• 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 15
Всичко свързано с въздушния поток, който дишаме.
pipilica - майстор
Тия от тая дирекция ги интересува само да ти вземат някви пари нищо друго. Копаеш си дупката както те устройва и после отваш при тях или им пишеш писмо с обратна разписка и им казваш че имаш кладенец или сонда за домашно ползване който искаш да регистрираш и тва е. Ако не ти е необходим тоя документ може и да си траеш, по селата много имат дупки и не са чули за тая дирекция. Виж ако си фирма може да дойдат и да гледат, не знам как е за фирма. Аз от 15 години имам голяма дупка и едва преди 5 години я регистрирах щото ми трябваше документа за акт16.
Виж кви са тарифите за дълбочина и си избери квото ти е изгодно, провери района за средна дълбочина да не се издъниш. Ако тръгнеш да се занимаваш с проектанти и фирми за сондаж е много разправия и пари, не си струва за лично ползване. Преди да копаеш пробвай да намериш човек който познава баш къде е водата, не е майтап има такива дето много точно познават.
a_stoev - майстор
magi208 написа:
2 Това че ти не си в час с най надеждните технологии за защита не означава всички останали трябва да си караме по старому и да пукаме топлообменници. http://www.greyline.com/dfs.htm
Малко на патерици пиша.
Интересно решение, но какво не харесваш на обикновените механични датчици за поток? Или като им нямаш вяра диференциален пресостат. Въпреки че второто в комбинация със задръстен топлообменник може да те излъже, но пук се слага на от много производители като стандартно оборудване и дтачика поток е опция, "задължителна".
Би трябвало да има още 2 степени на защита, ниското налягане и температурата на изходящата вода.
magi208 - специалист
a_stoev написа:
magi208 написа:
2 Това че ти не си в час с най надеждните технологии за защита не означава всички останали трябва да си караме по старому и да пукаме топлообменници. http://www.greyline.com/dfs.htm
Малко на патерици пиша.
Интересно решение, но какво не харесваш на обикновените механични датчици за поток? Или като им нямаш вяра диференциален пресостат. Въпреки че второто в комбинация със задръстен топлообменник може да те излъже, но пук се слага на от много производители като стандартно оборудване и дтачика поток е опция, "задължителна".
Би трябвало да има още 2 степени на защита, ниското налягане и температурата на изходящата вода.
Те точно това не им харесвам на диференциалните датчици за поток...Не стига че им се запушват тръбичките от какво ли не - от ръжда до тиня ами и изобщо не хващат ледово заразяване .
Остава си като абсолютно сигурен само чистия механичен датчик за поток обаче ако работиш със чиста среда.
Ако имаш пясък тиня или ръжда и той си блокира.

При ултразвуковите надеждността е уникална във мръсна среда . Измерват прецизно до момента в който им се натрупа 5 милиметра тиня и тогава пак не те подвежда а ти обявява грешка и ти изключва машината.
magi208 - специалист
Изобщо функцията на диференциалния е да следи дали работи помпата и дали няма тапа в системата.
Това го пиша за тези които не са запознати / виждам че на теб ти са ясни/

На този за поток пък за констатация на различни свързани проблеми /според това какво е решил да следи производителя/ от смяна на скоростта на помпи до замръзване .

Последните тенденции пак вървят към поевтиняване особенно с внедряването на диагностика по 1 температурен и 1 датчик за налягане на фреона /Даекин,Клима-венета и други/
Чаро - Акълия
Принципно е така. Целта е да се гони максимална ефективност на агрегата и при повишаване на дт-то, това да се отразява като грешка поток. Има го от около 3-4 години в едни от българските машини.
Лично според мен е подобно на АБС-а при автомобилите. Екстра, която понякога е голям дефект!
Има схема на монтаж (мисля че си е моя, но може и да не така) при която трябва да се увеличи разликата, ако е възможно. В някой случаи е въпрос на подмяна на защитата с прост, но сигурен датчик поток!
a_stoev - майстор
magi208 написа:
Ако имаш пясък тиня или ръжда и той си блокира.
Ако има пясък и тиня тази вода няма място в топлобменика.
В такава ситуация, с кална сондажна вода, разумното е тя да минава през серпентина на буферения съд от към "външната" страна /source side/. Само че никой не споменава че и това е нужно да се слага, и че трябва и още една помпа.
magi208 - специалист
a_stoev написа:
magi208 написа:
Ако имаш пясък тиня или ръжда и той си блокира.
Ако има пясък и тиня тази вода няма място в топлобменика.
В такава ситуация, с кална сондажна вода, разумното е тя да минава през серпентина на буферения съд от към "външната" страна /source side/. Само че никой не споменава че и това е нужно да се слага, и че трябва и още една помпа.
Това идва от там ,че инсталатора започва да орязва офертата с цел да стане по-приемлива за клиента без да му се загуби горницата и накрая може да остане един гол недомисляк , който работи някак някакво време па вземе та издаде багажа.

Няма да споменавам колко такива съм видяла. Само за куриоз ще спомена фабрична италианска машина , която беше с външен топлообменник изработен така:

Стоманена тръба Ф 20 с положена във нея медна Ф 12 с дължина 6 метра за мощност 8 киловата :?
Водата минава през вътрешната тръба :shock:

Като на старите чешки VRW-та само дето там се ползва за кондензатор а тук и за изпарител :lol:

Демек каквото сме учили че не трябва да се прави всичко на 1 място

Нарочно не споменавам марката но личното ми мнение е че и производителите понякога са "гола вода"
Най вече някои италиански.
catpat написа:
magi208 написа:
А да не забравя:)

Ако искаш постни тук съобщението ми . Нищо че е лично .

Да дадем малко поводи за дискусия на корифеите по темата че с тия детендери само им е скучно.

Ама как ви хрумна да свързвате мен с това ???

Пък и току виж съм научила нещо ново :) а дано

ама на--ли:)
Какво мислят останалите спецове?

Съобщение

Значи единственото което малко усложнява работата при теб са термоглавите.
От 1 страна е добре да ги има защото не се вкарваш в излишно прегряване на помещенията ,но те променят дебита на вътрешния кръг и ако решат да затворят 80 % от тях агрегата започва да работи при високо налягане и лош коп или направо изключва по налягане.

Проблема се решава с буферен съд през който си върти термопомпата когато работи ,
а твоята помпа през другите изводи на буфера през инсталацията./малко ти е малка ...за да не купуваш голяма добави последователно още 1 - 25/4
Големина , материал и конструкция -според бюджета
цена 150-1000 лв

За сондажна помпа си на границата на възможностите за външа помпа. Те просто не могат да засмукват над 9м разлика а на 8 са ненадеждни . Според мен си за потопяема и понеже си си направил широк сондаж което е супер , ти препоръчвам мантелна потопяема помпа . Ако е скъпо има още варианти .
Цена или вариант - според бюджета.
цена 280-800 лв


За топлообменници щом нямаш пясък си си направо за пластинчати-споени .Тук не прави компромис с големината . Заводските за такава машина са 54/12см.- 20 пластини с плътност "н" , но това е компромис. Сложи си направо 54/12см-30 пластини с плътност "м" или "л".
Желателно е маркови. При другите пада голямо лъгане в параметрите. Каори 30 е точно с параметрите на Алфа Лавал 20.
все пак има и по - евтини варианти./20 пл вътрешен и 30 външен/ -според бюджета.
цена-1100-2000 лв


Компресор - категорично Копеланд,Матсушита,Митсубиши, ако са ти скъпи в краен случай Данфос .
Слагам го на последно място защото Данфос купиха френски завод да им прави големите компресори а французите за мен могат да правят........ но не и техника. От друга страна е няколко класи над китайските или някой "Даекин" за който от Дайкин не знаят че го произвеждат. Ако това е скъпо ще ти препоръчам китайско Санио
Избор на компресор -според бюджета
цена 700-2800 лв

ТРВ - Данфос -ТЕХ2 режима е лек и няма нужда от изгъзици.
Тук няма по- евтини варианти
цена-75 лв

Защитната електроника с време на реакция 0,3 сек./градус .Най добре е Омрон .Ако ти е скъпа, българската на Геотерм е най-добрата от по-евтините. -според бюджета
цена 90-350 лв

Температурен контролер - нищо повече от Диксел с 1 сонда
цена 65 лв

Функционален контролер/автоматика/ - според бюджета
цена 40-120 лв

Ресивери - според бюджета
цена 60-200 лв

Рекуператор - Ще ти дам чертеж . Заводските са ужасна цифромания . Толкова , че много европейски производители просто заваряват тръбите преди ТРВ с тази преди компресора. /не че се получава кой знае какво/
цена 55-1300 лв

Пресостати - според бюджета
цена 50-120 лв

Антикиселинен филтър-дехидратор - Кастел /предполага се че няма заради 1 машина да си купуваш со2 инсталация за неоксидирани заварки/
цена 30 лв

Дебитна защита - според бюджета
цена 60-400 лв

Общи водопроводни компоненти -според бюджета
цена 200-600 лв

Необходими технически умения:
1 Работа с оксижен , И.З.А или електроконтактен апарат. /в краен случай добър бренел/
2 Основни познания по електро-автоматика.
3 Основни умения по водопроводни инсталации.

За да подберем компонентите задай разполагаем бюджет .
Имам два въпроса.

1 Какаво е мантелна потопяема помпа ?
2 Защо това съобщение се припокрива с:
admin on September 30, 2013 at 10:39 pm said:
В отговор на Искрен ...
на http://geoterm.bg/?p=6117&cpage=1#comment-18
magi208 - специалист
Здравейте! Различните производители имат свои изисквания към монтажа на потопяеми помпи като едно от основните е така наречената "скорост на потока около двигателя или помпата като цяло"
Когато помпата се инсталира в по-широк сондаж или кладенец тази скорост става критично ниска и производителите препоръчват помпата да се постави в тръба наречена "Мантел" с цел по-добро охлаждане на двигателя./диаметъра на тръбата се избира според този критерий/
Мантелни са тези помпи , които засмукват от дъното си покрай двигателя и нямат нужда от допълнителен мантел.

Съобщението се препокрива защото съм един от администраторите на въпросния сайт.
От уважение обаче към форум Направисам.бг не би било коректно започната тук дискусия да се пренася другаде или да се прави реклама на други сайтове освен при поискана препоръка или информация.
Понеже статията е авторска имам право да разреша на колега от този форум да я използва въпреки, че е изпратена като лично съобщение.
idunno - специалист
:-D :-D :-D .Универсални отговори за всички питащи или не чак........
Само така може да се определи горното.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 15

Тема "сондаж за термопомпа вода-вода" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: