• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Всичко свързано с въздушния поток, който дишаме.
radius - майстор
Тоя твой приятел е много далеч от часовете живот на компресора. 3000 часа за инвертор са 120дни работа, не мислиш ли че нещо не се връзва? Специално по повода пуснах тема в сетком и се оказа, че са далеч над 10000 часовете.
И какво е това инсталиране - 2 стойки и 2 меки връзки и малко четене, аз сам си я пуснах.
Виж ми мненията във форума. Скоро писах за моята система, а в една тема на kuuuul пуснах линк към изгодна машина като моята.
Високия КОП ще ти го гарантират eurovent например.
s_s1 - специалист
И аз съм далече от климатичната техника, но при този случай се оказа, че причината е в компресора.
eurovent няма да ми гарантират, че ползвана машина има същите параметри, като тези, когато е излезнала от завода.

Та да продължа за развитието на правеняка:
По съвет на колега купих топлообменник ZC250 с 40 пластини и инверторен gree change 24. Системата я сглобихме първата десетдневка на февруари и до сега работи безпроблемно. Вътрешния въздушен датчик е излъган за температурата с последователно съпротивление и когато е настроен на 16С прави 40С на водата. Мисля, че бойлера се загрява до около 35С, но нямам термометър там. Двете циркулационни помпи работят постоянно. При стоплена къща и загрял бойлер разликата топла/студена вода на топлообменика е около 4С. От средата на месец февруари съм включил и електронен електромер и всяка вечер в 20 ч. записвам резултата. Консумира около и под 25 кв.ч. В топлите денонощия пада на 10-12 кв. ч. Това напълно ме устройва защото алтернативата-пелетния котел има мин. консумация 12 кг/24 часа пелети, като топли само бойлера и себе си, т.е помещението в което е поставен-гаража. Ако сметката ми за ел. енергия не се повиши с повече от 150 лв/месец за термопомпа и повишената консумация на ел. бойлера ще се радвам много. В същност и с 200 лв да се повиши на месец пак ме устройва, защото няма да чистя котел.
А един мой приятел ми прави управление за 4-пътния вентил по външна темп, като отчита и стайния термостат. В момента още е купчина кабели, но имам големи надежди, че ще ми върши идеална работа като софтуера на пелетния котел. Оказа се, че компа му се шашка и се бъгва от пиковете, които създава 4пътния вентил и влизат по захранване. Сменихме го с импулсно, но проблема остана. Още не съм платил февруарската сметка , та не знам дали електронния електромер показва вярно и също не знам с колко ще се повиши консумацията на ел. енергия от бойлера, който дозагрява водата. Вече има достатъчно слънце и повечето дни ползваме другата баня с вода от слънчевия колектор. През първата седмица на април ТП не е работила. Включих я отоново в неделя 10.04.2016 г. Въпреки, че е инвертор в тези топлите дни компресора прави доста големи паузи. Днес е слънчево и мисля да я спирам. Но все пак у наше село отоплителния сезон е 7 месеца.
radius - майстор
Няма да пиша повече встрани от темата ти. След първото ти мнение останах с впечатление, че си пред избор на варианти, а доколкото виждам си купил нещата, така че - успех. Само пиши и какво ти струва, за да може да се направи сравнение.
Zoro5 - специалист
s_s1 написа:
...
За да има отдадена енергия от серпентината към водата в бойлера трябва да има голяма разлика в температурите. при 50С на термопомпата водата в бойлера никога няма да достигне 50С, защото има загуби.
За да може да работи като проточен бойлер и струята вода да не тече като тази на "Юнга" като ракия трябва да се отдава поне 12 кв. Моля някой да сметне при темп на водата 10С за да стане 36-38С и темп на серпентината 50С колко м2 трябва да е площта на серпентината.
Това не е проблем на термопомпата, а на бойлера. Тези серпентини не са правени за ТП и затова са неефективни. Вместо голям и скъп бойлер със серпентини си вземаш обикновен 80литров и външно му свързваш цирк.помпа и пластинчат ТО поне 10кВт. Ще стане не точно проточен , ами по-скоро "бързо догонваш" бойлер - все пак имаш буфер 80литра. Електическите нагреватели си остават ако искаш да ДОзагряваш от 40 на 60оЦ. При +20о навън, въздушните ТП си вдигат мощността с +20..30% от номинала. КОП-а също отива към 5 и това се гарантира не от марка или модел , а от физиката. Освен това водата от водопровода и тя се затопля (у нас лятото е +20..21оЦ). Отделно ,че и хората лятото се къпят с по-хладка вода. Всички тези благоприятни фактори водят до това ,че лятото ТП работи в по-лек режим от зимата и може да е супер ефективна, стига да не я надуваш без нужда до високи температури. Те по принцип компресорите издържат до +60оЦ , но няма смисъл да се товари толкова, защото и КОП-а пада. Загубите от бойлера също намаляват при по-ниски температури.
Не се подлъгвайте по бойлерите за солари, където се търсят големи обеми и високи температури. При термопомпите логиката е коренно различна - ниски температури и големи топлообменници ( а не обемни съдове).
s_s1 - специалист
Нещо недоразбрах: Моят топлообменник е 10 кв. и струва 630 лв.
За какво да купя още един?
Как да го свържа?
Ще ми трябва ли още една помпа?
Ако в същия съд /бойлер/ който загрявам с термопомпата го дозагрявам с ел. нагревател до по-висока темп. ще си топля къщата с ел. нагреватела, а ТП ще изключва защото е достигнала зададената темп.
В моята система имам 2 последователно свързани бойлера. Студената вода от ВиК влиза в първия бойлер, който е с мантел и се топли или от котела или от ТП. Изхода на този бойлер /топлата вода/ е свързан към входа за топла вода на пералнята и към входа за студена вода на втория бойлер, който дозагрява водата до около 55С. Така разполагам с 80 литра вода на 55 С и още 80 на 35С.
Zoro5 - специалист
s_s1, не знам каква точно ти е системата , така без схема може нещо да не е точно. Доколкото разбирам термопомпата ти топли с ТО 10кВт водния кръг на парното и после този кръг го прекарваш през серпентината на бойлера, така ли е? Специално за топлене на бойлера с ТП това не е много удачно решение поради няколко причини:
1. Имаш двоен топлообмен - първо фреон/вода и после вода/вода. Това вдига налягането в компресора и намалява КОП-а.
2. ТО в бойлера е серпентина, която обикновено е изчислена да работи на по-високи температури ,с вода от котел или солар и с ТП й е ниска мощността.
3. В бойлера водата е статична, което още повече влошава топлообмена.
Идеалния случай е да имаш топлообмен фреон/бойлерна вода и циркулационна помпа, която да върти водата на бойлера през ТО. Явно при теб това трудно може да стане ( точка 1 си остава) , но с допълнителен ТО и помпа решаваш точки 2 и 3. Пластинчат ТО 10кВт може да се намери и за 200лв още повече ,че е само за вода/вода и то с относително ниски налягания.
Проблем при такива хибридни решения - котел/солар/ТП/реотан накуп е ,че логиката за управление става доста сложна и обикновено най-нискотемпературния го "отнася" , в случая ТП. Би трябвало в първия болер да е ТП, а котела и реотана да са във втория бойлер и само да дозагряват ,ако има нужда. Но пак много зависи кое ще приемеш за основен източник, кое искаш да оползотвориш на 100%, кое ти е най-евтино или най-удобно. При много източници вариантите стават много (даже прекалено много).
Пералнята не трябва ли да е към по-топлия бойлер?
s_s1 - специалист
Отзад напред: Пералнята си има ел. нагревател, бойлера /по-топлия/ също. Смисъла е да се използва енергията от котела или от ТП за топлия вход на пералнята и нейния нагревател само дозагрява до нужната й темп.
Системата не мога да я променя, защото бойлера се намира на около 15 м. тръбен път в едната посока или общо 30 м. и минава по тавана м/у плочата и дървена ламперия.
При топлообмен фреон - бойлерна вода топлообменника ще се задръсти за дни, защото водата е толкова варовита, че ако оставя мивката да капе прави сталактит и сталагмит за няколко дена /това сериозно/.
За стойността на ТО вече писах, а като прибавим и още 1 помпа работата става съвсем дебела.
Бойлера е с мантел, но никъде не пише с каква площе, при какви делта Т каква мощност отдава.
Zoro5 - специалист
Да, на практика нещата са конкретни и особено при вече готова система трудно се правят промени. Но все пак, дори и при сегашната конфигурация ,топленето на вода с ТП лятото може да е по-изгодно от паленето на котел. Най-сигурно е просто да се пробва.
Това ,че има разтворен варовик не е задължитело и да се отлага. Има твърдения ,че варовик започва да се отлага при температури на повърхността над 60оЦ. При по-ниски просто си е разтворен и се отмива. Иначе тръбите на студената вода щяха да се задръстват за отрицателно време. Изсъхването е друг случай и в бойлера няма как да стане. Обаче гаранция за това не давам. :)
s_s1 - специалист
При всички случаи през лятото ако се целта на задачата е да загрееш вода до примерно 40С за къпане с ТП е по-евтино отколкото с котел на пелети. ТП при външна темп +20С дори и при 50С на фреона ще има КОП по-голям от 3.5. А в сравнение с котела има много по-малко топлинни загуби т.к. площта на топлообменника и тръбите на ТП е много по-малка от площта на котела.
radius - майстор
Топлообменника, който спрягате е 10кВ при какво делта Т. Щото ако топлим с вода от ТП 45С, бойлера до 40С, силно ме съмнява да е и наполовина дори, което ни хвърля към по-голям и скъп топлообменник. И с помпата отидохме на 1000лв. Много дълго ще ги избивам от ток тия пари...
И към автора, моля те дай цени на компонентите по твоята система - климатик-инвертор ли е, топлообменник, връзки...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Тема "Още една термопомпа въздух - вода правеняк." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: