• 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
Всичко свързано с въздушния поток, който дишаме.
liusien - специалист
preslav написа:
liusien написа:
Добре....... Има някакъв проблем и дано се разберат хората! Обаче никой не ми пише за основния ми въпрос - във външното тяло на климатик DAIKIN - FTX50GV1B, има ли монтирана някаква изолация, колкото и малка да е тя? Предполагам, че е от стиропор, защото при нагряването с пистолет за горещ въздух, в един момент много силно изпуши откъм гърба външното тяло със гъст черен дим!!! :shock: Питам ви за да съм сигурен в това! За да мога да извикам или помоля специалист, който се занимава със климатици, да дойде и да свалим външното тяло от стойката, да се разглобят външните декоративни ламарини и евентуално да се подмени въпросната изолация (ако има такава, разбира се)!... Не искам напразно и без нужда да викам техник ако няма такава изолация... Благодаря ви, момчета!
За конкретния модел не знам, но по логиката на всички други климатици, които съм виждал отворени в частта където е компресора има изолация........
Благодаря ти, preslav! Ето, вижда се светлина в тунела! Сега ако ми кажеш ти или някой от другите майстори, че въпросната изолация е от стиропор или нещо подобно, ще имам отговор на въпроса, който ме мъчи толкова време - от къде се взе този гъст черен дим???!!! Аз съм малко особен човек... Чувствам вина за белята която направих и съм решил сам да се справя с подмяната на изолацията - не е никаква философия! Дано е останало от изолацията, че да видя колко е дебела и размера и, разбира се... Само ще извикам майстор, който знае как да запази фреона в климатика...
a_stoev - майстор
За какво ти е да знаеш, преди да си извикал майстор който да го отвори и оправи? Като толкова те е страх да не те минат, му стой на главата и гo гледай в ръцете. :D
liusien - специалист
a_stoev написа:
За какво ти е............. :D
Приятелю! Предполагам, че си обърнал внимание, че климатиците са в едно малко кафене, нали?! Признавам си - писна ми да ме рекетират всевъзможни "майстори", включително и такива, които се бият в гърдите, че ми били "приятели"!!! Ако дадена услуга, да речем, струва около 50 лева, всички ме цакат поне със тройно по-големи цени!!! :x Мислят си, че това не е кафене, а банка, мина за пари!...... :( Затова се принудих да се науча на много неща - все полезни, но ако не мога да се справя, ще ми събличат десет кожи от гърба!!! Да не коментирам, че заради корумпираните общинари, работата ми не върви и днес съм се докарал до просяшка тояга...... :( Това е друга тема и няма да ви занимавам с проблемите си... Нямам никакви излишни пари, затова толкова разпитвам... Може би последният ми въпрос ще бъде "как се опазва фреона в самия климатик"???!!! На мой приятел зет му сам си е премествал климатика, но и приятелят ми не беше наясно как става... Каза, че климатика трябвало да се включи на режим охлаждане и да работи около десетина минути, но........ Не е сигурен, а аз пък нищо не знам! Затова питам и искам да се науча И на това! Съзнавам, че по този начин, образно казано, ще "изям хляба" на който и да е майстор, но нуждата ме е докарала до там, че като нямам пари - сам да търся начин да се оправя! А аз вече написах и финалния си въпрос, но....... Нека си остане. Ако прецените, че може да ми помогнете с някакво инфо, ако не искате публично, то моля ви, пишете ми на лично съобщение! Няма да разглася професионалната ви тайна! Отново и предварително ви благодаря за евентуални съвети и задочната ви помощ! Оценявам всичко, което ми пишете!!! Ако получа напътствия от вас, когато се преборя с проблема в климатика, задължително ще пиша тук и ще ви върна отговор какво съм видял, как съм се справил (евентуално)! Цял живот съм бил така - дава ми се задача, върша каквото трябва и след това задължително връщам отговор!!!!! Моля да ме извините, че пиша "романи" тук - просто не знам как да обясня накратко...
preslav - майстор
Аз не бих се наел да си събирам сам фреона от чиста проба страх да не нацакам нещата повече. Имам обаче въпрос - защо не разглобиш тенекиите на външното тяло на място? Имам и едно притеснение - каза, че цялата галимация е започнала със замръзване на външното тяло - обикновено това е сигнал за неизправност на климатика, като една от коментираните причини е малко фреон, а това може да се провери само от човек с нужните прибори и познания.
Свали тенекиите, опитай се да видиш какво е изпушило, изолацията не е фатална, важното е да няма кабелче засегнато, после си викни някой за проверка на фреона, ако се наложи доливане зависи от самия фреон, но всичко не би трябвало да е повече от 100-150 лв. - уговори го предварително.
liusien - специалист
preslav написа:
Аз не бих се наел да си събирам сам фреона от чиста проба страх да не нацакам нещата повече. Имам обаче въпрос - защо не разглобиш тенекиите на външното тяло на място? Имам и едно притеснение - каза, че цялата галимация е започнала със замръзване на външното тяло - обикновено това е сигнал за неизправност на климатика, като една от коментираните причини е малко фреон, а това може да се провери само от човек с нужните прибори и познания.
Свали тенекиите, опитай се да видиш какво е изпушило, изолацията не е фатална, важното е да няма кабелче засегнато, после си викни някой за проверка на фреона, ако се наложи доливане зависи от самия фреон, но всичко не би трябвало да е повече от 100-150 лв. - уговори го предварително.
Нищо му нямаше на климатика, работеше перфектно до момента на намесата ми! Външната машина замръзваше не заради проблем (малко газ в системата), а защото отдолу, на дъното на климатика има фабричен отвор от който да изтича размразеното заскрежаване, но той е много малък - не повече от 20 милиметра и във времето замръзваше така, че се получава като тапа която запушва и не дава на разтопения скреж да се изтече. Това "упражнение" с нагряването го правих няколко пъти... Патилата ми не спряха до тук. След време реших да направя повече отвори от които да се изтича водата. Е да, но още с първия отвор който направих, без да искам, с бургията уцелих една тръбичка в която имаше фреон!... Газа за секунди изчезна от системата и климатика "умря"! :( Веднага извиках майстори от първата фирма за ремонт на климатици която видях в Интернет, като ги помолих, след като залепят пробитата тръбичка, направо да отрежат от ламарината на дъното една ивица, през която по-лесно да се излива водата от разтопения скреж! Направих и легенче в което да се излива водата, а с тръба го заустих в канализацията. Сега е късно, но утре ще направя снимки да покажа какво е състоянието на машината отвън... Казваш да опитам на място да сваля ламарините... И аз го мислех такъв вариант, но точно до машината има въздуховод на направена вентилация заради пушенето преди време. Ще трябва всички тръби да ги разглобя за да ми е удобно да сваля ламарините на външната машина! Имам чувството, че вървя от беля на беля! Едно оправя, друго се разваля! Ще изчакам да се стопли времето така, че климатика да не работи и ще опитам да разглобя въздуховода до климатика и да опитам на място да махна ламарините... Ако е удобно да видя какъв е проблема и да мога да се оправя без да го свалям - добре! Но в противен случай, отново ще пиша тук и ще търся съвет!... Защото, без да лъжа никого тук, днес 100 - 150 лева са ми страшно много да ги дам - просто ги нямам... :( Ако ги имах, нямаше да пиша тук, а щях да капризнича и да си извикам сервиз! Така е, щом живея в корумпирана и ненормална държава!......................
preslav - майстор
Остава да кажеш, че проблемът ти се е появил след пробиването на тръбичката, а не след черния пушек, което означава, че читав техник трябва да ти провери количеството на фреона - някои фреони се доливат, други се източват и се налива нов фреон. Ако се изразявам разбираемо, стопената изолация може да не е проблем т.е. отварянето на външното тяло е безпредметно, да не кажа и рисково. Събираш парички, събираш оферти за вакумиране на системата и зареждане с нов фреон, кръстиш се и очакваш следващата зима да нямаш проблеми.
plamen6703 - майстор
Без отваряне на външното тяло няма да мине!
Типичната ситуация "луд и работлив", при която на сервизиният техник се налага да се превърне в откривател!
Първо, да открие какви щети е нанесъл с действията си лудият и работлив, след това да пристъпи към възстановяване на изделието до момента на излизането му от строя и чак след това да пристъпи към ремонт!
Това са ми едни от най-противните клиенти и ремонти, да ми донесе някой нещо, което първо го е "смлял" от опити да си го ремонтира сам и след като му е разкатал мамата да тръгне по сервизите и да пазари някой да му слугува на капризите!
preslav - майстор
plamen6703 написа:
Без отваряне на външното тяло няма да мине!
Типичната ситуация "луд и работлив", при която на сервизиният техник се налага да се превърне в откривател!
Първо, да открие какви щети е нанесъл с действията си лудият и работлив, след това да пристъпи към възстановяване на изделието до момента на излизането му от строя и чак след това да пристъпи към ремонт!
