Всичко свързано с въздушния поток, който дишаме.
Здравейте ,
тъй , като не видях подобна тема , а ги прегледах всичките реших да пусна нова.
Имам лафка за бързо хранене на практика е фургон 3х6 метра пригоден за тази цел , сложил съм "чадър " и от фирмата , където ми го направиха ми казаха ,че 1700 кубични метра/ч са му достатъчни , купих от вики-ват 1800 кубика изнесена с турбина върши перфектна работа , обаче лятото жега , зимата студ , държим отворено някъде постоянно за да дърпа. Интересува ме , какво мога да направя , за да смуче от някъде и в същото време да ползвам климатик, и да не изсмуква всичкото топло/студено . Размерите на фургона са 3х6х2.2 ако това е от значение . "Чадъра" ми е на късата част в средата , мислих си да направя 2 отворя на дългата част близо до "чадъра" и да си смучи директно от тях , като по този начин пътя на външния въздух се скъсява значително , но това е само някаква моя теория , и преди да режа и въобще да предприемам , каквото и да било ми искаше да чуя , някакво компетентно мнение или някой , който е правил нещо подобно .
Благодаря за вниманието !
Има Наредба № 15 от 28 юли 2005 г. за технически правила и нормативи....

Чл.333
(1) Смукателните чадъри се предвиждат при едновременно отделяне на топлина и слаботоксични газове и пари, когато работникът не се навежда над източника на опасни вещества и над източника има достатъчно устойчив конвективен поток с осова скорост в равнината на смукателния отвор на чадъра не по-малка от 1 m/s.
(2) Смукателните чадъри се разполагат над източника на опасни вещества, като се:
1. проектират с централен ъгъл на разтваряне между 45 и 60° и смукателният отвор покрива в план източника на вредности;
2. предвиждат на височина, която позволява безпрепятствено обслужване на технологичното съоръжение (обикновено на 1,8 - 2 m от пода).
(3) Страната на чадъра трябва да е по-голяма от най-големия размер на топлинната струя в равнината на смукателния отвор, а дебитът на засмукания въздух - с 15 до 20 % по-голям от дебита на струята.
(4) При проектиране на чадъри над източници с незначително топлоотделяне или при отсъствие на топлоотделяне дебитът на засмукания въздух се определя с оглед избягване разнасянето на опасните вещества от околните течения при най-неблагоприятните условия.
(5) При опасност от проникване на опасни вещества покрай ръбовете на чадъра се използват реформирани чадъри със смукателен процеп по периметъра.
(6) При отвори на пещи, сушилни и др. се използват чадъри козирки за улавяне на излизащите горещи газове, пари и други опасни вещества................
[quote="plamen6703"]Има Наредба № 15 от 28 юли 2005 г. за технически правила и нормативи....

Адаш , благодаря ти за отговора , но той няма почти нищо общо с въпроса ми .
Мисълта ми беше , по какъв начин да направя някаква система от тръби или клапи не знам точно , че въздуха , който е в фургона да си остане вътре (топъл/студен) , а в същото време аспирацията да си дърпа пак нормално.
Iplamen написа:
plamen6703 написа:Има Наредба № 15 от 28 юли 2005 г. за технически правила и нормативи....


Адаш , благодаря ти за отговора , но той няма почти нищо общо с въпроса ми .
Мисълта ми беше , по какъв начин да направя някаква система от тръби или клапи не знам точно , че въздуха , който е в фургона да си остане вътре (топъл/студен) , а в същото време аспирацията да си дърпа пак нормално.


За нищо! Аз те разбрах какво питаш и за това ти посочих цитат от Наредбата, защото си написал и професионална вентилация... Въпроса е, че без да се види на място от специалист, които разбира от вентилационна техника няма да може да ти се помогне да си решиш проблема.
Със съвети от форума, пипни го тук, пипни го там не се решава проблем с вентилация на помещение...Дори те съветвам да не приемаш никакви съвети от хора, които не са видели на място за какво става дума и не си се убедил, че тези хора са специалисти :partyman:
plamen6703 написа:
Iplamen написа:
plamen6703 написа:Има Наредба № 15 от 28 юли 2005 г. за технически правила и нормативи....


Адаш , благодаря ти за отговора , но той няма почти нищо общо с въпроса ми .
Мисълта ми беше , по какъв начин да направя някаква система от тръби или клапи не знам точно , че въздуха , който е в фургона да си остане вътре (топъл/студен) , а в същото време аспирацията да си дърпа пак нормално.


За нищо! Аз те разбрах какво питаш и за това ти посочих цитат от Наредбата, защото си написал и професионална вентилация... Въпроса е, че без да се види на място от специалист, които разбира от вентилационна техника няма да може да ти се помогне да си решиш проблема.
Със съвети от форума, пипни го тук, пипни го там не се решава проблем с вентилация на помещение...Дори те съветвам да не приемаш никакви съвети от хора, които не са видели на място за какво става дума и не си се убедил, че тези хора са специалисти :partyman:

Разбрах те , има логика , съгласявам се напълно . ! Мерси :)

Включи се в дискусията:

 Отговори   Нова тема Абонирай се

Сподели темата:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:

Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?

Върни се в “Вентилация, климатици и термопомпи”