ivosp написа:Вчера идва човек с който изтеглихме фреона и наляхме наново по везна. Няма разлика в работата на машината т.е. отпада варианта липса на фреон.ivosp, трябва да се разграничават случаите "липса на фреон" и "недостиг на фреон".
Вечерта разкарах съпротивлението от въздушния датчик на климатика и пуснах дистанционното на 30оС с оригиналния датчик, който сложих на студената вода, като леко му влоших контактната площ с тръбата за да може да вдига по-висока от 30 оС температура. Резултата е, че машинката от време на време работи както трябва .
Човека прегледа ТРВ-то и каза че не му харесва как работи. Възможно ли е от неправилно работещо ТРВ да изпада машината в такива "депресивни" състояния и да работи като хората когато си иска.
Направи ми впечатление и че външното тяло на климата се обледява само от средата нагоре.
Недостиг на фреон се получава почти при всеки климатик с по-малка мощност, поради факта че са спестени доста елементи - ресивери, ТРВ-та ...
Освен това твоя климатик е инверторен и най-вероятно има и ТРВ. Температурата на фреона на вход на топлообменника в твоя случай е нормално да се мени в по-широки граници, без да има недостиг или липса на фреон.
Обледяването само горната половина може да е от слаба работа на долната - примерно затруднено преминаване на фреона от запушване.
Колко капилярки излизат от питата?