Това са ми едни от най-противните клиенти и ремонти, да ми донесе някой нещо, което първо го е "смлял" от опити да си го ремонтира сам и след като му е разкатал мамата да тръгне по сервизите и да пазари някой да му слугува на капризите!
Лесно е да се съди, трудно е да се помогне! И аз не обичам когато ми донесат нещо в насипно състояние, но винаги може да се откаже такъв ремонт.
Какво според теб ще се види с отварянето на външното тяло, малко овъглен дунапрен? А може би ще се види нескопосана заварка на пробитата тръбичка? Ако искаш да помогнеш на работливия препоръчай му читав техник!
plamen6703 - майстор
preslav написа:
plamen6703 написа:
Без отваряне на външното тяло няма да мине!
Типичната ситуация "луд и работлив", при която на сервизиният техник се налага да се превърне в откривател!
Първо, да открие какви щети е нанесъл с действията си лудият и работлив, след това да пристъпи към възстановяване на изделието до момента на излизането му от строя и чак след това да пристъпи към ремонт!
Това са ми едни от най-противните клиенти и ремонти, да ми донесе някой нещо, което първо го е "смлял" от опити да си го ремонтира сам и след като му е разкатал мамата да тръгне по сервизите и да пазари някой да му слугува на капризите!
Лесно е да се съди, трудно е да се помогне! И аз не обичам когато ми донесат нещо в насипно състояние, но винаги може да се откаже такъв ремонт.
Какво според теб ще се види с отварянето на външното тяло, малко овъглен дунапрен? А може би ще се види нескопосана заварка на пробитата тръбичка? Ако искаш да помогнеш на работливия препоръчай му читав техник!
Аз не съм съдия за да съдя, споделих какво показва практиката около мен. Какво ще се открие като се отвори външното тяло не съм гадател за да знам, но със сигурност, ако отиде читав сервизен техник ще се поинтересува да види какво е пушило и какво е изпушило във външното тяло. От там се почва, а какво ще се види, ще знае само този, който го отвори и види.
Почиства се каквото е пушило, оглежда се да не е "изпушило" и нещо друго около кечето на компресора и тампоните и се набелязва какво ще се прави за да се отстрани "изпушилото". След това се оглежда системата да види къде и на какво място е "смлял" тръбата като е пробивал дупки. Отстранява се, ако има пробита тръба на системата, "надува" се да се провери цялата система дали няма пробив на друго място и според зависи / може да има и други проблеми/ чак тогава се пристъпва към вакуумиране и пълнене на климатика със съответният вид хладилен агент.
Всичко това отнема технологично време!
Според мястото и повредата се преценява дали ще се работи на място за отстраняване на повредата, дали ще се наложи да се демонтира външното тяло и т.н...
За цена на ремонта може да се говори едва след като се отиде на място и се извърши технически преглед на климатика да се определи приблизително техническото му състояние.
Всичко това е свързано с ресурси, които струват пари.
Помощ може да му се окаже от квалифициран техник!
Цената е въпрос на договаряне между двете страни. Такива изпълнения по климатици и по друга техника на принципа "направи си сам" са прекалено скъпо удоволствие и който няма пари не бива да си позволява да върши такива изпълнения.
Мога да му препоръчам като попадне на квалифициран техник да не му прави сметката на парите, които взима за ремонт, а да го "кътка", защото квалифицираните техници за ремонт на домакинска и битова техника са малко, за разлика от множеството пишман майстори, които разбират от всичко и се наемат да правят "ремонт" на всичко.
Zoro5 - специалист
liusien, не се доближавай повече до този климатик! Единия път си го запалил, а другия път си му спукал тръбите - все много сериозни повреди. Не се знае третия път дали ще оцелее. Явно тая техника не я "усещащ" , искат се някакви знания и още по-важно - специализирани инструменти, които не са безплатни. "Направи сам" не значи "без пари" , даже в повечето случаи е точно обратното - струва повече като сметнеш времето, инструментите и неуспешните опити.
Тези климатици си имат самодиагностика и сами си откриват сериозните проблеми (мига един светодиод на платката). Щом като климатика си работи , просто трябва да му се замерят работните режими - консумация ,температури и т.н. Но това най-лесно ще го направи човек, който се е занимавал с такава техника и може да анализира резултатите. Освен това "не работи както преди" е доста субективно - може просто преди зимата да е била по-топла и да не си видял големия студ.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Тема "Отново и отново - въпрос за избор на климатик..." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: