Всичко свързано с въздушния поток, който дишаме.
preslav - майстор
вт юли 24, 2018 5:11 pmшоп написа:
П.П.
Мога да поста и снимки. Налягането на фреона е около 2- 2.2 бара при режим охлаждане.
При мен на вътрешното и външното тяло има табелки с максималното налягане при работа на климатика.
Предполагам няма да има разлика с Мидеите работещи на 407С
3.0 Mpa - discharge pressure
0.6 Mpa - suction pressure
Очевидно нямаш тези налягания и това може да е признак за малко фреон или поврдени клапани на компресора, което може да се случи при "напъване" на компресора за да се събере фреона във външното тяло. Пречупването на тръбен път би следвало да доведе до по-високо налягане, а не по-ниско.
Поне така си мисля аз.
a_stoev - майстор
на битов климатъик се долива смело и безотговорно. Копа няма да е същия, ама фреона е 85лв от магазина с фактура, техника и той деца има да храни трябва да умножи по 2...
EDI - майстор
Долива се само 22 с условности, всичко друго се източва и се зарежда по везна, а не по манометри, ако човек иска да е прилежен, сиреч леге артис, дет се вика :lol: .Ама здраве да е, щом работи.
валкиса - специалист
Имаш пречупена тръба,по точно смукателната.Събери фреона и свали вътрешното.
fox_vt - майстор
вт юли 24, 2018 6:47 pmpreslav написа:
вт юли 24, 2018 5:11 pmшоп написа:
П.П.
Мога да поста и снимки. Налягането на фреона е около 2- 2.2 бара при режим охлаждане.
При мен на вътрешното и външното тяло има табелки с максималното налягане при работа на климатика.
Предполагам няма да има разлика с Мидеите работещи на 407С
3.0 Mpa - discharge pressure
0.6 Mpa - suction pressure
Очевидно нямаш тези налягания и това може да е признак за малко фреон или поврдени клапани на компресора, което може да се случи при "напъване" на компресора за да се събере фреона във външното тяло. Пречупването на тръбен път би следвало да доведе до по-високо налягане, а не по-ниско.
Поне така си мисля аз.
Ако пречупиш тънката каква е разликата със събирането на фреона във външното тяло и какви налягания ще измериш :wink: Ако шопа му се занимава да „капне” 100 грама фреон ако не се вдигне налягането разпиляване на тръбния път най вече по завоите. Имали сме случай на нов климатик така да стане при пречупена тръба.
preslav - майстор
вт юли 24, 2018 11:08 pmfox_vt написа:
Ако пречупиш тънката каква е разликата със събирането на фреона във външното тяло и какви налягания ще измериш :wink: Ако шопа му се занимава да „капне” 100 грама фреон ако не се вдигне налягането разпиляване на тръбния път най вече по завоите. Имали сме случай на нов климатик така да стане при пречупена тръба.
Не знам каква е разликата, нито знам как се събира фреона, нито какво, кога и къде се мери с манометрите. Имам най-обща представа за работата на климатика, казвали са ми какви са наляганията на машините с различни фреони, но не съм се старал да ги запомня. Написах какво има на моите табелки защото единия ми климатик е с 407С, може неговите табелки да са замазани и да не се чете, ако това помага добре, ако не помага здраве да е.
Предполагам в различните режими наляганията ще варират, но съотношението би трябвало да се запази, а може би бъркам?
В режим на охлаждане коя тръба е suction дебелата ли или тънката?
Ако искаш обясни с думи прости.
валкиса - специалист
Пречупва се дебелата когато сменяш посоката на тръбите,тънката е трудна за пречупване.В момента дебелата е смукател ,тя дроселира и затова и такова налягане.
шоп - майстор
ср юли 25, 2018 6:48 amвалкиса написа:
Пречупва се дебелата когато сменяш посоката на тръбите,тънката е трудна за пречупване.В момента дебелата е смукател ,тя дроселира и затова и такова налягане.
Така мисля и аз, но вече съм по-спокоен, заради това потвърждение.

Климатика си работеше перфектно, не съм изпуснал изобщо фреон, вакуумирането е качествено.

На старото място тръбния сноп излизаще от ляво на вътрешното тяло, а сега е директно назад. Май съм го понатиснал повечко:-))) За първи път местя климатик.
a_stoev - майстор
При пречупен тръбен път няма да имаш изпарение във вътрешното тяло, а след пречупването и вероятно ще мръзне крана на външното. Питата на вътрешното ще вероятно около стайна температура, зависи колко е пречупено.
По учебник трябва да се събере фреона, претегли и зареди точно, но на практика горе долу се уцелва и по манометри. Въпроса е, че трябва първо да се установи пропуска и отстрани за което се минава през събиране. При машина с капилярка няма проблем да се ползва стария фреон. При машина с механично ТРВ резултата е лош защото ТРВ вече не регулира правилно поради променените работни налягания. Електронно ТРВ с 407 не съм виждал. 410 не се променя забележимо състава при пропуск
шоп - майстор
Благодаря на всички, бяхте ми много полезни.
@валкиса е прав за пречупването на дебелата тръба.
@стоев е прав, че почти нямаше изпарение във вътрешното тяло ( духаше 15-16 градуса само) а външният кран бе буца лед.

Махнах изолацията в участъка, където точно тръбите от вътрешното тяло излизат от стената ( на мястото на фабричните наставки ) и видях прегъвката.

Зачудих се дали да режа и запоявам наново, но реших първо да понапъна, поогъна и всичко заспа. Изправих тръбата ( горе долу)

Налягането от 2 бара скочи на 4,3бара
крана не замръзва
вътрешното тяло духа под 5 градуса на авто режим на вентилатора.
Ето и снимки на решения проблем.
Отново благодаря на всички взели отношение :idea:

Прикачен файл

SAM_9593.JPG

Прикачен файл

SAM_9589.JPG
SAM_9589.JPG (115.65 KиБ) Видяна 1763 пъти

Прикачен файл

SAM_9588.JPG

Прикачен файл

SAM_9587.JPG

Тема "замръзващо вътрешно тяло на климатик" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: