Всичко свързано с въздушния поток, който дишаме.
king82 - специалист
Добре нали уж важно е да са свързани противоположно вход фреон до изход вода и изход фреон до вход вода. Това е изпълнено. В началото на темата съм споменал модела на топлообменника, дават го 12 kw, а термопомпата е 9 kw.
king82 - специалист
Значи аз съм глупав електроинженер, ама разсъждавам така: Ако ще да се сложи и 10 пъти по голяма циркулационна помпа и дори този хидравличен изравнител, това няма да намали делтата между вход фреон и изход вода. Ще се намали делтата на вход/изход вода и вход/изход фреон. Правилно ли разсъждавам?
Zoro5 - специалист
Изглежда като да ти е малко фреона. Консумация 1.1кВт е като за 12-ка ,а не за 24-ка (как я мериш?). Като правиш замервания ,отбелязвай и външната температура. Имаш ли гледка към външното тяло - дали му е чиста питата и дали се върти вентилатора?
king82 - специалист
Консумацията я меря с електронен електромер, перката се върти, питата е чиста, външна температура около 0.
Zoro5 - специалист
Фреона трябва да влиза отгоре (като гореща пара) и да се стича надолу (като охладена течност). Обратното включване може да наруши баланса на фреона. Така ,че викай майсторите да оправят посоките, да тестват и ако пак е малка мощността , да долеят и фреон. При тези температури компресора трябва да консумира поне 2кВт.
Малкият дебит на водата може да се дължи и на лошо обезвъздушаване! Това не се оправя с нова помпа.
radius - майстор
Zoro5 написа:
П¡ри тези температури компресора трябва да консумира поне 2кВт.
Туй как го "изчисли"?
Здравей,
Стойностите които виждам като достигната температура на фреона ми изглежда добре , но проблема определено е в ниската циркулация . Същия проблем го имах и аз --> четири конвектора + два радиатора . Помпа по спецификации 6,5 м3/час , а реална циркулация през топлообменника едва 0,7м3/час. Смених помпата със съмнение за повреда но не . Машината работеше в Он-Офф доста често тъй като достигаше често температурата на водата дори и в студени дни а аз зъзнех водата хладна .
Помпата ми е на максимум сега и малко ме боли за едни 100Вата ама няма как . Това съм го засякъл с помощта на топломер свързан на изхода на помпата за да съм на ясно какво става .
Относно монтажа :
- смятам варианта фреон вход отгоре за по удачен ;
- машината ти замръзва защото се форсира на максимум в тази мъгла и влага. Особенно ако следи връщащата се вода -40 градуса . Сложи датчика на изходящата вода . Това е инвертор а не ОН-ОФФ машина . Ако искаш да я направиш ОН -ОФФ може и на връщащата се вода. Не се чуди защо замръзва отвън - от претоварване е. Когато неможе да достигне температура на водата климатика е на максимум тоест вдига максимално налягане без да има нужда и изключва . Можеш да го провериш ако снижиш зададената температура на връщащата се вода трябва да се опита да регулира ниската температура .
-датчик на връщащата се вода :
Това определено е лош избор според мен , защото докато стоплиш водата след дефрост или когато е студено у вас , машината ще претоварена оттам бързо ще обледени топлообменника отвън и оотам ефективността пада . Алгоритъма за дефрост на повечето машини е такъв , че засичат колко време машината е работила на максимум под дадена външна температура плюс температура на замръзналия външен топлообменник и оттам почват едни дефрости....
При теб става друго -->водата ти е с ниска температуа а машината има мощност -->стопля фреона обаче нямаш топлоотдаване през топлообменника. При тази ниска циркулация ти трябва друг топлообменник -> по голям , още по голяма помпа или да намериш кое е причината за лошата циркулация .

Най прост тест . Откачаш водния кръг на топлообменника пускаш един маркуч от чешмата --вода вход , другия край в канала и гледай температурите на фреона заедно с консумацията . Предполагам ще го накараш да вдигне 2-3 киловата от мрежата а фреона мове и да не достигне 50 градуса . Ако в тая схема имаше и топломер можеше и КОП и мощност да провериш . Иначе сега ако имаше термосонди потопени във водните кръгове плюс показания на водомера увас пак може да смятаме, но не това е целта на занятието.

Ухх че се разписах за сефте #-o
Успех !
king82 - специалист
Благодаря за подробните обяснения. След като смених помпата с 25-7 и работи на 100 вата нямаше видимо подобрение. Майсторите са категорични ,че топлообменника е напълно подходящ за мощността на климатика. На този етап умуват още малко игра с датчиците. От там на сетне най-лесния вариант е споменатия вече хидравличен изравнител....... И аз в момента съм шах.
Zoro5 - специалист
Топлообменника е повече от достатъчен, обаче свързването му е грешно. А щом "майсторите" са объркали това, дали не са объркали и друго? Би трябвало изхода на фреона да е с температура близка до изхода на водата. При теб разликата е прекалено голяма. Входа на фреона може да те подведе. Най-добре е да се мери по манометър.
Компресора работи на 50% мощност - значи или няма фреон или управлението "го спира". От последните ти измервания имаш около 3кВт топлинна мощност, разлика 3оЦ на вх/изх. вода , плюс че и водата е хладна, което показва, че не ти е чак толкова слаба циркулацията. Което пак ни връща на фреоновата част и компресора. Прави, струвай ,но трябва да видиш поне 2кВт на компресора и 6оЦ в/и вода - иначе няма как да се стоплиш на половин мощност. Викай майсторите и докато не я докарат на мощност, не ги оставяй. Точно сега е времето за настройка на въздушни термопомпи - лятото и баба знае да топли. :yawinkle:
idunno - специалист
Много акълии има тук в този форум, които оправят климатици с клавиатури. Моят съвет е да си намериш правилния техник или фирма в региона, защото като гледам досега не си успял.

Тема "Термопомпа LG UU24W+AHU KIT - въпроси" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: