цитираната от теб марка. https://bgr.bg/wp-content/uploads/2016/12/boiler1.pdf
Ето доказателства, че лъжеш за написаното:
Стр. 6, т. 14
Свържете предпазният клапан към тръбата за входяща вода на място, където ще е
защитен от замръзване и под наклон, за да осигурите отичане на водата, разширена при
нагряването, или за да може бойлерът да се дренира
Сега остава да кажеш, че за теб входящата вода е топлата.
стр. 7 в средата:
ТРЯБВА да бъде монтиран предпазен
клапан на тръбата за студената вода, в съответствие със стандартите (EN 1487) за налягане
от 7 или 9 bar, в зависимост от номиналното налягане и с диаметър 1/2" или 3/4" (съгласно
Таблица 1)
стр. 9
Включете уреда. След 15 до 30 мин., в зависимост от обема на бойлера, от дренажа трябва
да започне да капе вода. Това е е нормално и се дължи на разширението на водата. Проверете дали връзките и уплътненията са сухи. По време на загряване, в зависимост от качеството
на водата, от бойлера може да се чува шум или свистене. Този шум е нормален и не индикира
проблем в бойлера. Термостатът е настроен фабрично на 65±5°C.
Та ако обичаш, не приписвай своето незнание на други.
kozl - майстор
пет май 06, 2022 12:55 pmЧираче написа:
пет май 06, 2022 10:45 amiliya_i написа:
Да попитам Чираче и Рилом, които имат претенции за знания:
1) За да не капе клапана, къде отива водата от температурното разширение?
(както някои вече казаха, връща се обратно във водопроводa, но не при всички модели клапани, ама явно вие мислите друго)
2) Ако по тръбите има монтиран друг НЕвъзвратен клапан как успява да се върне водата през него?
3) Редуцира (независимо преди или след водомера) не играе ли според вас роля на НЕвъзвратен клапан, или според вас успява да върне вода от страната с по-ниско налягане към страната с по-високо?

Та ако обичате с аргументи от физика - хидравлика, термодинамика и други нейни клонове, а не с приказки чути на пазара.
Отговарям:
1) При температурното разширение водата ТРЯБВА да остане в бойлера, като се повишава налягането. Предпазните клапани трябва да са настроени от завода производител на 8 бара. Но те не са точен уред, и е под въпрос на колко бара отварят без да се измери налягането с манометър.
2) Не знам какво е НЕвъзвратен клапан. В моята терминология е ОБРАТЕН клапан. Той трябва да пропуска водата само в една посока, ако е в изправност. Т.е. от водопровода към бойлера.
3) Задачата на редуцир-вентила с манометър е да намали входящото налягане от водопровода на по-ниско от страната на бойлера в такива граници, че даже и при разширение на водата и повишаване на налягането предпазния клапан да не тече или капе. Ако на студен бойлер редуцираното налягане е примерно 3 бара, то при загряване налягането ще се повиши в малки граници, които се виждат на манометъра. Ако обаче поради някаква причина бойлера прегрее / или терморегулатора не изключи, или има прекалено много котлен камък по нагревателя /, то тогава е възможно предпазния клапан да пропусне. И ще се види на манометъра. А това е признак за НЕИЗПРАВНОСТ.

Смятам, че отговорих изчерпателно. И това не са думи, чути на пазара. Все пак 32 г. съм се занимавал с такава материя.
:lachtot:. Пиши да се посмеем. Смехът е здраве :wink:
1. Водата трябвало да остане в бойлера :rolleyes: Е за кво ти е тоя бойлер :? Нема ли да го ползваш? Едно отваряне на кранче от топлата вода и налягането в бойлера става като това на входа му. Демек налягането в бойлера може да се понижи и от смесителите. Освен тва колко пъти требе да ти се напише, че има комбинирани клапани, които пропускат вода по обратния път. Други вещи специалисти са мислили по въпроса как да се избегне откапването при загряване на бойлера и са изобретили този клапан 3в1, за който и аз и не само аз, писахме. Освен това в няколко теми съм писал предложение за преместване на капките на подходящо място, така че от комбинирания клапан да не капе при загряване. Това е изпробвано и работещо за над 30 бойлера, които останаха в антретата без извод към канала и неприятно е да капе в антрето. Това в хотел. Персонала ползваше маркучета мушнати в бидони, но като заборавят да източват периодично бидоня и в антрето локва.

Предпазните клапани може и да са м-у 7 и 8 бара, но манометъра е толкова точен уред, колкото и клапана. Оно за това има градация за точност.
2. Обратен клапан, възвратен клапан, това е нещо като възглавницата. И я не знам кво е подглавница, ама възглавницата си я турям под главата :-D И пак треба да се поеNти, че има комбинирани клапани 3в1, дето две обратни клапи са свързани една срещу друга. Това го пиша, защото разчоплих един такъв на Елдоминвест, който те наричат диференциален комб.клапан. И как мислиш тези производителите от Елдоминвест защо са внедрили такъв клапан ако бойлерите не откапват при загряване :?
И съм писал, че откапването е нормално, но също може да е нормално и да не откапва, защото освен възможноста за преотдоляване на капенето с 3в1 клапан и ползването на обема на водопровода като РС, то ако бойлера задържа въздух, то той става също РС. Освен това разширението зависи и от температурата на загряване. Колкото по-висока диференциална Т (от студено до горещо), толкова повече разширение. Прокапването също зависи от диференциалното налягане - разликата в налягането във водопровода и това, за което е настроен предпазния клапан. Колкото по-малко е диференциалното налягане, толкова по голяма ще е склонността за откапване при загряване на бойлера. Да понижаването на налягането към бойлера с редуцир вентил ще повиши диференциалното налягане и съответно ще понижи възможността за откапване. Това е така, но не е сигурен критерий, че откапването ще престане.

И така случил си, вероятно по стечение от описанати обстоятелства да не ти прокапва от комб. клапан при загряване на бойлера, но не си сигурен защо е така. Та за това не трябва да пишеш, че при всички трябва да е така.

3. Ти колко редуцир вентила си монтирал до сега?
Редуцир вентила като получи налепи по леглото или по кеклата и почва да пропуска - капчица по капчица и ако няма консумация след него налягането па се вдигнало :shock: . А кога ще се натрупат налепи, това доста зависи от съдържанието на водата. Та редуцир вентил е много вероятно да не е сигурно решение против откапване. Но пък е задължителен при налягане по водопровода близко или по-голямо от това, на което е настроен предпазния клапан.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Тема "Проблем с бойлера" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: