• 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
Всичко свързано с въздушния поток, който дишаме.
fox_vt - майстор
Ааа нужно е нужно е трупа се прах по питата и турбината.За смазването наистина е под въпрос тъй като май е с лагери не помня имаше намаслено кече в задния край може и втулка да е.Това и аз си го правя сам но не е за всеки да разглобява вътрешно тяло-не ми се обяснява защо :-D За фреона какво имаш предвид че не се допълва?Моя е 410А.Нали прочете че фреона се изтегля претегля се и се вкарва точно колкото е предписано,тъй като тоя модел машини с тоя фреон трябва да имат точно определено количество.
ktamen - специалист
410 е двукомпонентен. Той представлява смес от равни масови части на фреони R32 и R125. Едната съставка преминава много по-лесно през малки отвори. Демек, ако климатика има нужда от дозареждане значи това дето е останало вътре вече не е 50/50 и трябва да се изхвърли. Като се има предвид и цената на кило фреон (20 - 30лв) икономията излиза през носа. Мерси от такива майстори, а почти всички са такива. Ако климатика е монтиран от читави майстори вероятността да изпусне фреон в такова количество, че да повлияе на нормалната му работа е много малка. Майстори дето за да ти дадат гаранция искат всяка година да ти правят профилактика............
fox_vt - майстор
Мерси за пояснението.И все пак да си дойда на въпроса.Трябва да преместя външното тяло с 80 см нагоре,да изискам от майстора да изтегли фреона да премести тялото и да върне същия фреон в него и толкос.Или да инвестирам във ново количество фреон?

ПП машината се ползва за основно отопление зимата и трябва да работи както до сега т. е. каквото има в нея си работи идеално има ли смисъл да го сменям?
ktamen - специалист
По смътни спомени от друг форум, климатикът ти позволява да се премести без изобщо да се разхлабват тръбичките. Значи подпираш тялото и демонтираш стойките, монтираш ги на новото място и местиш тялото, като внимаваш да не пречупиш тръбичките. Трябва задължително да имаш помощник! Ако си внимателен всичко ще мине гладко и безпроблемно, ако не си внимателен най-много да прецакаш тръбичките, ако климатикът почне да съска трябва да затвориш кранчетата и да извикаш майстор.
Другият вариант е направо да си извикаш майстори и да не им се мешаш в работата.
a_stoev - майстор
Правилно монтиран климатик не тече и няма нужда да се пипа по фреоновата част нищо. КАо тече то си личи и трябва да се ремонтира а не да се "профилактира" с доливане.
При много компонентните фреони при пропуск в спряло състояние излита по летливита съставка. Ако тече по време на работа се губи горе долу от всичко. При 407, който грубо казано е смес 1/1 от 134 и 410 излитат компонентите от 410. Остава 134. Лекува се с добавяне на 410. Въпроса е че трябва да се прави анализ на фреона, а такива машинки в България сигурно се броят на пръстите на едната ръка. Имам късмет, че колеги по някаква линия ги оборудваха с всякакви неща, включително и въпросната машинка, та съм пробвал и става.
При 410 който е грубо смес 1/1 на 32 и 125 газовете са с близки свойства и не се разделят. Летят заедно. Няма проблем да се долива. Евентуално на машина на вода с ТРВ може да има проблем. Но ако си особено тъп и заредиш агрегат от бутилката с газ, а не с течност няма да работи климатика.
Кило фреон е 13 лв от как поскъпна долара, преди това 2г. беше по 10. Е, амбалажа струва колкото съдържанието.
Вътрешно тяло няма нужда да се сваля. Разглобяваш и миеш на място, може и турбината да се свали на място. Външно тяло ако си на по високите етажи не трупа прах, ако трябва миеш на място и става свинщина от долу.
fox_vt, Щом тръбите позволява, събери за всеки случай фреона във външното и мести при затворени кранове. Събирането става като пуснеш на охлаждане и затвориш крана на тънката тръба. между 1/2 и 1 минута са достатъчни. После затваряш и крана на дебелата тръба докато още работи компресора и изключваш климатика. Ако прецакаш тръба вече викай майстор. Няма да ти е по-скъпо.
Mega - специалист
Като гледам как накои хора си монтират климатиците със съчма и чук ми стана интересно как ли си оправят зъбите?

Относно профилактиката, добре е когато видите машина на 7-8 години цялата в налепи и мухъл, да видя как я миете със спрея за климатици направо на стената. Пък да видя и ако трябва да я свалите, разглобите, измиете основно, смените лагерите на мотора, сглобите пак и я монтирате с проверка на фреона. Сега направете същото с по-сложна машина, като UruroSarara (където мотора е последното, което пада) или MHI високия клас, и/или с външно тяло монтирано на най-идиотското и недостъпно място. Сложете и пътните, и амортизацията на автомобила. Колко ли пари ще искате? Ако е под 200 лв. заповядайте, имам нужда от хора да работят за без пари. Плащам с кеф.

... забравих да кажа, че за всяка издънка и/или счупен детайл си плащате счупеното, или купувате нова машина. Клиента не търпи мърлячи.

Относно цените в Германия и т.н., по-внимателно, защото имам познати в Италия и там монтаж под 300 евро няма. Да не говорим, че се монтира ужасно, имам и снимки. Най-големия левак в България (работещ по правило в голяма фирма с масова реклама) монтира по-добре. За инсталация на ел. бойлер взимат по 150 евро в Италия.
Последна промяна от Mega на нед май 24, 2015 10:26 pm, променено общо 2 пъти.
lyubohar - майстор
Като ще се говорят неща за Италия,Германия моля за коректност.
Заплатата на колега в Германия с моята квалификация и категорията институт е 7000 евро.
Не вярвам някой квалифициран хладилен техник там да взема повече от 2000-2500евро.
Но там си има правила-техниците си знаят мястото и са на доста по ниско ниво на стандарт от доктори,
артисти,адвокати,научни работници и още много специалности за които се иска голям ценз,
а не средно образование.
А у нас всичко е надолу с главата-техниците ни гледат нас висшистите с по няколко образования
от горе надолу.Отгоре на това са 90% некадърници и мародери.
Мога да дам толкова примери,че две страници няма да ми стигнат.
Мога да се квалифицирам във вашата професия точно за един месец.
А на Вас техниците ще са нужни 20 години за да можете да се научите да вършите моята работа.
Пак да посъветвам-по добре си трайте.
Ама като гледам кой е начело на държавата ни всичко е ясно.
ESPACE - майстор
lyubohar написа:
А на Вас техниците ще са нужни 20 години за да можете да се научите да вършите моята работа.
Голямо изхвърляне :lol: Каква е тази толкова специална работа?
ktamen - специалист
Mega написа:
Като гледам как накои хора си монтират климатиците със съчма и чук ми стана интересно как ли си оправят зъбите?
Хладилен техник, както вече споменаха се става за месец. Пробвай да станеш зъболекар за същото време. Много скромно сравнение си си направил.
Първия ми опит с климатиците беше с един прозоречен - подариха ми го. Беше работил предостатъчно да се натрупат килимчета и на двете пити.
А климатикът, с който се топля е с много лесен достъп и до двете тела, на първия етаж съм, в Люлин. За 3 години и двете тела са си в напълно изрядно състояние и нямат нужда от почистване.
Всеки сам си определя цената на труда, въпросът е да намери кой да му я дава. Не всички климатици се нуждаят от ежегодно почистване, но това не пречи да се искат грешни пари само за да ти важи гаранцията.
Преди половин година дърпах едни жици за климатици, засякохме се с вашия колега, който ги връзваше и стана въпрос за тарифата за свързването им. Моята тарифа беше 8 пъти по-ниска от неговата.
idunno - специалист
E, ти, като работиш със сачма и чук нали не очакваш да ти платят като на тези с професионалната техника.
Прав е Мега за нещата, просто на много хора им се струва, че винаги има някой, който взима повече пари от него и е несправедливо.Е, не е.
Колкото до квалификациите по отношение хладилните техници на luybohar- не се залъгвай за обраованието на пишещите, защото подценяването на хората независимо от техния ценз, е меко казано- липса на възпитание.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Тема "Как се монтира климатик" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: