preslav написа:Остава да кажеш, че проблемът ти се е появил след пробиването на тръбичката, а не след черния пушек, което означава, че читав техник трябва да ти провери количеството на фреона - някои фреони се доливат, други се източват и се налива нов фреон. Ако се изразявам разбираемо, стопената изолация може да не е проблем т.е. отварянето на външното тяло е безпредметно, да не кажа и рисково. Събираш парички, събираш оферти за вакумиране на системата и зареждане с нов фреон, кръстиш се и очакваш следващата зима да нямаш проблеми.preslav, първо изпуши климатика, защото беше силно обледен! Фабричният отвор за източване на размразения скреж беше запушен със солидно количество лед! Просто водата нямаше откъде да се оттича, затова започнах да го грея с цел колкото може повече лед да се разтопи! Защото, едно е да има скреж, той да се разтопи от самия климатик и да изтече и съвсем друго - водата от разтопения скреж да си остане във външното тяло! Стигна се до там, че водата като няма откъде да се изтича, тя замръзва! А както всички знаем, леда се разширява! Като гледам външното тяло фронтално, леда от лявата му страна е имал такъв натиск, че лявата ламарина леко се е изкривила! Уплаших се, че от такъв натиск може да стане по-голяма беля и затова го греех - да разтопя леда! Неволната пробита тръбичка е следствие на по-късна намеса от мен... Виждам, че днес повече приятели са писали тук, затова, за да не стане грешка, на всеки човек поотделно ще пиша спрямо забележките му към мен... Днес направих снимки на външното тяло и по-долу ще ги кача...
Zoro5 написа:liusien, не се доближавай повече до този климатик! Единия път си го запалил, а другия път си му спукал тръбите - все много сериозни повреди. Не се знае третия път дали ще оцелее. Явно тая техника не я "усещащ" , искат се някакви знания и още по-важно - специализирани инструменти, които не са безплатни. "Направи сам" не значи "без пари" , даже в повечето случаи е точно обратното - струва повече като сметнеш времето, инструментите и неуспешните опити.Zoro5, ако си чел малко по-назад, разбрал си, че в кафето има два климатика - този, за който пиша в момента - не го знам какъв е - чувам, че бил "дванайска" и по-малък, който бил "деветка". Та, въпросният ден когато изпуши външното тяло, аз съм в кафето и съм свикнал на температурата вътре... Решавам и излизам и да размразя леда. Играя си дълго време - около половин - един час, става белята и аз ядосан се прибирам отново в кафето! След като съм бил дълго навън, ще е нормално усещането, че вътре е много топло, нали? Е да, но беше осезателно по-хладно! Това първо, второ - до момента в който изпуши външното тяло, климатика правеше много по-топъл въздух - работи известно време и спира. Като изстине въздуха, отново започва да духа топъл въздух и като се стопли - пак спира. А сега климатика работи постоянно, няма ги тези паузи на спиране и работи докато външното тяло не се заскрежи много! Тогава спира и "обръща" работата си - за да размрази външното тяло. При това положение, климатика не работи ефективно - хем духа по-хладен въздух, хем работи непрекъснато и харчи много ток!
Тези климатици си имат самодиагностика и сами си откриват сериозните проблеми (мига един светодиод на платката). Щом като климатика си работи , просто трябва да му се замерят работните режими - консумация ,температури и т.н. Но това най-лесно ще го направи човек, който се е занимавал с такава техника и може да анализира резултатите. Освен това "не работи както преди" е доста субективно - може просто преди зимата да е била по-топла и да не си видял големия студ.
Когато без да искам направих белята и пробих тръбичката, обадих се на сервиз, но с молба веднага да го направят, още същия ден, защото вторият по-малък климатик не може да затопли така, както по-големия! Момчетата занесоха външното тяло в сервиза си и само са заварили тръбичката - доста нескопосано, но засега държи заварката! Също, при тях в сервиза са заредили външното тяло със фреон. Какъв е - нямам представа. Докараха външното тяло, свързаха го и го пробваха дали духа топло... Въобще не са го отваряли да го проверят вътре как е, при все, че им казах за черния пушек! Убеден съм в това, защото виждам как работи климатика в момента!... Спомням си, че ми взеха много пари за една никаква заварка само и пълнене с фреон! Което означава, че никога повече няма да се обадя там за проблем, станал във време на работа или заради мен (не дай Боже!)......
Претендирам, че съм технически грамотен с тази разлика, че не поправям и не разбирам климатиците - занимавах се до скоро с радиотехника дълги години на доста отговорно място! Но се уча от грешките си и повече никога не ги повтарям! Не знам на този свят дали има роден човек, който да е научен... Всеки прави грешки... Затова, както съм писал в предните си постове, предпочитам да знам какво търся - затова толкова много пъти ви питам има ли изолация и каква е тя и къде се намира! Ако видя нещо специфично, тогава продължавам със въпросите си... Бях обещал да кача снимки на местоположението на външното тяло... Сега ще опитам да кача снимките... Благодаря ви за съветите и критиките, но разберете - виках неволята и понеже тя не дойде, затова питам десетки пъти преди да пипам каквото и да било! А за да пипам където не ми е работа - имам си основателна причина за това!
http://prikachi.com/images.php?images/440/9050440L.jpg
http://prikachi.com/images.php?images/443/9050443l.jpg
http://prikachi.com/images.php?images/444/9050444B.jpg