• 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
Всичко свързано с въздушния поток, който дишаме.
liusien - специалист
preslav написа:
Остава да кажеш, че проблемът ти се е появил след пробиването на тръбичката, а не след черния пушек, което означава, че читав техник трябва да ти провери количеството на фреона - някои фреони се доливат, други се източват и се налива нов фреон. Ако се изразявам разбираемо, стопената изолация може да не е проблем т.е. отварянето на външното тяло е безпредметно, да не кажа и рисково. Събираш парички, събираш оферти за вакумиране на системата и зареждане с нов фреон, кръстиш се и очакваш следващата зима да нямаш проблеми.
preslav, първо изпуши климатика, защото беше силно обледен! Фабричният отвор за източване на размразения скреж беше запушен със солидно количество лед! Просто водата нямаше откъде да се оттича, затова започнах да го грея с цел колкото може повече лед да се разтопи! Защото, едно е да има скреж, той да се разтопи от самия климатик и да изтече и съвсем друго - водата от разтопения скреж да си остане във външното тяло! Стигна се до там, че водата като няма откъде да се изтича, тя замръзва! А както всички знаем, леда се разширява! Като гледам външното тяло фронтално, леда от лявата му страна е имал такъв натиск, че лявата ламарина леко се е изкривила! Уплаших се, че от такъв натиск може да стане по-голяма беля и затова го греех - да разтопя леда! Неволната пробита тръбичка е следствие на по-късна намеса от мен... Виждам, че днес повече приятели са писали тук, затова, за да не стане грешка, на всеки човек поотделно ще пиша спрямо забележките му към мен... Днес направих снимки на външното тяло и по-долу ще ги кача...
liusien - специалист
Zoro5 написа:
liusien, не се доближавай повече до този климатик! Единия път си го запалил, а другия път си му спукал тръбите - все много сериозни повреди. Не се знае третия път дали ще оцелее. Явно тая техника не я "усещащ" , искат се някакви знания и още по-важно - специализирани инструменти, които не са безплатни. "Направи сам" не значи "без пари" , даже в повечето случаи е точно обратното - струва повече като сметнеш времето, инструментите и неуспешните опити.
Тези климатици си имат самодиагностика и сами си откриват сериозните проблеми (мига един светодиод на платката). Щом като климатика си работи , просто трябва да му се замерят работните режими - консумация ,температури и т.н. Но това най-лесно ще го направи човек, който се е занимавал с такава техника и може да анализира резултатите. Освен това "не работи както преди" е доста субективно - може просто преди зимата да е била по-топла и да не си видял големия студ.
Zoro5, ако си чел малко по-назад, разбрал си, че в кафето има два климатика - този, за който пиша в момента - не го знам какъв е - чувам, че бил "дванайска" и по-малък, който бил "деветка". Та, въпросният ден когато изпуши външното тяло, аз съм в кафето и съм свикнал на температурата вътре... Решавам и излизам и да размразя леда. Играя си дълго време - около половин - един час, става белята и аз ядосан се прибирам отново в кафето! След като съм бил дълго навън, ще е нормално усещането, че вътре е много топло, нали? Е да, но беше осезателно по-хладно! Това първо, второ - до момента в който изпуши външното тяло, климатика правеше много по-топъл въздух - работи известно време и спира. Като изстине въздуха, отново започва да духа топъл въздух и като се стопли - пак спира. А сега климатика работи постоянно, няма ги тези паузи на спиране и работи докато външното тяло не се заскрежи много! Тогава спира и "обръща" работата си - за да размрази външното тяло. При това положение, климатика не работи ефективно - хем духа по-хладен въздух, хем работи непрекъснато и харчи много ток! :(
Когато без да искам направих белята и пробих тръбичката, обадих се на сервиз, но с молба веднага да го направят, още същия ден, защото вторият по-малък климатик не може да затопли така, както по-големия! Момчетата занесоха външното тяло в сервиза си и само са заварили тръбичката - доста нескопосано, но засега държи заварката! Също, при тях в сервиза са заредили външното тяло със фреон. Какъв е - нямам представа. Докараха външното тяло, свързаха го и го пробваха дали духа топло... Въобще не са го отваряли да го проверят вътре как е, при все, че им казах за черния пушек! Убеден съм в това, защото виждам как работи климатика в момента!... :x Спомням си, че ми взеха много пари за една никаква заварка само и пълнене с фреон! Което означава, че никога повече няма да се обадя там за проблем, станал във време на работа или заради мен (не дай Боже!)......
Претендирам, че съм технически грамотен с тази разлика, че не поправям и не разбирам климатиците - занимавах се до скоро с радиотехника дълги години на доста отговорно място! Но се уча от грешките си и повече никога не ги повтарям! Не знам на този свят дали има роден човек, който да е научен... Всеки прави грешки... Затова, както съм писал в предните си постове, предпочитам да знам какво търся - затова толкова много пъти ви питам има ли изолация и каква е тя и къде се намира! Ако видя нещо специфично, тогава продължавам със въпросите си... Бях обещал да кача снимки на местоположението на външното тяло... Сега ще опитам да кача снимките... Благодаря ви за съветите и критиките, но разберете - виках неволята и понеже тя не дойде, затова питам десетки пъти преди да пипам каквото и да било! А за да пипам където не ми е работа - имам си основателна причина за това! :(
http://prikachi.com/images.php?images/440/9050440L.jpg
http://prikachi.com/images.php?images/443/9050443l.jpg
http://prikachi.com/images.php?images/444/9050444B.jpg
Zoro5 - специалист
liusien написа:
...във външното тяло на климатик DAIKIN - FTX50GV1B, има ли монтирана някаква изолация, колкото и малка да е тя?
Това е климатик 18-ка (или 5 киловата). Няма стиропор вътре но има други изолации - кечета, вата, текстил, в някои дори едно като асфалт/битум . Но те почти не влияят на работата на климатика , по-скоро са против шум и вибрации и подобряват леко ефективността.
Обаче от снимките се вижда основния проблем - изключително "крив" и неправилен монтаж! С този въздуховод си запушил въздуха отпред и отстрани , а дори и отзад сякаш няма много място. За да работи добре климатика, трябва на 10-15см отзад и встрани да няма нищо, а отпред вентилатора да е свободен да духа без пречки на поне метър! Така "задръстен" е нормално да не топли много и да замръзва по-често. Това тяло трябва да се премести оттам (например с 20-30 санта надолу).
a_stoev - майстор
Тръба на пита направо невъзможно да се завари и предполагам, че са изолирали целия засегнат клон. Не знам на колко хода е разделена питата, но и 6 да са това е 17% по-малка пита. Няма как да топли като преди.
liusien - специалист
Zoro5 написа:
liusien написа:
...във външното тяло на климатик DAIKIN - FTX50GV1B, има ли монтирана някаква изолация, колкото и малка да е тя?
Това е климатик 18-ка (или 5 киловата). Няма стиропор вътре но има други изолации - кечета, вата, текстил, в някои дори едно като асфалт/битум . Но те почти не влияят на работата на климатика , по-скоро са против шум и вибрации и подобряват леко ефективността.
Обаче от снимките се вижда основния проблем - изключително "крив" и неправилен монтаж! С този въздуховод си запушил въздуха отпред и отстрани , а дори и отзад сякаш няма много място. За да работи добре климатика, трябва на 10-15см отзад и встрани да няма нищо, а отпред вентилатора да е свободен да духа без пречки на поне метър! Така "задръстен" е нормално да не топли много и да замръзва по-често. Това тяло трябва да се премести оттам (например с 20-30 санта надолу).
Zoro5, така, както е на снимката, климатика работеше перфектно! Има си десетина сантиметра в гърба към стената, така че, има достатъчно въздух който да циркулира отзад. Не знам защо не обръщате внимание на очевадното, което го пиша толкова пъти?! До момента в който изпуши външното тяло откъм стената, климатика си работеше перфектно и без забележки!!! След като изпуши, започна проблема! :!: Въздуховода не му пречеше или поне не съм разбрал, че има проблем, защото той си топлеше прекрасно! Ако тръбата на въздуховода отпред, където е перката, пречи - ще помоля един познат, който прави въздуховода, да дойде и да си вземе мярка така, че със 3-4 кривки, въздуховода да се вдигне над перката и тя да остане изцяло открита! Не мога да си позволя да сваля машината по-ниско, защото в момента е на височина от земята около метър и шестдесет сантиметра! Сваля ли го, ще стане хептен удобен за кражба, а и ще пречи на хората, защото в съседство има маси за консумация на открито! Другото неудобство е, че има голяма метална порта (гаражна врата) която е на един метър от него!....... Все едно да кажа, крадци, елате и си вземете бонуса! Явно на пролет ще демонтирам въздуховода за да ми е удобно да разглобя ламарините на машината и на място да опитам да видя какво е станало вътре в нея. А и тогава ще помоля да ми оправят въздуховода да не пречи на вентилатора... В момента машината работи тихо, без вибрации или подозрителни шумове. От това заключавам, че някаква изолация се е запалила и от там идва проблема с по-слабото отопление вътре в кафето, а и непрестанната работа на климатика. Все едно нещо не може да се стопли и затова външното тяло работи непрекъснато и догонва температурата, но не смогва!...
liusien - специалист
a_stoev написа:
Тръба на пита направо невъзможно да се завари и предполагам, че са изолирали целия засегнат клон. Не знам на колко хода е разделена питата, но и 6 да са това е 17% по-малка пита. Няма как да топли като преди.
a_stoev, заварена е самата тръбичка. Заварката е много дебела и нескопосана, но засега държи. Утре ще я снимам за пригледност, но като беше студено, отстрани в ляво на машината се вижда, че се заскрежават всички тръбички и ламаринките по тях, които са за топлообмена. Значи всичко си работи на 100% при тях. Както вече писах, тръбичката я пробих няколко седмици по-късно след като изпуши външната машина. Разликата в отоплението си пролича в момента, след като запалих нещо без да искам! Пробитата тръбичка въобще не я мислете - все едно не съм я пробивал! :?
Zoro5 - специалист
Дори и да е здрав климатика , този въздуховод му пречи да работи на пълните си възможности. Сега дори и да се установи ненормална работа, няма да е сигурно дали е заради повреда или заради лошия монтаж. Ако може го махни въздуховода направо от стената. Даже ако въздуха от помещението излиза до климатика е добре ,защото топлината отвътре ще се поема от климатика и ще я връща обратно (един вид рекуперация).
Ако искаш тия, дни може да направиш лесен тест на климатика. Издебни време, когато температурата навън е 5-6 градуса (все още вечерите са хладни). Пусни климатика на макс - вентилатори, температури, без разни екстри като тих режим и т.н. Ако трябва отвори помещението да е хладно за да работи климатика постоянно. Остави го да поработи така около час и виж дали питата на външното тяло побелява от скреж и къде точно побелява. С термометър измери температурите на ВЪТРЕШНОТО тяло - отгоре, където влиза въздуха и отпред на жалузите ,където излиза. Ако може измери и консумацията на климатика - най-добре мощността с ватметър, но може и тока с ампермер. Наблюдавай и как работи компресора - дали тръгва/спира, дали се "набира" или не иска да си вдига оборотите и т.н. После докладвай резултатите тука, да ги анализираме. Може пък да ти се размине ремонта.
preslav - майстор
Zoro5 написа:
Дори и да е здрав климатика , този въздуховод му пречи да работи на пълните си възможности. Сега дори и да се установи ненормална работа, няма да е сигурно дали е заради повреда или заради лошия монтаж. Ако може го махни въздуховода направо от стената. Даже ако въздуха от помещението излиза до климатика е добре ,защото топлината отвътре ще се поема от климатика и ще я връща обратно (един вид рекуперация).
Ако искаш тия, дни може да направиш лесен тест на климатика. Издебни време, когато температурата навън е 5-6 градуса (все още вечерите са хладни). Пусни климатика на макс - вентилатори, температури, без разни екстри като тих режим и т.н. Ако трябва отвори помещението да е хладно за да работи климатика постоянно. Остави го да поработи така около час и виж дали питата на външното тяло побелява от скреж и къде точно побелява. С термометър измери температурите на ВЪТРЕШНОТО тяло - отгоре, където влиза въздуха и отпред на жалузите ,където излиза. Ако може измери и консумацията на климатика - най-добре мощността с ватметър, но може и тока с ампермер. Наблюдавай и как работи компресора - дали тръгва/спира, дали се "набира" или не иска да си вдига оборотите и т.н. После докладвай резултатите тука, да ги анализираме. Може пък да ти се размине ремонта.
Идеята с рекуперацията е много добра - от снимките не става ясно за какво е този въздуховод, но вероятно е за вентилация на капанчето. Ватметрите са по 25-6 лв. Термометри под път и над път. Час работа е дори много за да се види какво се случва, но да кажем ще е по-точно като цялостно наблюдение. Шумоизолациите не са кой знае какъв проблем, важното е да се види какво друго се е подпалило покрай тях - бая е грято, за да се стигне до пушек.
liusien - специалист
preslav написа:
Zoro5 написа:
Дори и да е здрав климатика , този въздуховод му пречи да работи на пълните си възможности. Сега дори и да се установи ненормална работа, няма да е сигурно дали е заради повреда или заради лошия монтаж. Ако може го махни въздуховода направо от стената. Даже ако въздуха от помещението излиза до климатика е добре ,защото топлината отвътре ще се поема от климатика и ще я връща обратно (един вид рекуперация).
Ако искаш тия, дни може да направиш лесен тест на климатика. Издебни време, когато температурата навън е 5-6 градуса (все още вечерите са хладни). Пусни климатика на макс - вентилатори, температури, без разни екстри като тих режим и т.н. Ако трябва отвори помещението да е хладно за да работи климатика постоянно. Остави го да поработи така около час и виж дали питата на външното тяло побелява от скреж и къде точно побелява. С термометър измери температурите на ВЪТРЕШНОТО тяло - отгоре, където влиза въздуха и отпред на жалузите ,където излиза. Ако може измери и консумацията на климатика - най-добре мощността с ватметър, но може и тока с ампермер. Наблюдавай и как работи компресора - дали тръгва/спира, дали се "набира" или не иска да си вдига оборотите и т.н. После докладвай резултатите тука, да ги анализираме. Може пък да ти се размине ремонта.
Идеята с рекуперацията е много добра - от снимките не става ясно за какво е този въздуховод, но вероятно е за вентилация на капанчето. Ватметрите са по 25-6 лв. Термометри под път и над път. Час работа е дори много за да се види какво се случва, но да кажем ще е по-точно като цялостно наблюдение. Шумоизолациите не са кой знае какъв проблем, важното е да се види какво друго се е подпалило покрай тях - бая е грято, за да се стигне до пушек.
Веднага сядам да напиша!... Въздуховода е заради пушенето преди време - нали имаше изискване, където се пуши в заведенията, да има и вентилация! Момента с рекуперацията при мен не е възможен, защото вентилатора е монтиран извън кафенето и няма как да се получи ефекта за който пишете. Остава варианта, когато се видя в пари, да помоля познатия ми да направи кривки и да качи тръбата над вентилатора на външното тяло. Искам да ви се извиня, но отново ще напиша - дори в това положение, както 1/4 от вентилатора е затворен, климатика работеше перфектно! Но, щом казвате, че въздуховода пречи - ще направя нужното и ще го повдигна. Както писа Преслав, трябва да видя какво се е подпалило... Толкова пъти питах дали има някаква изолация, за да знам какво да гледам, какво да търся като проблем и най-важното - къде! Но, нека се стопли хубаво времето и да изключа климатика, пък ще го отворя за да видя каква съм я оплескал! Разбира се, че веднага ще пиша и ще кача снимки да видите! И понеже писах снимки, сега ще кача снимки на заварката на тръбичката която пробих без да искам!..... :shock:

http://prikachi.com/images.php?images/154/9051154d.jpg
http://prikachi.com/images.php?images/180/9051180D.jpg
http://prikachi.com/images.php?images/182/9051182y.jpg
a_stoev - майстор
Добре си е заварката. Важното е да е плътна.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Тема "Отново и отново - въпрос за избор на климатик..." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: