Всичко свързано с въздушния поток, който дишаме.
Hursa - майстор
Сорри, че се намесвам но темата е любопитна.
preslav написа:
Евентуалната доработка ще е само демонтаж на едната странична вентилационна решетка, монтаж на нейно място на преходник към гъвкава тръба и вкарване на тръбата в една от стаите.
Не съм много наясно с конструкцията на покрив с метални керемиди. Какво имате в предвид под „демонтаж на едната странична вентилационна решетка”. На стрехата или под ветровата дъска близо до билото.
шоп написа:
Напоследък повече се замислям за монтаж на водни дюзи на билото. Водата стичаща се на тънък филм ще се затопля и може да ми грее басейна чрез топлообменник, а големият + ще е изпарението на водата и охлаждането на мансардата.

В отоплителен сезон ако тази вода се загрее над 14 градуса мога да я ползвам за термопомпата.
За охлаждане сигурно ще „работи”. Но едва ли покритието на керемидите ще издържи дълго такова постоянно третиране. Все пак водния слой няма да е непрекъснат, на границите на стичащите се струи ще започнат да се образуват отложения. Там въздуха, водата и покритието ще имат „тройна среща” и постепенно покритието ще се предаде. Химическите процеси стимулирани от температурата и от повишената концентрация на соли в капките около границите на струите мисля, че бързо ще го „състарят”. Сравнително голямата разлика в температурите между участъците където водата се изпарява и съседните по нагрени сухи участъци с времето ще го напукат. Но най-вече в такава благоприятна, влажна и добре аерирана, среда вероятно доста бързо ще се развият водорасли и лишей - освен, че покрива ще загуби добрия си вид - допълнително ще отлагат отпадните си продукти. (Според мен.)
За басейна – тази стичаща се по покрива вода постоянно ще се насища с отлагащия се по покрива прах. От сухия покрив въздушните течения го издухват до голяма степен. Но стичащата се вода ще го поема и отнася в басейна.
За зимата – мисля, че много рядко ще достига 14 градуса (само, ако околната температура е достатъчно висока). Така стичащата се вода ще има големи топлинни загуби от околния въздух и още повече от това частично изпарение, което за лятото е търсен ефект. Ако такъв колектор със свободно стичаща се вода не е под „стъклено” покритие ще има твърде големи температурни загуби, както конвективни, така и от излъчване, но съществено количество топлина ще отнасят изпаренията (ако е в затворен обем влажността в този обем бързо ще достигне 100% и изпарението ще се „прекрати” – освен, ако не „прегреем” водата, но едва ли в подобен колектор).
шоп - майстор
@Hursa :prayer:
много точно написано.

Ако върнете поста с идеята за отопление на басейн през лятото ще видите, че съм написал с топлообменник

Без него нищо няма да стане и само прах и мърсотия ще се вкарат в басейна.

Имам 2-3 листа метални керемиди останали от покрива ми. Може би това лято ще ги тествам. Разбира се за 1-2 години няма как да разбера дали водата ше състари покритието. Все пак това покритие е предвидено да работи и на слънце и на дъжд:-)

Може пък охлаждащият ефект и понижената експлоатационна температура да повлиаят положително :?: Кой знае?
Hursa - майстор
С топлообменик ще избегнете попадането на прахта в басейна, но мисля, че твърде често ще трябва да го промивате. Ще се задръства, както от внесените отложения, така и от внасяните слизести водорасли и други организми, развиващи се вътре по развитата повърхност на топлообменика и хранещи се с разлагащите се организми.
Не държа, че съм прав, но покритието на тези метални керемиди не е само защитно, но и декоративно - което компрометира чисто защитните му функции (според мен). Но най-вече - все пак това покритие не е "корабно" покритие - не е предвидено да е постоянно влажно. А до голяма степен ще го поставите в по лоши условия дори и от "корабното" (ако не за "морско" то за "речно"):) .
шоп - майстор
Един преоразмерен картушен или пясъчен филтър и проблема с филтрацията е решен.

За другото ... само можем да гадаем. То покритието няма да е 100% под вода.
4 часа при слънчев ден от 12-16 часа според мен е оптимално

Все едно сме в сезона на мусоните. В Русия в крайният север и далечният североизток зимата е над 9 месеца. проблеми с металните керемиди няма:-)
preslav - майстор
Hursa написа:
Сорри, че се намесвам но темата е любопитна.
preslav написа:
Евентуалната доработка ще е само демонтаж на едната странична вентилационна решетка, монтаж на нейно място на преходник към гъвкава тръба и вкарване на тръбата в една от стаите.
Не съм много наясно с конструкцията на покрив с метални керемиди. Какво имате в предвид под „демонтаж на едната странична вентилационна решетка”. На стрехата или под ветровата дъска близо до билото.
Здрасти!
Първо ще се опитам да го обясня, а после може и снимки да кача, но предпочитам думите.
Покрив с два ската, за опростяване да кажем единият гледа изток, другият запад. Там където се срещат скатовете е билото т.е. най-високата линия на източния и западния скат. Логично линията ще е ориентирана Север-Юг - там са монтирани билните капаци, а в двата им края Север и Юг се намират вентилационните решетки. Окомерно билните капаци, респективно решетките са Фи 110.
Hursa - майстор
шоп написа:
4 часа при слънчев ден от 12-16 часа според мен е оптимално
Ако е в такъв режим, може би ще има време да се "самопочисти" от малкото "загнездили" се организми - ще има време слънцето да ги изсуши. В противен случай, при много развиващи се организми (интензивен "цъфтеж") - такива филтри мисля, че няма да помогнат. Използват се автоматични самопочистващи се мрежести на секции - докато едните секции работят други секции се промиват - но това при големи водни разходи.
Hursa - майстор
preslav написа:
Hursa написа:
Сорри, че се намесвам но темата е любопитна.
preslav написа:
Евентуалната доработка ще е само демонтаж на едната странична вентилационна решетка, монтаж на нейно място на преходник към гъвкава тръба и вкарване на тръбата в една от стаите.
Не съм много наясно с конструкцията на покрив с метални керемиди. Какво имате в предвид под „демонтаж на едната странична вентилационна решетка”. На стрехата или под ветровата дъска близо до билото.
Здрасти!
Първо ще се опитам да го обясня, а после може и снимки да кача, но предпочитам думите.
Покрив с два ската, за опростяване да кажем единият гледа изток, другият запад. Там където се срещат скатовете е билото т.е. най-високата линия на източния и западния скат. Логично линията ще е ориентирана Север-Юг - там са монтирани билните капаци, а в двата им края Север и Юг се намират вентилационните решетки. Окомерно билните капаци, респективно решетките са Фи 110.
Ясно, това предполагах. Но си мислех да не е на стрехата.
Т. е. искате да монтирате, вероятно вентилатор, който да изтегля топлия въздух под билото ("въздуха между мембраната и ламарината") и да го подава в помещението ?
preslav - майстор
Hursa написа:
Т. е. искате да монтирате, вероятно вентилатор, който да изтегля топлия въздух под билото и да го подава в помещението?
За сега нищо не искам, просто си помечтах. Първо ще проверя каква е температурата на изхода на тези решетки в студен, но слънчев ден, после ще си правя изводи. Ако се окаже, че температурата достига 50 градуса, което не е невъзможно, но никой не го потвърди, ще пристъпя към действия - вероятно засмукващ вентилатор и управление, което да следи за включване на вентилатора при достигане на определена температура и изключване при друга по-ниска - мисля, че подобни управления има готови на пазара, примерно за соларните бойлери.
Hursa - майстор
Според мен, при студен слънчев ден, 50 градуса е твърде оптимистично. Дори 20 ми се виждат прекалено много. Мисля, че сравнително лесно - но само приблизително, оценъчно - може да се изчисли. Много е важно и деня да е безветрен.
Но как ще избегнете загубата на топъл въздух през вентилационите капаци, как ще предотвратите вентилатора да не засмуква "външен" въздух от най-близкия вентилационен отвор?
preslav - майстор
Hursa написа:
Според мен, при студен слънчев ден, 50 градуса е твърде оптимистично. Дори 20 ми се виждат прекалено много. Мисля, че сравнително лесно - но само приблизително, оценъчно - може да се изчисли. Много е важно и деня да е безветрен.
Но как ще избегнете загубата на топъл въздух през вентилационите капаци, как ще предотвратите вентилатора да не засмуква "външен" въздух от най-близкия вентилационен отвор?
Вентилационните решетки са две, а останалото е въпрос на сметки или проби вентилаторът да не "смуче" много силно - идеалният вариянт е конвекцията, но в сучая неприложим. Засмукващата тръба може да се "втъкне" до средата на билото с цел да засмуква равномерно - за сега всичко е въпрос на хипотези. Днес си мислех, че дори затоплянето на подпокривното пространство би помогнало за топленето на помещенията под него, но пак си говори за гатанки - темата ми е питане, а не готово решение.

Тема "Въздушно отопление" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: