• 1
  • 2
Всичко свързано с въздушния поток, който дишаме.
nik1357 - напреднал
Здравейте на всички,посетили темата.
Искам да запитам може ли и ако да - как ще работи компресор от климатик за автомобил със задвижване от вятърна турбина с вертикална ос.
Мисълта ми е да използвам енергията на вятъра за отопление.
Не знам как ще работи когато оборотите са малки.
stelaartoa - специалист
А помислил ли си за цикличността на поривите на вятъра? Ту духне,ту спре...Как мислиш да се топлиш при тези условия? А и в БГ няма особено подходящи ветровити места.
a_stoev - майстор
Ще работи. Някак.
Въпроса е че автолкиматиците са на 134, а той не е много подходящ за отопление.
По добре да се прави ток а тока да върти класически компресор. По лесно е за управление и пренасяне на енергията.
Ако климатика е инверторен не е задължително да имаш и променлив ток. Пак ще ти трябва някаква стабилизацино ще елементарно
Mega - специалист
... А мислил ли си колко е мощен автокомпресора и ако хипотетично решиш другите проблеми, какво помещение би бил поел?
VLADO66 - майстор
Евентуално баня.а ако няма вятър може да се удължи редукцията до един велоергометър :-D
Ahmakov - специалист
VLADO66 Много ви големи баните бе...

nik1357 Ти измисли как да "докараш" от 1000 до 6000 оборота на хоризонтален вал, пък ние ще помислим за другото...А и мощността е доста по голяма от коментираната в по предните постове. Щом като включи автоклиматика и един 100kW мотор, го "усеща", не става въпрос за 200 - 300 W. Зависи колко бутала има компресора, дали са 3 или 8....
Обикновенно АВТОКЛИМАТИЦИТЕ работят на охлаждане, и ползват регулирана мощност от двигателя. Регулацията се осъществява от електросъединителя и някои други джаджи. Интересното е , че работят над 20 000BTU. А и фреона им е недостатъчен за отопление. Тъпото е че не са проектирани за отопление , а за студ :wink:
Но като цяло идеята не е за подценяване :shock:
Мисля че има по подходящи идеи за обръщане на механичната енергия, в топлинна :-D
piron45 - майстор
gtv.tv написа:

Мисля че има по подходящи идеи за обръщане на механичната енергия, в топлинна :-D
Най елементарния пример за двойно топлене от един и същ материал. Чепати дърва за огрев - топлиш се докато ги цепиш и втория път при горенето. :lol: Дори може и да ти става топло само при мисълта колко зор си видял докато ги нацепиш тия дърва :axe: :x
piron45 написа:
Най елементарния пример за двойно топлене от един и същ материал. Чепати дърва за огрев - топлиш се докато ги цепиш и втория път при горенето. Дори може и да ти става топло само при мисълта колко зор си видял докато ги нацепиш тия дърва
Хитро, не бих се сетил за този вариант. Особенно ако ти се върти в акъла и цената на дървата, сигурно ще ти стане още по топло.
А сега по сериозно. По принцип лятото има по малко вятър, особенно в дните когато е горещо. Така че възможноста да се охлаждаш с авто климатик посредством вятърна турбина почти отпада. Друг е въпроса през зимата когато ветровете са силни. Тогава вече нещата стават по атрактивни, но са свързани с някои трудности като - вятърна турбина която да развива мощност 2-3 киловата при 7-9 м. сек. , система за дефрост на кондензатора, топлообменник и трасе за отвеждане на топлинната енергия, избор на фреон подходящ за отопление и др. Иначе ако се разтърсиш из нета ще намериш секънд хенд компресори и аксесоари за автоклиматици колкото щеш, на цени каквито искаш. :)
Можеби най лесният вариант е прозоръчен климатик с подходящ компресор от автоклиматик :)
riki888 - специалист
За да ти работи при слаб и силен вятър турбината, може да помислиш лопатките да са с променлив ъгъл. Като на хеликоптерите. При слаб вятър - малък ъгъл, при силен вятър ъгълът се увеличава. Така ловиш слабия вятър и не се претоварва турбината при силния вятър. Това е най-добре да се изпълни механично, да реагира моментално при силни пориви на вятъра. Идеално е всяка лопатка на турбината да е с някаква пружина която се натяга при силен вятър и увеличава ъгъла на лопатката.
На автомобилите компресорът е от порядъка на 10 к.с., за конкретен компресор трябва да видиш спецификацията на колата или на производителя на компресора. Може да ти се наложи някакъв редуктор, например безстепенен, в зависимост от оборотите - на изхода да подава относително постоянни обороти за компресора. Обаче трябва да се пребориш със загубите в редуктора.
Може да сложиш на една мачта няколко по-малки перки вместо една голяма за да си сигурен че няма да се разглобят от центробежните сили. Все пак стои въпросът - получаваш ли 10 к.с. мощност от вятъра който ще уловиш.
  • 1
  • 2

Тема "Климатик задвижван от вятъра-възможно ли е ????????????????" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: