• 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Всичко свързано с въздушния поток, който дишаме.
s_s1 - специалист
Моята ТП безславно загина с след кратко боледуване.
Преди около месец отстраних лек теч след топлообменника. Допалних системата он от тогава до сега не мога да обезвъздуша системата. И на 19.12.2021 г. спря да работи. Влязла е вода в тръбите с фреон. Явно се е спукала и близо месец бавно е изпускала фреон във водата.

И така съм в търсене на нова ТП.

Вече се убедих, че мога да се отоплявам с ТП и търся вариант с по-голяма мощност за да намаля времето на работа на пелетния котел.

Моля за предложения.
Rhnbkr - специалист
ср дек 22, 2021 11:21 pms_s1 написа:
Моята ТП безславно загина с след кратко боледуване.
Преди около месец отстраних лек теч след топлообменника. Допалних системата он от тогава до сега не мога да обезвъздуша системата. И на 19.12.2021 г. спря да работи. Влязла е вода в тръбите с фреон. Явно се е спукала и близо месец бавно е изпускала фреон във водата.

И така съм в търсене на нова ТП.

Вече се убедих, че мога да се отоплявам с ТП и търся вариант с по-голяма мощност за да намаля времето на работа на пелетния котел.

Моля за предложения.
Каква мощност ти е необходима. Каква ТП искаш
шоп - майстор
ср дек 22, 2021 11:21 pms_s1 написа:

Преди около месец отстраних лек теч след топлообменника....


...... Влязла е вода в тръбите с фреон.
Не можах да разбера,
как си отстранил теч след топлообменника, а вода е влязла във фреоба.
За да омеша фода и фреон, топлообменника се е спукал и обикновенно фреона и маслото влизат във водата, защото са с много по-голямо налягане.

Налягането на фреона пада и ако имаш датчик за ниско налягане спира компресора.
Така поне компресора спасяваш.

Мерил ли си Т на фреон и вода по време на дефрост? За да спукаш ТО според мен си го замразил.
speka_rs - майстор
Чел съм за такива машини да се връщат пак в боя след добро осушаване, нов топлообменник и ново масло в компресора.
andreybg - напреднал
Препоръчайте датчик евтин за високо и ниско налягане така и така сме на темата, за 410ка греон
шоп - майстор
Ползвам от миниатюрните пресостати внасяни от фригокомерс
https://www.frigocommerce.com/index.php ... _version=8
s_s1 - специалист
чет дек 23, 2021 5:31 amшоп написа:
ср дек 22, 2021 11:21 pms_s1 написа:

Преди около месец отстраних лек теч след топлообменника....


...... Влязла е вода в тръбите с фреон.
Не можах да разбера,
как си отстранил теч след топлообменника, а вода е влязла във фреоба.
За да омеша фода и фреон, топлообменника се е спукал и обикновенно фреона и маслото влизат във водата, защото са с много по-голямо налягане.

Налягането на фреона пада и ако имаш датчик за ниско налягане спира компресора.
Така поне компресора спасяваш.

Мерил ли си Т на фреон и вода по време на дефрост? За да спукаш ТО според мен си го замразил.
Топлообменника от към водата е свързан с холендри и спирателни кранове. Имах лек теч от нипела на единия холендър. Спрях крановете, демонтирах холендъра, навих отново нипела му към тръбата, но резбата беше много къса и затова освен тефлоновия конец сложих и "течен тефлон" и отново сглобих системата. Теча спря, но се оказа, че не мога да изгоня малкото въздух влязъл в системата. Тръбната инсталация е стара с черни тръби и имам обезвъздушители само на радиаторите. Уж обезвъздуших, но след няколко дни отново "клокочеха" радиаторите. И така около месец вечер като се върна от работа все изкарвах по малко въздух от системата. Като се прибрах от ски ТП беше дала фира с грешка 4-пътен вентил.
шоп - майстор
ср дек 29, 2021 4:09 pms_s1 написа:

Топлообменника от към водата е свързан с холендри и спирателни кранове. Имах лек теч от нипела на единия холендър. Спрях крановете, демонтирах холендъра, навих отново нипела му към тръбата, но резбата беше много къса и затова освен тефлоновия конец сложих и "течен тефлон" и отново сглобих системата. Теча спря, но се оказа, че не мога да изгоня малкото въздух влязъл в системата. Тръбната инсталация е стара с черни тръби и имам обезвъздушители само на радиаторите. Уж обезвъздуших, но след няколко дни отново "клокочеха" радиаторите. И така около месец вечер като се върна от работа все изкарвах по малко въздух от системата. Като се прибрах от ски ТП беше дала фира с грешка 4-пътен вентил.
На база моите знания ще напиша възможни причини за проблем в топлообменника и омешване на вода и фреон:
1 Работа на ТО над работното и тествано налягане
2 Работа на ТО при вода с абразивни частици
3 Работа на ТО с топлоносител вода и фреон с Т под 0 градуса С
4 Работа на ТО в условия на електрохимична корозия.
Механични повреди и работа над 200 градуса С ги изключвам, макар, че само Вие знаете как сте натягали нипели и холендри!
s_s1 - специалист
чет дек 23, 2021 12:17 amRhnbkr написа:

Каква мощност ти е необходима. Каква ТП искаш
За да се стопля при - 15С мисля, че ще са ми необходими 13 КВ мощност.
Та търся ТП, която при - 15С външна темп. да отдава тези 13 Кв при темп на водата 55/45С.
s_s1 - специалист
съб яну 01, 2022 3:28 pmшоп написа:

На база моите знания ще напиша възможни причини за проблем в топлообменника и омешване на вода и фреон:
1 Работа на ТО над работното и тествано налягане
2 Работа на ТО при вода с абразивни частици
3 Работа на ТО с топлоносител вода и фреон с Т под 0 градуса С
4 Работа на ТО в условия на електрохимична корозия.
Механични повреди и работа над 200 градуса С ги изключвам, макар, че само Вие знаете как сте натягали нипели и холендри!
Предполагам Т. 2. Инсталацията е стара с "черни" тръби со много отлагания от котлен камък, мръсотия, ръжди. Предполагам, че са образували наноси в ТО, застойни зони и от това е дал малък пропуск през който фреона е изтекъл във водата.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Тема "Още една термопомпа въздух - вода правеняк." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: